Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kilka pytań-usterek w VW Passat B5,1.9TDI, 115KM

03 Lip 2006 13:33 4112 2
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich, jestem nowy na forum i mam prośbę o kilka porad...
    Mam kilka problemów z autkiem...
    1) Po odpaleniu silnika, po kilkunastu sekundach z pod maski z zaworu EGR dochodzi dziwny odgłos, stukania, pukania-trudny do opisania....po czym po jakimś czasie zanika.

    2) Czasem podczas szybkiej jazdy, powyzej 150-180km/h silnik przełacza się w tryb awaryjny -bład odczytany z Vaga-zbyt wysokie cisnienie doładowania..... Nie wiem czym to jest spowodowane, czytałem o turbinie, kierwnicach turbiny itp-ale to występuje sporadycznie-wiec chyba nie wiena turbinki. Zaworki teoretycznie są dobre, sprawdzałem...

    3) Wymieniałem ostatnio rozrząd i zauwazyłem iż..mam do wymiany łożysko, oś wentylatora ...pytanie, czy wymienia się samo łożysko, czy całe mocowanie łożyska-wentylatora. To ten wiatraczek, który jest napędzany paskiem wieloklinowym.
    Moze ktoś to już wymieniał, orietuje co i jak i jakie jest tego koszt i ew,gdzie można tą cześć dokupić i jaki byłby koszt...

    4)Mam wrazenie że mój climatronik słabo schładza powietrze...Wg kodów dostępnych pokazuje że temperatura na wylocie wynosi ok 18-20st C, przy temperaturze na zewnątrz 28-31 st.C. Czy nie powinno być tak że temperatura powietrza wylatujacego powinna wynosci mniej? 5,10,15st C? Osobiste odczucie jest takie iż mam wrażenie że nie schładza tak jak powinna tylko w jakimś stopniu...Chyba że to taki urok climatronika...
    Dodam że w ub roku wymieniałem skraplacz i płyn...

    Robert

    Robert
    robo4(malpa)poczta.onet.pl
  • Poziom 18  
    1) z tego niewiele można wywnioskować
    2) może być uszkodzony zawór sterujący turbiną (ten biały) albo zacinają się kierownice w turbinie
    4) jeżeli ciśnienie gazu jest ok, climatronik jest ok (może problem ze sterowaniem klapkami) to może pomóc mycie chłodnicy (najlepiej karcherem).
  • Poziom 19  
    tak jest z klimą że jak jest 30 na zewnątrz to w środku bałwana nie ulepisz! pomaga troszkę zamknięcie obiegu powietrza w kabinie.
    a co do tej kierownicy to jak możesz to często staraj się ruszac cięgnem bo rozbieranie turba to urywająca robota.