Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ARDO T 60 silnik elektryczny

04 Lip 2006 10:32 5726 27
  • Poziom 15  
    Witam mam prosbe potrzebuje opis podlaczenia silnika elektrycznego pralki ARDO T 60 96rok w tym silniku jest 9 kabli a potrzebuje go uruchomic bez sterownika(CDI 2-16) oznaczenia na silniku;JB-MI SA MOLRIT
    Tipo-2/12-158-AR 71-CL.S
    5 12 00 65 03
    19/96 230V
    Z gory dziekuje
  • Sklep HeluKabel
  • Specjalista AGD
    a napewno dobrze policzyłeś :?:
  • Poziom 15  
    Tak jest tam kostka z 9 konektorkami; 1 pole puste po środku.
  • Poziom 10  
    Na obrazku ktory dolaczam jest gniazdo przy silniku. Moj problem polega na tym ze nie wiem co mam zastosowac aby silnik ten uruchomic.
    Dodatkowo chcialbym aby po podlaczeniu byla mozliwosc regulacji obrotow tego silnika.
    Pozdrawiam i dzieki za wszelka pomoc!


    Moderowany przez TONI_2003:

    Tematy i odpowiedzi dwóch postów :
    Wtyczka i regulacja silnika oraz ARDO WD800
    zostały scalone !

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.

    Zawsze można coś doradzić. Szkoda tylko, że typ silnika i jego parametry zakwalifikowałeś do kategorii "Ściśle tajne".

    Pzdr.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.

    Silnik indukcyjny, jednofazowy. Możliwe tylko i wyłącznie dwie prędkości. Możliwość pracy nawrotnej. Podaj jeszcze z jakiej pralki (jeśli wiesz) może znajdzie się schemat. Po typie silnika nic nie znalazłem.


    Pzdr.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.

    Znalazłem schemat "szkieletowy". Prawdopodobnie jest to tak:
    L i N to zasilanie -> L [ line (faza) ] N [neutral(zero)].

    Dla jednej prędkości obrotowej (np. mniejszej) kondensator podłączony jest do M5 i M4. Przełączenie pomiędzy 1 i 2 powoduje zmianę kierunku obrotów. Podobnie dla drugiej prędkości : kondensator pomiędzy M6 i M7.
    Wygląda tak jakby silnik miał dwa niezależne uzwojenia.

    Dokładniejszych informacji mogą udzielić koledzy z działu "AGD i systemy grzewcze"


    Pzdr.
  • Poziom 10  
    Posiadam silnik od tej pralki i chcialbym siue dowiedziec w jaki sposob moge podlaczyc go do zwyklej sieci (do zwyklego gniazdka).
    Co jest mi jeszcze potrzebne aby go uruchomic?
    Z gory dzieki za wszelka pomoc!
  • Poziom 31  
    Silnik klatkowy czy komutatorowy?
  • Moderator Elektrotechnika
    Najlepiej zamieść zdjęcie kostki silnika,albowiem ze schematu wychodzi,że co najwyżej powinno być 7 wyprowadzeń(5 silnik +2 tacho).
    Czy z silnika wychodzi 9 przewodów?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Mariusz Ch. napisał:
    Witam.

    Silnik indukcyjny, jednofazowy. Możliwe tylko i wyłącznie dwie prędkości.


    Tak pisano w starych książkach o elektrotechnice drukowanych w latach 40tych i 60tych :? Muszę sprostować tę bzdurę. Oczywiście jest możliwość płynnej regulacji obrotów takiego silnika przy pomocy sprzężenia zwrotnego. Regulacji napięciem, nie częstotliwością :!: Sam mam w domu praleczkę z takim silnikiem, przy rozpędzaniu strasznie wyje a jak się rozhula to już leci cicho ;)

    Zembla napisał:
    NIe mam zielonego pojecia. Na silniku jest taka tabliczka:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/123456_2723.jpg


    Wyczerpujące odpowiedzi wraz ze schematem masz powyżej :sm9:
  • Poziom 15  
    Tak 9 kabli:!: narazie nie moge dac fotki puki nie pojade do warszawy na wioske jade dzis
  • Poziom 10  
    Szczerze mowiac schematy kapuje ale gorzej z ich praktycznym zastosowaniem.
    Moglbym prosic o wytlumaczenie co i do czego w baaardzo prosty sposob?
  • Poziom 31  
    Zembla napisał:

    A w jaki sposob mam to interpretowac jezeli w moim silniku ta kostka jest nieco inna i ma az 9 pinow?


    Oops :oops: Nie zauważyłem. Jakiś dziwny ten Twój silnik. O dwa lub przynajmniej jeden przewód jest tam za dużo :? A może trzy przewody są od tacho i zerowania a silnik ma dwa wspólne? :boss:
  • Poziom 10  
    PS 663S BIO napisał:


    A może trzy przewody są od tacho i zerowania a silnik ma dwa wspólne? :boss:


    Fakt. Dwa przewody z brzegu od lewej prowadza do cewki z tylu silnika. W takim razie jezeli odpuszcze te kable to powstaje w srodku kostka, ale w takim razie do czego sa te 2 piny po prawej?
    I tak jeszcze z ciekawosci- do czego sluzy ten tacho?
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Znajdź dwa wyprowadzenia o najmniejszej rezystancji - są to wyprowadzenia zabezpieczenia termicznego. Mozesz je ominąć albo [lepiej?] włączyć w szereg z zasilaniem.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Zembla napisał:
    do czego sa te 2 piny po prawej

    To termik silnika (8 9).
    Kostka silnika:
    1 2
    3 4
    5 6
    7 X
    8 9

    Podłączasz 230V do 7 i 6, a kondensator 25µF do 5 i 6, i są "szybkie" (wirowanie). Te 7 można podłączyć szeregowo przez termik 8 9.

    Podłączasz 230 do 7 i 3, a 25µF do 3 i 4 i masz wolne obr. Albo 230 do 7 i 4, a 25µF tak samo, to masz też wolne, ale w drugą stronę.
    1 i 2 to takie coś, co można nazwać czujnikiem obrotów. W Twoim przypadku jeżeli podłączasz silnik bezpośrednio z pominięciem elektroniki, to ten czujnik zwany tachometrem, albo jeszcze inaczej prądniczką pomijasz.
  • Pomocny post
    Specjalista urządzeń chłodniczych
    zayzayer napisał:
    Zembla napisał:
    do czego sa te 2 piny po prawej

    To termik silnika (8 9).
    Kostka silnika:
    1 2
    3 4
    5 6
    7 X
    8 9

    Podłączasz 230V do 7 i 6, a kondensator 25µF do 5 i 6, i są "szybkie" (wirowanie). Te 7 można podłączyć szeregowo przez termik 8 9.

    Podłączasz 230 do 7 i 3, a 25µF do 3 i 4 i masz wolne obr. Albo 230 do 7 i 4, a 25µF tak samo, to masz też wolne, ale w drugą stronę.
    1 i 2 to takie coś, co można nazwać czujnikiem obrotów. W Twoim przypadku jeżeli podłączasz silnik bezpośrednio z pominięciem elektroniki, to ten czujnik zwany tachometrem, albo jeszcze inaczej prądniczką pomijasz.


    Ło Matko, 25µF to z elektroniką, bez elektroniki pójdzie dymek... ;)
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Te dwa "ponadplanowe" to zabezpieczenie silnika, o najmniejszej rezystancji.
  • Specjalista AGD
    elektryk2000 napisał:
    o Matko, 25µF to z elektroniką, bez elektroniki pójdzie dymek... ;)

    Jaki dym?
    A tak swoją drogą, nowe mają 24, a po 5 latach 18.
  • Poziom 15  
    Wielkie DZIEKI jestem taki szczesliwy zrobie kosiarke :D