Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie z innej beczki ... Jaki smar do przegubu w aucie?

06 Lip 2006 11:56 49234 9
  • Poziom 28  
    W sklepie poprosiłem o smar do przegubów to sprzedali mi "smar grafitowy" puszka 2,50zł ... troche poczytałem na google i wydaje mi się że chyba nie bardzo się nadaje. Co sądzicie?

    PS. W sklepie z kosiarkami widziałem smar do przekładni kątowych ale do wykaszarek ... może ten się nada?
    Kosztuje 17,80zł 250g -30`C do 100`C Husqvarna
  • Poziom 20  
    Witam.
    Zmieniałe "przygup" w Oplu, nowy był wypełniony smarem grafitowym.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Do przegubów kulowych, zwłaszcza zużytych, stosuje się smar molibdenowy (z dwusiarczkiem molibdenu). Wygląda jak grafitowy, bo dwusiarczek molibdenu jest czarny, ale ma lepsze własności smarujące niż grafitowy. Nie znam konkretnych nazw oprócz jednego, którego kiedyś stosowałem do Audi. To był MobilGrease Special.
  • Poziom 21  
    Do miejsc narażonych na działanie wilgoci i wymywanie smaru stosuje się smary litowe n.p. ŁT-43S . Są one odporne na znaczne zmiany temperatur i wymywanie dlatego często mają zastosowanie do elementów podwoziowych i łożysk . Smary grafitowe czy molibdenowe stosuje się do wysokoobciążonych , wolnobieżnych elementów nie narażonych na wilgoć i temperaturę . Jeśli przeguby o których piszesz to przeguby kulowe w układzie kierowniczym to smar ŁT-43S będzie odpowiedni .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Przegub kulowy to właśnie element wysokoobciążony i wolnoobrotowy. Smar molibdenowy MobilGrease Special polecił mi ekspert z CPN. Obecnie mam Fiata Palio i wg danych fabrycznych (mam książkę przed oczami) do przegubów homokinetycznych jest zalecany smar TUTELA MRM2 na bazie mydeł litowych z dwusiarczkiem molibdenu. Uważam, że nie powinno się stosować smarów ŁTxx ani grafitowych.
  • Poziom 39  
    Jakoś nie chcesz zdradzić o jakie przeguby chodzi. A tymczasem tyle zdań ile porad. Ja też mam wątpliwość czy chcesz konserwować kosiarkę czy też samochód. Chociażby z powodu owej odporności na zalewanie. Jakoś mie wyobrażam sobie zalewania przegubu półosi napędowej samochodu (osłona). W każdym razie pomysł zastosowania smaru grafitowego nie jest zły. Jednak jego własności (poza kolorem) są zbliżone do smaru molibdenowego , który jest uważany za bardziej właściwy a napewno przyjemniejszy przy aplikowaniu. Ale jeśli mowa o innych przegubach to może się okazać, że smar np litowy jest zupełnie wystarczający.
  • Poziom 27  
    Napisane jest:
    Cytat:
    Pytanie z innej beczki ... Jaki smar do przegubu w aucie?

    Chodzi o przegub przy przednim kole ?
    Jak się kupuje osłonę gumową, to w pudełku jest też tuba ze smarem. I jest to smar molibdenowy.
    Smar grafitowy jest smarem ciężkim, nadaje się do smarowania suwnic, siodeł TIR-ów itp. elementów a nie do łożysk w aucie.
    Najlepiej zerknąć do książki napraw samochodu , nie kombinować .

    pozdr.
  • Poziom 28  
    No widzicie :) każdy ma inne zdanie ... a smar to ważna sprawa. Smaru w pudełku nie było więc pytam, w sklepie zrobili wielkie oczy jak zapytałem o takowy i dali grafitowy. PS. Tak, to przegub w przednim kole.