Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mk4 - czujnika halla, czy jest zasilany 12V

06 Lip 2006 13:17 7861 3
  • Poziom 2  
    Mam problem - brak mocy (golf MK4, sinik AKL, 1.6, 8V).
    VAG pokazuje błąd czujnika halla (na chodzącym motorze).
    Najpierw zabarałem się za sprawdzane samych połaczeń wg książki "VW Golf IV i Bora - uzytkowanie i naprawa". Jest w niej (str 125) opisany sposów sprawdzenia kabelków łączacych czujnik z jedn.sterującą. Wszytko jest ok' oprócz napięcia pomiędzy stykiem 2 i masą. Wg ksążki powinno być 12V (nap. akumulatora) a jest 4,9V tak jak na styku sygnałowym (pomiędzy stykiem 1 i 3). Styk 3 to masa - sprawdzona rezystancja pomiedzy tym stykiem a masą - jest ok' (0,9 ohm).
    Zastanawia mnie to napięcie pomiędzy 2 i masą.
    Czy rzeczywiście dla tego czujnika powinno być 12V?
    A może w książce jst błąd i czujnik jest zasilany 4,9V?

    Może to ktoś z szanownych forumowiczów potwierdzić?
    A może znacie jakiś sposób na sprawdzenie samego czujnika?
    Będę baaardzo wdzięczny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Napewno zasilanie jest 12V,na zewn. przewodach,środek wyjście-jest to połączone z elektr.układem zapłonowym i procesorem,dlatego może odkładać się napięcie z ukł.zapłonowego.układ zap[łonowy także musi mieć zasilanie 12V.
  • Poziom 2  
    Wilekie dzieki panowie za informacje.
    Rzeczywiscie styki 1-3 to zasilanie, srodegk- sygnał. Ale ten hallotron jest jednak zasilany 4-6V. Patrz załącznik.