Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podkręcić Intel celerona 1GHz???? !!!HELP!!!

07 Lip 2006 22:56 1581 9
  • Poziom 19  
    Witam. Parametry mojej maszyny to:

Ram: 1x256MB i 2x128MB SDRAM PC133
    Procek: Intel Celeron 1GHz
    Płyta główna: Mercury KOB694X FSX Na chipsecie VIA
    Bios: Award Modular BIOS v.6.00PG

Chciałbym go podkręcić przynajmniej na 1,2GHz bez utraty stabilności systemu i jakie chłodzenie było by dobre.
    Jestem całkiem zielony w sprawach overclockingu. Proszę o dokładne instrukcje jak mogę i o ile mogę go podkręcić.

Z góry dzięki Pozdrawiam ;) :!::!::!::!:
  • TermopastyTermopasty
  • Spec od komputerów
    Nikt ci zadnego poradnika nie będzie pisał. Przeczytaj archiwum tego działu. Materiału na cały weekend. Potem wróć z konkretnymi pytaniami.

O ile podkęcisz - idz do wróżki. I przeczytaj przyklejony wątek.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    mnożnika w swoim celeronie nie odblokujesz
    teraz twój celek smiga na magistrali 100 MHz i mnożnik 10 = 1 GHz
    przestaw magistralę na 133, co przy mnożniku 10 = 1,3 GHz
    możliwę że proc będzie potrzebował trochę większego napięcia dla poprawy stabilności, a także będzie wydzielał więcej ciepła.
    po podkręceniu testujesz proca np. prime95 jak nie będzie żadnych błędów i kompik się nie będzie zwieszał to wszystko jest ok.

to tak w skrócie :D
    poczytaj trochę o podkręcaniu i wtedy zacznij zabawę :D

edit:
    :arrow: zapomniałem o najważniejszym,
    jakby Ci komp nie wstał to clear cmos :D
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 19