Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel- uszkodzenie alternatora

08 Lip 2006 17:38 4842 28
  • Poziom 27  
    po wyłączeniu silnika alternator rozładowuje akumulator (w okolo jedna noc)

    czy to uszkodzenie diod prostowniczych?
  • Poziom 28  
    Prawie na 100 %.że to jedna z diod (plusowych).
  • Poziom 27  
    sprawdzalem multimetrem wszystkie diody prostownicze to w jedna strone multimetr pokazal wartosc cos okolo 500 a w druga nic czyli w jedna przewodza a w druga nie.
  • Poziom 28  
    To teraz sprawdź tym sposobem cały alternator podłączając multimetr do plusa (tam gdzie podaje zasilanie) i do jego masy. jeśli w kierunku od plusa do masy nie popłynie prąd to znaczy że jest inna przyczyna rozładowywania akumulatora.
    Jeśli jednak popłynie to oznacza że jedna z 3 diod plusowych przewodzi w kierunku zaporowym.
  • Poziom 27  
    alternator jest rozmontowany. innej przyczyny niema, ponieważ pod akumulator byl podłączony TYLKO alternator i on go rozładowywał
  • Poziom 28  
    W kierunku od zacisku plusowego do masy może płynąć prąd tyklo przez uszkodzone diody plusowe. Innej drogi niema.
    Albo coś jest źle połączone.
  • Poziom 27  
    diody plusowe to te prostownicze tak?
  • Poziom 28  
    Tak, to te które są podłączone do zacisku (+).
  • Poziom 27  
    multimetr mi nie pokazał że są uszkodzone.... może multimetr ma za mały prąd aby diody przepuściły?
  • Poziom 27  
    nie napewno nie :) sprawdz dokladnie czy ktores z odbiornikow nie pobiera tego pradu przy zamontowanym alternatorze za pomoca multimetru
  • Poziom 20  
    lepiej podpiąć żarówkę chyba, że się ma garść bezpieczników do miernika
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    diody są na 100% sprawne. chyba pozostaje regulator napięcia (jest razem ze szczotkotrzymaczem)
  • Poziom 28  
    regulator napięcia sprawny jest kolejnym ogniwem które będzie rozładowywać aku.I dalej przez wirnik do masy.Ale najpierw są diody które mają stanowić zaporę dla tego prądu.
  • Poziom 31  
    Regulator panie regulator,ostatnio tak miałem w Aerostarze.:D
  • Poziom 11  
    Witam,wystarczy podpiac woltomierz pod odlaczony przewod wzbudzenia.Jesli wadliwy jest regulator,na mierniku pojawi sie napiecie.W regulatorze rowniez znajduja sie diody,ktoras znich mogla puscic.
  • Poziom 13  
    Witam jeśli wszystkie pomiary są ok to cudów niema zrób pomiary w kierunku wirnika kumultatora tam może jest przyczyna.Pozdrawiam i życzę wyników.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    podłączyłem śrube która szła z alternatora do +aku i przekonałem się, że diuody nie przepuszczają prądu w druga strone, ze tak ujme. amperomierz wskazał totalne 0. czyli diody są ok

    Dodano po 15 [minuty]:

    nigdzie nie znalazlem w necie ani na allegro takiego regulatora ze szczotkotrzymaczem.... moglibyście pomoc?
  • Poziom 28  
    Jeżeli twierdzisz że diody są dobre to:
    Z tego co pamiętam to do tego alternatora dochodzą dwa przewody "plusowe" i masa, czasem masa jest przez śruby.
    Jeden "plus" jest na stałe podłączony do akumulatora (duża śruba "13"). Drugi (zasilanie regulatora i szczotek) dostaje "plus" w momencie przekręcenia stacyjki w stan gotowości. Jak wyciągniesz kluczyk to tam ma nie być zasilania.
    Sprawdź jaki jest pobór prądu z akumulatora jak gasisz silnik i wyciągasz kluczyk.
    Ten "plus" na szczotki i regulator podczas załączenia pobiera ok 2A.
    I sprawdź którym przewodem masz upływ. Jeśli tym na szczotki to po prostu stacyjka nie rozłącza napięcia szczotki i one normalnie pracują tak jakbyś miał kluczyk w stacyjce.
    Ewentualnie jest zwarcie w wiązce i pojawia się "dziki" plus.
    Walcz :)
    A sprawdzałeś małe diody prostownicze do zasilania szczotek? To są takie małe zwykłe które zresztą wg zdjęcia wylutowałeś
  • Poziom 27  
    nic nie wylutowywałem, te 3 luty tam były uzwojenia podłączone

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    przy odłączonym zapłonie i ODŁĄCZONYM zasilaniu szczotek też było zwarcie. czyli pozostaje TYlLKO ten regulator.... to wie ktoś gdzie można to kupić? jakiś namiar na sklep internetowy?
  • Poziom 27  
    kurde no nie czaje..... zlozylem alternator bo nie wykryłem zwarć, ale jak podłączam go pod prostownik tak jak do aka jest podlaczony to pokazuje potencjał 9v, widac iskierke jak klema sie dotyka (taka malutka) ale zaden z mierników nie pokazał jaki prąd płynie (same zera). teraz juz nie czaje
  • Poziom 12  
    polecam eltek ze Słupska w Polstarterze jak mi padł hitachi 100A to powiedzieli ze tylko oni mi moga pomóc. Sa nawet tak mili ze regulator wraz z diodami i szczotkotrzymaczem wymontowali mi w sobote po południu z dobrego alternatora z półki a ten mój, który miał przyjsc ok srody wmontowali na jego miejsce - bo zalezało mi na czasie

    Miesiąc temu robiłem u nich łozyska to widziałem na wystawie maja także hitachi do opli, są po prostu OK.

    http://www.eltek.net.pl/

    mozesz zapytac jeszcze tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...+hitachi&sid=003b6b19d0b06a8b6f4339746124f1a0
  • Poziom 27  
    nie ma ktoś z was schematu do tego samochodu? OPEL CORSA 1.5D (isuzu). w googlach nie znalazłem