Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel- uszkodzenie alternatora

włuczykij 08 Lip 2006 17:38 4647 28
  • #1 08 Lip 2006 17:38
    włuczykij
    Poziom 27  

    po wyłączeniu silnika alternator rozładowuje akumulator (w okolo jedna noc)

    czy to uszkodzenie diod prostowniczych?

    0 28
  • #2 08 Lip 2006 18:09
    Tomek665
    Poziom 28  

    Prawie na 100 %.że to jedna z diod (plusowych).

    0
  • #3 08 Lip 2006 18:43
    włuczykij
    Poziom 27  

    sprawdzalem multimetrem wszystkie diody prostownicze to w jedna strone multimetr pokazal wartosc cos okolo 500 a w druga nic czyli w jedna przewodza a w druga nie.

    0
  • #4 08 Lip 2006 18:53
    Tomek665
    Poziom 28  

    To teraz sprawdź tym sposobem cały alternator podłączając multimetr do plusa (tam gdzie podaje zasilanie) i do jego masy. jeśli w kierunku od plusa do masy nie popłynie prąd to znaczy że jest inna przyczyna rozładowywania akumulatora.
    Jeśli jednak popłynie to oznacza że jedna z 3 diod plusowych przewodzi w kierunku zaporowym.

    0
  • #5 08 Lip 2006 19:00
    włuczykij
    Poziom 27  

    alternator jest rozmontowany. innej przyczyny niema, ponieważ pod akumulator byl podłączony TYLKO alternator i on go rozładowywał

    0
  • #6 08 Lip 2006 19:20
    Tomek665
    Poziom 28  

    W kierunku od zacisku plusowego do masy może płynąć prąd tyklo przez uszkodzone diody plusowe. Innej drogi niema.
    Albo coś jest źle połączone.

    0
  • #7 08 Lip 2006 19:22
    włuczykij
    Poziom 27  

    diody plusowe to te prostownicze tak?

    0
  • #8 08 Lip 2006 19:25
    Tomek665
    Poziom 28  

    Tak, to te które są podłączone do zacisku (+).

    0
  • #9 08 Lip 2006 19:41
    włuczykij
    Poziom 27  

    multimetr mi nie pokazał że są uszkodzone.... może multimetr ma za mały prąd aby diody przepuściły?

    0
  • #10 08 Lip 2006 20:14
    cobraa
    Poziom 27  

    nie napewno nie :) sprawdz dokladnie czy ktores z odbiornikow nie pobiera tego pradu przy zamontowanym alternatorze za pomoca multimetru

    0
  • #11 08 Lip 2006 20:21
    henx
    Poziom 20  

    lepiej podpiąć żarówkę chyba, że się ma garść bezpieczników do miernika

    0
  • #13 08 Lip 2006 21:46
    włuczykij
    Poziom 27  

    diody są na 100% sprawne. chyba pozostaje regulator napięcia (jest razem ze szczotkotrzymaczem)

    0
  • #14 08 Lip 2006 22:41
    Tomek665
    Poziom 28  

    regulator napięcia sprawny jest kolejnym ogniwem które będzie rozładowywać aku.I dalej przez wirnik do masy.Ale najpierw są diody które mają stanowić zaporę dla tego prądu.

    0
  • #15 08 Lip 2006 23:40
    momik12
    Poziom 31  

    Regulator panie regulator,ostatnio tak miałem w Aerostarze.:D

    0
  • #16 08 Lip 2006 23:54
    urka
    Poziom 10  

    Witam,wystarczy podpiac woltomierz pod odlaczony przewod wzbudzenia.Jesli wadliwy jest regulator,na mierniku pojawi sie napiecie.W regulatorze rowniez znajduja sie diody,ktoras znich mogla puscic.

    0
  • #17 09 Lip 2006 11:01
    Nik xxl
    Poziom 13  

    Witam jeśli wszystkie pomiary są ok to cudów niema zrób pomiary w kierunku wirnika kumultatora tam może jest przyczyna.Pozdrawiam i życzę wyników.

    0
  • #18 09 Lip 2006 21:23
    Usunięty
  • #20 10 Lip 2006 19:28
    Usunięty
  • #23 10 Lip 2006 22:28
    włuczykij
    Poziom 27  

    podłączyłem śrube która szła z alternatora do +aku i przekonałem się, że diuody nie przepuszczają prądu w druga strone, ze tak ujme. amperomierz wskazał totalne 0. czyli diody są ok

    Dodano po 15 [minuty]:

    nigdzie nie znalazlem w necie ani na allegro takiego regulatora ze szczotkotrzymaczem.... moglibyście pomoc?

    0
  • #24 10 Lip 2006 22:51
    Maly
    Poziom 27  

    Jeżeli twierdzisz że diody są dobre to:
    Z tego co pamiętam to do tego alternatora dochodzą dwa przewody "plusowe" i masa, czasem masa jest przez śruby.
    Jeden "plus" jest na stałe podłączony do akumulatora (duża śruba "13"). Drugi (zasilanie regulatora i szczotek) dostaje "plus" w momencie przekręcenia stacyjki w stan gotowości. Jak wyciągniesz kluczyk to tam ma nie być zasilania.
    Sprawdź jaki jest pobór prądu z akumulatora jak gasisz silnik i wyciągasz kluczyk.
    Ten "plus" na szczotki i regulator podczas załączenia pobiera ok 2A.
    I sprawdź którym przewodem masz upływ. Jeśli tym na szczotki to po prostu stacyjka nie rozłącza napięcia szczotki i one normalnie pracują tak jakbyś miał kluczyk w stacyjce.
    Ewentualnie jest zwarcie w wiązce i pojawia się "dziki" plus.
    Walcz :)
    A sprawdzałeś małe diody prostownicze do zasilania szczotek? To są takie małe zwykłe które zresztą wg zdjęcia wylutowałeś

    0
  • #25 11 Lip 2006 10:16
    włuczykij
    Poziom 27  

    nic nie wylutowywałem, te 3 luty tam były uzwojenia podłączone

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    przy odłączonym zapłonie i ODŁĄCZONYM zasilaniu szczotek też było zwarcie. czyli pozostaje TYlLKO ten regulator.... to wie ktoś gdzie można to kupić? jakiś namiar na sklep internetowy?

    0
  • #27 11 Lip 2006 12:47
    włuczykij
    Poziom 27  

    kurde no nie czaje..... zlozylem alternator bo nie wykryłem zwarć, ale jak podłączam go pod prostownik tak jak do aka jest podlaczony to pokazuje potencjał 9v, widac iskierke jak klema sie dotyka (taka malutka) ale zaden z mierników nie pokazał jaki prąd płynie (same zera). teraz juz nie czaje

    0
  • #28 11 Lip 2006 16:56
    hanse
    Poziom 12  

    polecam eltek ze Słupska w Polstarterze jak mi padł hitachi 100A to powiedzieli ze tylko oni mi moga pomóc. Sa nawet tak mili ze regulator wraz z diodami i szczotkotrzymaczem wymontowali mi w sobote po południu z dobrego alternatora z półki a ten mój, który miał przyjsc ok srody wmontowali na jego miejsce - bo zalezało mi na czasie

    Miesiąc temu robiłem u nich łozyska to widziałem na wystawie maja także hitachi do opli, są po prostu OK.

    http://www.eltek.net.pl/

    mozesz zapytac jeszcze tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...+hitachi&sid=003b6b19d0b06a8b6f4339746124f1a0

    0
  • #29 12 Lip 2006 11:16
    włuczykij
    Poziom 27  

    nie ma ktoś z was schematu do tego samochodu? OPEL CORSA 1.5D (isuzu). w googlach nie znalazłem

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo