Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uno 1.4 i.e.s. '94 -> szarpie przy przyspieszaniu

Szymon Bodak 10 Lip 2006 11:28 1996 3
  • #1 10 Lip 2006 11:28
    Szymon Bodak
    Poziom 10  

    Witam,
    Wymieniłem zużyte świece i kable WN. Teraz podczas przyspieszania silnik dziwnie się zachowuje -> czasem okropnie muli by po chwili zacząć normalnie przyspieszać, czasem robi to kilka razy podczas przyspieszania co daje efekt "szarpania". Przy delikatnym przyspieszaniu efektu tego nie zauważyłem, aczkolwiek czasem szarpnie na wysokich obrotach.Wcześniej problemy wystepowały przy uruchamianiu zimnego silnika, a nastepnie uszkodził się jeden z przewodów WN (nie trzymał dobrze świecy - wypadał), stąd ta wymiana.
    Czy przyczyną może być nieodpowiednia świeca (np. przerwa)? Czy byćmoże coś innego się w międzyczasie mogło popsuć?

  • #2 10 Lip 2006 11:47
    adjar
    Poziom 24  

    Felerna swieca albo kabel oczywiscie moze powodowac takie objawy. Jesli masz te stare kable i swiece -proponuje zalozyc je i zobaczyc czy problem nadal bedzie wystepowal.
    Nie znam tego autka - to wtrysk? Mozna regulowac zaplon? Moze modul Ci siada, wzglednie cewka. I napisz troche wiecej o autku.

  • #3 10 Lip 2006 13:42
    yaaro
    Poziom 33  

    Sprawdź sondę lambda, miałem identyczny przypadek. Odłącz ją i pojeźdź trochę.

  • #4 21 Sie 2006 09:00
    Szymon Bodak
    Poziom 10  

    Dzięki za rady i przepraszam,że tak długo nie odpowiadałem. Jesli chodzi o problemy z szarpaniem to ustały gdy wymieniłem świece na niemieckie oraz przewody. Wcześniej założyłem polskie Iskry i to była niestety pomyłka. Samochód dławił się solidnie przy próbie gwałtownego przyspieszenia. Teraz nie ma problemu.
    Za to pojawił się inny. Na biegu jałowym obroty są stabilne (w miarę) ale czasami tak jakby przygasał, na niewielką chwilkę i obroty wracają. Zdarza się,że przygaśnie na tyle by silnik zgasł zupełnie, co mi się kilka razy przytrafiło stojąc na światłach. Nie ma znaczenia czy to jest po dłuższej jeździe czy w drodze do pracy po około kilometrze. Nie mam pojęcia co może być przyczyną.
    Drugi problem to drgania kierownicy gdy na skręconych kołach w prawo przyspieszam, nawet niezbyt mocno. Ale kąt skręcenia kół też nie może być zbyt duży, taki zakręt łagodny jak np. na dużym rondzie (lecz skręcając w prawo). Zrobiłem geometrię oraz wywarzenie wszystkich kół ale problem pozostał. Możę ktoś wie co się dzieje. Chciałbym dodać,żę mam uszkodzony lewy przegób zewnętrzny (stuka).
    Dla kolegi tez odpowiedź,że w tym uno jest wtrysk jednopunktowy Bosha, a jeśli chodzi o kąt wyprzedzenia zapłonu to wszystko działa na linii czujnik na kole zamachowym i sterownik (tak mi się wydaje).
    Dzieki za odpowiedzi.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Niestety też walnąłem solidnego byka: oczywiście wywarzenie przez 'ż'...

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo