Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic - padło radio czy wyświetlacz?

11 Lip 2006 00:56 6712 9
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie. Posiadam Renault Scenica 2000 r, zamonotowane radio Tuner List 22 DC259/62T. (bez wyświetlacza - orginalny osobno w konsoli plus sterowanie z pilota przy kierownicy).

    Kilka dni temu zaplikowałem piankę do czyszczenia nadmuchów no i stało sie. Radio co prawda działa, ale wyświetlacz nie (chociaż pokazuje zegarek i temperaturę). Przestał też działać pilot. Podejrzewam, że pianka skropliła sie i gdzieś mogło wystąpić zwarcie. Wobec powyższego mam pytanie - czy uszkodzeniu mógł ulec wyświetlacz (chociaż jest on zamontowany ponad nadmuchem) czy też radio (jak przypuszczam, skraplająca sie pianka do czyszczenia mogła kapnąć na kostkę radia.

    Pozdrawiam

    Mariusz
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Spec od car audio
    Uszkodzenie w radiu - dość typowe, ale i wyświetlacz niedługo zacznie gubić segmenty. Pianka i tego typu inne badziewia (plak itp.) to zabójstwo dla wyświetlaczy i elektroniki a na dodatek nic pożytecznego to nie daje bo się brudzi jeszcze bardziej (lepią kurz).
  • Poziom 11  
    Dziekuje bardzo za odpowiedź.

    Tak własnie myślałem, że przyczyna leży po stronie radia. Rozebrałem sobie deskę, dobrałem się do wyświetlacza - żadnych zmian, natomiast radio jest umiejsowione bezpośrednio pod nadmuchami. Skroplona pianka trafiała bezpośrednio na odsłonięty tył radia (między innymi na kostki). Z tego wynika, że kostka z zasilaniem jest sprawna, kostka z wyjściem na głośniki również, natomiast uszkodzeniu uległo wyjście na wyświetlacz (mała żółta kostka).

    Podrawiam

    Mariusz
  • Poziom 34  
    Mam pytanie do kolegi Mariusza. Czy udało Ci się to jakoś naprawić, bo ja mam podobny przypadek. A może ktoś inny mi cos poradzi. Radio mam rozebrane i wyczyszczone. Stwierdziłem, że zacisk numer 1 - do niego jest podłączony niebieski kabelek z żółtej wtyczki - na płytce radia " wisi " w powietrzu. ( omomierz pokazuje rezystancję większą niż 40 mega w stosunku do masy ). Pozostałe używane końcówki z tej wtyczki pokazują jakąś rezystancję do masy. Nie posiadam niestety schematu do tego radia.
  • Poziom 11  
    Na razie sobie nie poradziłem, nie mam schematu, nie chcę więc jednak grzebać "po ciemku". Byłem u kilku "radiowców" i nikt nie chcę się podjąć naprawy.
  • Poziom 25  
    Niedawno robiłem radio z Mercedesa po piankowaniu. Środek mocno aktywny i przy obecności napięcia trawi ścieżki. Dokładnie trzeba je obejrzeć i najlepiej wylutować zalane złącza, wszystko wykąpać w cleanser druku.
  • Spec od car audio
    Bez wylutwania całego zespołu gniazd raczej tu się nie obejdzie.Prawdopodobnie wytrawiona będzie ścieżka na płytce gniazd lub na płycie głównej pod gniazdami.
  • Poziom 21  
    Bez wylutwania całego zespołu gniazd raczej tu się nie obejdzie
    robiłem już kilka sztuk
    i niestety trzeba rozebrac radio na części pierwsze lub mięć dobre radio na wzór i można połapać co gdzie połączone
  • Poziom 34  
    Witam. Obeszło się bez wylutowywania całego złącza. Przerwana była tylko ścieżka do końcówki numer 1 w żółtym gnieździe. Przeanalizowałem układ ścieżek na płytce i doszedłem do tego, że na tej końcówce jest sygnał SDA z magistrali I2C. Sygnał ten wychodzi z końcówki 61 procesora sterującego przez oprniki separujące. Dla informacji podam, że do końcówki 2 złącza dochodzi sygnał SCL z końcówki 62 procesora, do końcówki 3 złącza dochodzi dodatkowy sygnał z końcówki 69 procesora. Na końcówce 6 jest masa a na koncówce 5 pojawia się napięcie 14V. Radio zostało uruchomione i wszystko gra.
  • Poziom 11  
    Dziękuje za szczegółowe informację, tego mi wcześniej brakowało. Jutro zabiorę się za radyjko. Dam znać czy zostało ożywione.

    Pozdrawiam

    Mariusz