Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Internet rozdzielony dla windowsa i linuxa

11 Lip 2006 14:37 2777 38
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich. Mam pewien problem. Mam internet z Dialogu 512kb/s. Miałem wgranego windowsa xp, na którym internet chodzi bez problemu. Natomiast wgrałem sobie wczoraj Linuxa Auroxa 11.1 i gdy wpisuje w konfiguracji sieci adres IP Maske podsieci i Brame podane przez Dialog, wyskakuje mi zachwilę błąd o treści podobnej: Taki adres IP jest już używany przez inny komputer w sieci. Domyślam sie że chodzi mu o to że mam wpisanego tego samego IP na windowsie, teraz nie wiem jak mam zrobić aby mieć internet i na linuxie i na Windowsie. ponoieważ jestem z linuxem początkujący prosze o pomoc w jak najszybszym czasie
  • Poziom 17  
    Jest kilka sposobów. Linux może pracować jako router albo Windows. W tym przypadku musisz mieć w jednym PC dwie karty sieciowe. Drugie rozwiązanie to router sprzętowy.
  • Poziom 14  
    Możesz mi to wytłumaczyć jaśniej bo tak jak wspomniałem jestem zielony w tych sprawach i nie mam zielonego pojęcia. Po pierwsze co to jest ten router?
  • Poziom 17  
    Tu jest przykład;
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2764785#2764785

Switch ci nie wystarczy bo w Dialogu dostajesz jeden publiczny adres IP za następny musisz extra zapłacić. Gdybyś miał drugi adres Publiczny IP to nie potrzebny ci żaden dodatkowy sprzęt. Ale niestety dla twojej opcji czyli 512 nie możesz wykupić dodatkowych adresów ani uruchomić NAT na routerze Dialogowskim. Zostaje ci tylko zakup routera sprzętowego lub udostępnianie Internetu z jednego PC na drugi.
    Jak wpiszesz w szukaj "ICS" to będziesz miał mnóstwo postów opisujących udostępnianie Internetu z Win XP.
    Zakup routera to koszt ok 150 zł, możesz kupić D-Linka Di-804HV.
  • Moderator Samochody