Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1997 1.4 E7J - nie działający prędkościomierz

zagi 11 Lip 2006 19:51 8496 4
  • #1 11 Lip 2006 19:51
    zagi
    Poziom 10  

    Witam,
    Sprawdziłem już tyle rzeczy, że nie wiem już gdzie szukać przyczyny niedziałania prędkościomierza i dystansu km. Wskazówka prędkościomierza nie działa mi od roku. Pewnego pięknego dnia jadąc w trasie nad morze w zeszłe wakacje wskazówka nagle zaczęła opadać na 0 i podnosić się znowu na właściwą prędkość. Stało się tak kilka razy podczas tej podróży, po czym wskazówka całkiem zamilkła na amen. Również licznik przejechanych kilometrów przestał się zmieniać razem z niedziałającą wskazówką. Tak przejeździłem cały rok i w końcu postanowiłem się teraz za to zabrać. Kupiłem oczywiście nowy (używany) czujnik na allegro i wymieniłem go. Po wymianie nic się nie zmieniło. Znowu wyjąłem czujnik i przy pomocy wiertarki i koszulki termokurczliwej (pomysł zaczerpnięty z tego forum) wprawiłem w ruch czujnik, żeby sprawdzić, czy czasem nie jest uszkodzony zespół napędowy w skrzyni biegów. Niestety wskazówka ani drgnęła. To mnie upewniło w tym, że problem tkwi gdzieś powyżej skrzyni biegów i samego czujnika. Znowu wyjechałem nad morze i podczas podróży powrotnej zobaczyłem pierwszy raz od roku działającą chwilami wskazówkę. Efekt był taki sam, jak przed rokiem gdy zaczynało się psuć. Nie wiem gdzie może tkwić przyczyna i jak to zdiagnozować. Sprawdzałem również połączenie przy samym czujniku (wtyczka jest jak najbardziej ok), jak również przy liczniku (przeczyściłem i podociskałem wtyczki). Sprawdzałem też przejście przewodu B1 (jasny szary) z czujnika do złącza komputera i wyszło, że jest przejście pomiędzy tym przewodem z wtyczki czujnika do 8 przewodów we wtyczce komputera, podaję numery do których: 1,2,5,13,21,25,30,32 Nie wiem jak to możliwe, że aż do tylu przewodów jest przejście z jednego przewodu czujnika? Może coś jest nie tak?
    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł żebym nie musiał jechać do zdzierców w serwisie? Może które przewody prześwietlić od samej wtyczki czujnika do wtyczek w liczniku? A może jeszcze coś innego?
    Renault Megane 1997 1.4 silnik E7J

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

    2 4
  • Sklep HeluKabel
  • #2 14 Lip 2006 18:00
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    Witam
    Wyjmij zegary i posprawdzaj czy nie ma zimnych lutów.
    Później sprawdź ciągłość przewodów licznik-wtyczka.

    pozdrawiam

    Gietek

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 14 Lip 2006 21:34
    momik12
    Poziom 31  

    zobacz też bolce zespołu licznika,ale jeśli nie bije też przebiegu to brak sygnału VSS sprawdz czy masz sygnał na pinach licznika.

    0
  • #4 24 Lip 2006 23:11
    zagi
    Poziom 10  

    I po problemie, nawet nie było tak drogo: za 100zł w serwisie wymienili mi kawałek przegnitej wiązki instalacji w podszybiu ( do tego jeszcze zrobili diagnostykę komputerową i umyli samochód na zewnątrz i w środku - w cenie :-) )
    Po ponad roku czasu znowu działa mi licznik :-)
    Pozdrawiam wszystkich i czasem warto pojechać do autoryzowanego serwisu ( ale tylko czasem ;-) )

    0
  • #5 15 Lip 2010 18:40
    max816
    Poziom 10  

    Wczoraj naprawiłem swój licznik - też nie działał.
    Mała instrukcja:)
    Moja wersja jest z ABS i nie jest prawdą że ciągnie sygnał z ABSu w mojej renówce jest też czujnik prędkości i to z niego bierze sygnał.
    Jeżeli nie ma szarego kabelka przy ABSie to znaczy że ma czujnik prędkości.
    Jeżeli chcesz prześwietlić wiązkę od licznika to należy wyjąć licznik i odpiąć czarną wtyczkę, na jednym z krańców tej wtyczki są szare przewody i to one doprowadzają sygnał do licznika. Jeden z nich idzie do czujnika a drugi do komputera (połączenie równoległe) ciągłość przewodu można sprawdzić miernikiem, żaróweczką itp. pomiędzy wtyczką czujnika a licznikiem.
    Czujnik jest zamontowany z tyłu silnika na łączeniu ze skrzynią biegów. Wychodzą od niego 3 przewody - min. szary. Wtyczka się trochę ciężko wyjmuje ale powolutku da się ją wyjąć, wtyczka nie ma żadnych zatrzasków - po prostu ruszając na boki ciągnąć do góry. Na wtyczce u góry jest zabezpieczenie, wystarczy lekko podważyć i zejdzie, pod nim jest uszczelka też podważamy i wyjdzie.

    Co się okazało kabelek przy czujniku prędkości zaśniedział (szary - wszystko wyglądało ok ale po przerwaniu go tuż koło czujnika w środku był cały zielony). Po zlutowaniu przewodów licznik zaczął znowu działać.
    Życzę miłej zabawy.

    0