Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI 80 B3 i problem z przyspieszaniem i ustawieniami LPG

konradx 12 Jul 2006 00:42 6077 7
  • #1
    konradx
    Level 18  
    Witam! Mój problem jest następujący:Audi 80 B3 rok 91 silnik 1.8 na monowtrysku Mono-jetronic, przy dodawaniu gazu "do dechy" w przedziale od wolnych obrotów aż do obrotów około 2600 silnik jest mułowaty, dzieje sie tak na gazie ktróy jest założny od niedawna i już był kilka razy regulowany, wymieniana byłą sonda lambda, teraz już ona pracuje i wszytko powinno być dobrze , a nie jest, ogólnie samochód jest słaby,*mówimy o gazie, na banzynie nie sprawdzałem", po przekroczeniu obrotów około 3000 samochód nagle dostaje"kopa" i tak ciągnie aż do 4500.Wymieniłem filtry, oleje, płyny,świece i przwewody WN instalacja jest na autronicu AL-700, mam do niego własny interfejs z programikiem, sprawdzałem na nim jak sie zachowuje sonda i widzę że jest ok, wiec dziwi mnie zachowanie sie silnika, mało tego w przedziale około 2400-2600(takim wąskim) silnikiem szarpie nieregularnie.Aha dodam jeszcze taki szczegół-nie znam sie na ustawianiu LPG ale gazownik ustawił mi na programiemie MINIMUM na 84 a MAXIMIUM na 74 czy to tak powinno być??? żeby MIN>MAX??? Spalanie gazu waha sie w granicach od 10l-12l czy to troszkenie za dużo?? mYśle że jest troszke za mułowaty jak na takie spalanako.Nie jeżdzę do żadnych miechaników i wszytko naprawiam sam, a wiedzę podpieram forami na elektrodzie wieć proszę o jakieś wskazówki(szczególnie prosze o pomoc gazwoników i mechaników. Pozdrawiam
  • #2
    momik12
    Level 31  
    Niestety na forach nie zdobedziesz jednak doświadczenia,fejsik nie wystarczy trzeba jeszcze wiedzieć jak go użyć.....Ztymi krokami jest dobrze,ze spalaniem też na więcej bym nie liczył.Jedyne co zostaje to zapłon(ustawienie)ew.wariator zapłonu,lub ingerencja w zakładkę zastrzeżone programu.
  • #3
    konradx
    Level 18  
    co to jest wariator zapłonu??? ZApłon mam przyśpieszyć czy opóżnić??
  • #4
    dominoq1
    Level 12  
    wariator to takie urzadzenie ktore na gazie wyprzedza zaplon zwieksza moc
  • #5
    konradx
    Level 18  
    ciąg dalszy moich doświadczeńz audicą:) Oczywiście problem przyspieszania mam już z głowy- przyśpieszyłem zapłon, wyrzuciłęm katalizator i samochód ma kopa że gumska pali przy każdym ruszaniu. Jednak problem z szarpaniem silnika pozostał dalej. I dziej sie to w przedziale od 1500-2000obr. a nie jak wcześnie wspomniałem powyżej 2000. Zauwążyłem jeszcze jedną przypadłość. Mianowicie, jak jest zimny, zaraz rano jak go zapalę to cięzko sie wkręca na obroty, ma nawet chęć zgasnąć. Jak już sie podciągnie to jest ok. Przełącza sie na gaz i jest ok. Jednak nie dzieje sie tak zawsze. Czasami nawet jest gorący zapalam go i nie wkręca sie na obroty. Dziwne to jest ale.... jakośsie do tego przyzwyczaiłem. Denerwują mnie te szarpania. silnik nawet jak jadę około 90km na 5 biegu utrzymuje mu obroty na poziomie 1800 tak aby oszczędzać paliwko to czuć jak go delikatnie szarpie, jakby przepalał raz lepiej raz gorzej. LUDZIE, FACHOWCY, POMOCY!!!!
    Dotychczas wymieniłem:
    -nowe oleje i płyny
    -przewody WN i świece
    -wszytskie filtry wymienione
    -przedmuchany czujnik halla i wyregulowany zapłon. Silnik ma teraz potwornego kopa.
    wymienona uszczelka pod deklem głowicy, silnik jest czysty i suchy, nie cieknie.
    - po ustawieniu zapłonu, wolne obroty utzymują sie na poziomie 950-1000
    -zapala bez problemu.
    -spalanie jest w normie - gazu około 9-11l. a benzyny około 7-8l.
  • #6
    konradx
    Level 18  
    witam! dzisiaj zauważyłem że dzieje sie tak nie tylko na gazie ale i na beznynie, ale żadziej niż na gazie. NIe miał nikt takiego przypadku??
  • #7
    michu 24
    Level 10  
    Hej,

    mialem podobny problem z szarpaniem w swoim audiku, dzialo sie to jak jechalem na jakimkolwiek biegu i mialem male obroty (1800 - 1900) lub jak zwalnialem.
    Problem tkwil w zawczesnym zaplonie. Opuznilem troche zaplon i jak reka odjął :)
  • #8
    konradx
    Level 18  
    faktycznie to chyba to. przestawiłem i jest lepiej. Temat zakańczam