Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1,4 '98 za wysokie obroty

12 Lip 2006 10:43 4953 20
  • Poziom 35  
    Witam
    Znajomy poprosił mnie o zabranie głosu w sprawie jego problemu z samochodem.
    cytuję:
    Witam. Mam następjujący problem z obrotami: jadąc np. 90 km/h i wrzucając luz obroty nie spadają na nominalne 900obr/min, tylko pozostają na poziomie 1200obr/min a czasem wyżej. I tak sobie jadę aż po kilku (kilkunastu) sekundach się to unormuje i spadnie. Podonie jest jak np. dojeżdząm na biegu do skrzyżowania. Stoję, luz a obroty na około 1200, spadają po kilku sekundach od unieruchomienia samochodu. Silnik się przez to bardziej grzeje i nie daje mi to spokoju ;-(. Wymieniłem silnik krokowy, potencjometr przepustnicy, przepustnica była rozebrana i wyczyszczona i dalej to samo ;-(. Pytałem u fachowców, to radzili sprawdzić to co już wymieniłem, a dwóch powiedziało mi, że ten typ tak ma ;-( Czy faktycznie tak jest? Może komputer daje jakiś zły impuls? Bo ja już mam nogę z gazu zdjętą, a reakcja następuje z opóźnieniem... HELP ;-( ;-( ;-(.

    to właśnie jego problem, w sieci znalazł taką wypowiedź:
    "
    Witam. Chciałem podzielić się z Wami jak zwalczyć błąd 24 w asterce.
    Objawy: Podczas jazdy przy większej prędkości , przy dynamicznej jeżdzie , lub czasami samo z siebie wywala błąd 24.
    Obroty podczas jazdy gdy wciśniemy sprzęgło spadają do 500obr/min potem wzrastają do 900obr/min lub silnik czasami potrafi zgasnąć.
    Naprawa: Najpierw sprawdzamy czy linka prędkościomierza jest sprawna-jak prędkościomierz chodzi to wszystko z linką powinno być ok. Demontujemy deskę rozdzielczą i demontujemy impulsator-trzeba zdiąć metalową klamerkę która dociska folię do styków impulsatora,potem odkręcamy jedną śrubkę mocującą impulsatori wyjmujemy go. Zdejmujemy przykrywkę osłaniającą elektronikę impulsatora która jest na zaczepach , odlutowywujemy i odsysamy 3 nóżki foto diody -dioda pozostaje w zacisku obudowy a płytkę wyjmujemy z obudowy. Lokalizujemy jedyny w układzie tranzystor BC547 wymieniamy go na nowy (po wylutowaniu w jednym przypadku tranzystor we wszystkie strony gwizdał pod miernikiem a w drugim puszczał między kolektorem a emiterem). I wszystko gotowe.Nie zaszkodzi wymienić układziku 8-mio nóżkowego LM741 i elektrolita 47 mikro/16v-wymiana tych elementów nie zaszkodzi-koszt wszystkich części 1.50zł (bo nie wiadomo od czego tranzystor poleciał, a elektrolit ma na pewno troszkę latek i może być już wyschnięty. Składamy wszystko do kupy ,zdejmujemy klemę z aku na 30min by wymazać błąd i JEDZIEMY. Ja już wieje ze 4 dni i wszystko jest ładnie i pięknie . Obroty spadają i zatrzymują się na 900obr/na min . Autko nie gaśnie .życzę miłej zabawy . Proszę opisać czy pomogło .Pozdrawiam.
    "
    Jego pytanie brzmi:
    czy powyższa porada będzie skuteczna w jego przypadku.
    Od siebie zapytam o ewentualne inne możliwe sposoby pozbycia się tej "niedogodności" w pracy silnika.
    Auto jest bez LPG, silnik X14NZ,1389 cm³, rok 1998
  • Poziom 10  
    Kolego kiedy mialem astre z takim silnikiem mialem identycznie z tym ,ze dzialo sie tak tylko raz an jakiś czas.potem przechodzilo samo i z nienacka znow sie pojawialo.
    Ja bym na poczatek sprawdził (wstawił inny na porobe) silniczek krokowy , ale nie ten od gazu tylko ten co jest kolo wtrysku , innym pomyslaem moze byc modol ktory ustawia wolne obroty bo w tym autku dzieje sie to automatycznie nic nie regulujesz. ale zaczal bym od silniczka krokowego gdzies czytalem ze powinno pomoc.
    pozdr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    a nie jest to czasem tak, ze komputer sterujący praca silnika podwyzsza obroty by zapewnic odpowiednie cisnienie oleju. W dieslu opla tak jest na 100% - w celu zapewnienia smarowania np gdy olej jest goracy i rzadki latem w upały jak i badziej lepki zimą. W gorace dni po ostrej jezdzie w miescie obroty sa deko podwyzszone by było wyzsze cisnienie oleju i lepsze smarowanie silnika ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Witam
    dziękuję za zainteresowanie tematem.
    kolega rafailo
    proszę czytaj dokładniej to co piszą inni, krokowiec był zmieniony na nowy, auto jest bez LPG, czyli bez gazu,
    co do sprawy oleju i jego ciśnienia - właściciel sumiennie dba o terminową wymianę płynów, stosuje markowe produkty, wspomniana niedogodność wystąpiła zimą i trwa nadal, wcześniej się tak nie działo, samochód jest w posiadaniu znajomego już kilka lat.
    Jeśli to coś pomoże to nadmienię iż pojazd ten nie posiada ABS-u,nie pojawia się żaden kod błedu, nie zaświeca się kontrolka "check".
    Na koniec ponowię poprzednie pytanie: czy wymiana tych części elektronicznych może coś pomóc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Te podwyższone obroty przed zatrzymaniem pojazdu lub podczas jazdy na luzie są NORMALNĄ pracą silnika.Uwarunkowane są oprogramowaniem sterownika silnika. Jeśli po zatrzynaniu pojazdu obroty spadną do ok.880 obr po kilku sekundach i są równomierne to jest PRAWIDŁOWO.Nie ma się co martwići szukąć sobie roboty.
  • Poziom 31  
    Pozwolę się z tym nie zgodzić.
    Mam podobne objawy, z tym, że na razie mi to nie przeszkadza.
    Czasami przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wrzuceniu na luz silnik albo urzymuje wysokie obroty, albo na przemian zwiększa i zmniejsza obroty (mniej więcej sinusoidalnie) tak, że max mogą wynosić ok 2-2.5 tyś (na słuch, nie mam obrotomierza). Sekundę po tym jak koła się zatrzymają, obroty grzecznie spadają do jałowych.
    Po pierwszej takiej akcji dalej jest już normalnie: luz i obroty od razu spadają.
    Choćby do zatrzymania był kilometr to silnik przez całą tą drogę będzie cudował.
    Niestety nie posiadam oscyloskopu, więc nie mogę stwierdzić czy w sygnale z czujnika są jakieś "śmieci".
    Może ktoś rzuci jakieś światełko na ten problem. Na pewno nie jest to wina krokowego.
  • Poziom 10  
    Co za bzdury wypisujecie, jeden lepszy od drugiego :-). Kod 24 Czujnik przebytej drogi - brak impulsów = linka nie dokręcona przy skrzyni biegów (łatwo się tam dostać nie rozbierając niczego) lub przy liczniku (tu gorsza sprawa, czeka nas demontaż wskaźników).

    OBROTY - nie mają nic wspólnego z tym kodem jak i linką, można nie mieć linki prędkościomierza i nic się nie dzieje.

    Prawdopodobnie problem tkwi w kodzie 35 Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków, silniczek do przeczyszczenia lub wymiany, ale tak naprawdę przyczyną może być wszystko od nieszczelności po sonde lambda itd.

    Nie pokazuje innych kodów oprócz 24??
  • Poziom 12  
    Orochimaru napisał:
    Pozwolę się z tym nie zgodzić.
    Mam podobne objawy, z tym, że na razie mi to nie przeszkadza.
    Czasami przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wrzuceniu na luz silnik albo urzymuje wysokie obroty, albo na przemian zwiększa i zmniejsza obroty (mniej więcej sinusoidalnie) tak, że max mogą wynosić ok 2-2.5 tyś (na słuch, nie mam obrotomierza). Sekundę po tym jak koła się zatrzymają, obroty grzecznie spadają do jałowych.
    Po pierwszej takiej akcji dalej jest już normalnie: luz i obroty od razu spadają.
    Choćby do zatrzymania był kilometr to silnik przez całą tą drogę będzie cudował.
    Niestety nie posiadam oscyloskopu, więc nie mogę stwierdzić czy w sygnale z czujnika są jakieś "śmieci".
    Może ktoś rzuci jakieś światełko na ten problem. Na pewno nie jest to wina krokowego.

    Więc tak jak powiedziałem -uwarunkowane przez ECU-dawniej nagminnie zgłaszana reklamacja-jak narazie nikt sobie z tym nie poradził.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Przepraszam za głupie pytanie ale czy chodzi o Astrę F czy Astrę G .Bo obie były produkowane w 1998r.Moja rada dotyczyła AstryG.Za zamieszanie przepraszam.
  • Poziom 35  
    Witam
    model to Astra F.
  • Poziom 10  
    elektrit napisał:
    monetygn napisał:

    OBROTY - nie mają nic wspólnego z tym kodem jak i linką, można nie mieć linki prędkościomierza i nic się nie dzieje.



    Co ty chłopie za bzdury opowiadasz!Odepnij linke,zobaczysz jak bedzie silnik gasł przy hamowaniu na sprzęgle.


    Weź mnie rozśmieszaj, najpierw sprawdź, a nie się udzielasz! Mam taką astrę, wykręciłem linkę od prędkościomierza i jeżdziłem bez i nie ma żadnej różnicy. Powtarzam co ma linka do silnika???
  • Poziom 31  
    Amatorze,poczytaj trochę literatury to się dowiesz.Czujnik ten jak i jego sygnał ma ścisły związek z funkcjonowaniem silnika.Chociażby do tego aby ECU mogło ocenić jaka energia kinetyczna jest w danej chwili zmagazynowana w aucie.:!:
  • Poziom 12  
    Kolega ma rację że czujnik prędkości ma związek.Z tym że akurat w tym silniku nie jest to tak bardzo odczuwalne.Jeśli był by to 1,6 to normalnie gaśnie przy dojeżdżaniu do krzyżówki.Tak czy inaczej jeśli jest błąd (usterka)to trzeba ją najpierw usunąć a później szukać dalej(jeśli nie będzie poprawy).
  • Poziom 10  
    Astra F 1,6 95r z gazem. Kod 24 (tylko 24) Zapala siie tak jak u kolegow. Rozebralem licznik - pusto. Przy skrzyni pusto. Auto jezdzilo tez bez linki predkosciomierza i nic. Wlasciwie poza zolta kontrolka nic sie nie dzieje. Prosze o pomoc. Nabylem niedawno i jeszcze nie wiem. Czy to grozne skoro nic sie nie dzieje?
  • Poziom 12  
    Jasne że groźne ,nawet BARDZO, bo niby skąd wiesz ile masz na budziku?:D
  • Poziom 10  
    Linka jest więc prędkościomierz działa. Tyle tylko, że nie ma tego elektronicznego modułu do zliczania kilometrów. W zasadzie nie było bo juz wymieniłem licznik i sie nie pali lampka. Chodzi tylko o to, ze zarówno ja jak i poprzedni użytkownik (niedawno go kupiłem) tego modułu nie posiadał, a auto jeździło normalnie. Zadnych gaśnięć, skoków obrotów i innych objawów opisanych przy błędzie 24. Pozdrawiam.[/youtube]
  • Poziom 10  
    witam.
    właśnie "rzeźbimy" temat impulsatora z kolegą takow'em.
    z doświadczenia wiem, że spotykane są dwie wersje wskaźników z i bez impulsatora. Jeśli w aucie są te pierwsze, to zwerwanie linki/uszkodzenie impulsatora skutkuje błędem, gaśnięciem auta i nierówną pracą silnika. Bez impulsatora nie ma żadnych efektów ubocznych (poza brakiem wskazania oczywiście).
    my temat śledzimy z drugiej strony, przy okazji robienia komputerka. Takow pisał już o błędach we wskazaniach tego urządzonka, nagłych przeskokach wartości prędkości i przebiegu. Po wielokrotnej analizie układu i programu wniosek był jeden - coś nie tak jest z impulsatorem. Podpięliśmy laptopa do instalacji i w drogę.Wyniki pomiaru na obrazku:
    Astra 1,4 '98 za wysokie obroty
    widać ewidentne zakłócenia (skrócenie czasu impulsu i chwilowe zwiększenie częstotliwości - prędkość stała.
    O ile kwestię sygnału dla komputerka da się załatwić dodatkowym impulsatorem nakręcanym na skrzynię, to zastanawia nas jedna sprawa - jaki wpływ ma to na pracę silnika/zużycie paliwa...bo to że wpływ na pracę ma jest oczywisty, widać to na przebiegach, gdy równolegle śledzi się sygnały z impulsatora i sygnały idące z ECU do wtryskiwacza...
    Czy takie zachowanie może być skutkiem tego, ze jest to zwykły czujnik optyczny? Gdzie można szukać usterki?