Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komunikacja 2 mikrokontrolerów

ewsd75 14 Lip 2006 18:04 3020 17
  • #1 14 Lip 2006 18:04
    ewsd75
    Poziom 12  

:?:Witam jestem tu nowym a zarazem początkującym w dziedzinie mikrokontrolerów. Chcę połączyć trzy mikrokontrolery ze sobą aby mikrokontroler A - dokonywał pomiaru temperatury B - dokonywał pomiaru ciśnienia C - mikrokontroler główny otrzymywał dane z dwóch wcześniej wymienionych procków i wysyłał je do kompa i na wyświetlacz. Mikrokontrolery A i B będą to Atmega 8 a C to Atmega 8535. Szczerze nie wiem jak to rozwiązać czy po I2C czy po SPI a może jeszcze inaczej. Który ze sposobów jest lepszy i prostrzy? Połączenie do kompa i na wyświetlacz nie stanowi więszego problemu tylko jak połączyć te mikrokontrolery najlepiej ze sobą. Wiem że te funkcje( pomiary ) może wykonać jeden mikrokontroler ale musze wykonać takie robicie ze względu na możliwość wyciągania poszczególnych kart. Pisze programy w Bascom.:?:

0 17
  • Pomocny post
    #2 14 Lip 2006 19:25
    marek_Łódź
    Poziom 36  

A nie masz na górze ekranu opcji "Szukaj"?

Jeśli moduły znajdują się obok siebie (wspólna kaseta, obudowa itp..) można je połączyć przez I2C lub SPI (nie ISP :!: ).
    Można też połączyć razem linie UART wszystkich procesorów w jednym punkcie (nadajniki i odbiorniki) tworząc minisieć.

W przypadku większych odległości (kilka metrów i więcej) najlepiej zastosować interfejs RS485 ewentualnie inny dostosowany do pracy w lokalnej sieci pomiarowej lub sterującej (LIN, CAN itp.)

0
  • #3 14 Lip 2006 19:31
    ewsd75
    Poziom 12  

Na płysie głównej będzie mikrokontroler C i gniazda kart z mikrokontrolerami A i B. Twoim zdaniem który z interfejsów będzie lepszy SPI czy I2C.

0
  • Pomocny post
    #4 14 Lip 2006 21:32
    Zaquadnik
    Poziom 27