Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III kontrolka ciśnienia oleju

14 Lip 2006 18:48 27997 14
  • Poziom 2  
    Mam problem w Golfie III silnik 1.8 benz w czasie jazdy przy rozgrzanym silniku (po 2-3km jazdy) kiedy jestem ponizej 2200 obr. silnika zapala sie sygnał dzwiekowy i kontrolka cisnienia oleju, jak zwieksze obroty powyżej 2200 alarm sie kończy. Czujnik wymieniłem na nowy. Predzej miałem problem z zablokowanym termostatem chłodzenia, który nie otwierał sie i silnik sie grzał totalnie. (Aha, wyjąłem termostat i jeżdziłem jakis czas bez niego i wtedy kontrolka cisnienia oleju migać zaczynała po 50km) Mierzył tez mechanik cisnienie oleju i twierdzi ze troche cisnienia brakuje ale nie jest pewien, bo nie znał parametrów. Olej i filtry wymieniłem (mineralny) i to nie pomogło. Prosze o poradę!
  • Poziom 33  
    jezeli wymieniles czujnik i jezdzisz na mineralnym oleju to chyba jedyna rada w tym przypadku bedzie zmierzyc dokladnie cisnienie za pomoca manometru jesli jest rzeczywiscie niskie to czas pomyslec o remoncie silnika a w jakim zakresie to juz zalezy od weryfikacji zuzytych elementow
  • Poziom 14  
    czujnik wymieniłeś ale który czy aby ten co trzeba bo są dwa za to brzęczenie robi ten na filtrze oleju .
  • Poziom 2  
    W moim Golfie zamontowane są oba czujniki z przodu przy filtrze a na górze silnika z boku jest założona zaślepka (nie wiem czy dobrze to jest ale tak miał jak kupiłem). Ja wymieniłem ten od wyzszego cisnienia. Nie rozumiem też dlaczego przestaje mi migać kontrolka jak przyśpieszam powyżej 2200-2300 obrotów i zastanawiam sie czy nie jest tam problem z kabelkami albo cos bo czasami jeżdze po mieście i nie zawsze miga kontrolka???
  • Poziom 2  
    Ma ktos jeszcze jakiś pomysł co to moze być bo remontu silnika sie boję?
  • Poziom 14  
    Witam.
    A więc tak czujnik przy głowicy powinno być (2bar/2000obrotów)to są parametry na rozgrzanym silniku.Pojedź do mechanika i niech ci pomierzy.I odpisz na forum jak pomiary.
  • Poziom 15  
    Mam to samo... Wymieniłem biały czujnik na filtrze oleju bo to od niego zależy ta sytuacja. Poprawiło się ale jak z pewnego powodu musiałem wlać nowy olej a że nie było innego niż syntetyk zalałem syntetykiem...
    I znowu się zaczęło...
    Domyślam się że muszę wrócić do półsyntetyka...?
    Czy w liczniku jest taki układ który kontroluje ciśnienie przy określonych obrotach?
    Zauważyłem że na tym białym czujniku pojawia się masa po przekroczeniu 2000obr
    Jak założyłem go jeszcze przy półsyntetyku to już przy 1600 pojawiała się masa.
  • Użytkownik obserwowany
    To logiczne bo im rzadszy olej to muszą być większe obroty do uzyskania tego określonego ciśnienia.
  • Poziom 10  
    Ja miałem to samo - miałęm bo już zatarłem silnik bo mnie wkurzał.

    Przyczyną był połamany taki plastyk w misce olejowej co ma niby dawać to że się olej nie chlupoce pod smokiem i odrobinki tego plastyku zatkały sitko w smoku, co za tym idzie nie było przepływu oleju. Raz mi to wyczyścili i na chwile było ok - poprostu za dużo syfu pływało w silniku i znowu mi się zapachało, a że silnik mi się i tak już nie podobał to go zatarłem do końca.

    Jak możecie to odkręcić trzeba miskę olejową i wyczyścić smoka - tak jest sitko - filtr mechaniczny.

    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Akurat miałem zdjętą miskę i wszystko wyglądało OK.
    Nie mniej jednak spróbuję pomierzyć ciśnienie aby mieć pewność czy czujnik prawidłowo pokazuje...
    Intryguje mnie jeszcze to czy w liczniku coś sprawdza ciśnienie kontrolując jednocześnie obroty?
    Czy mierzenie ciśnienia można przeprowadzać na którymkolwiek czujniku? Bo wolałbym przy okazji kontrolować reakcję tego czujnika na wyższe ciśnienie...
  • Poziom 13  
    w golfie tak jak i w passacie jest dynamiczna kontrola cisnienia oleju w zależnosci od obrotów jakie masz te ciśnienia na wolnych obrotach a mierzyć można w dowolnym punkcie układu smarowania u mnie w passacie 1.8 pomógł tylko szlif wału jesli sam zrobisz to koszt ok 400 zl szlif plus panewki
  • Poziom 10  
    Hej.
    W autach nie zawsze pada elektryka, świecenie się kontrolki oleju na wolnych obrotach świadczyć może o wyeksploatowanju motoru.
    Jeżeli miałeś syntetyk to wlej mineralny to na jakiś czas pomoże, potem tylko jak pisał poprzednik szlify lub zbycie auta.
  • Poziom 21  
    Witam.
    Ja także miałem takie objawy, tylko w audi 80( silnik też 1.8)
    Jeździłem z duszą na ramieniu.
    U mnie okazało się,że zsunał sie z końcówki umnieszczonej na aparacie zapłonowym jeden kabelek.Końcówka znajduje się mniej wiecej w połowie wysokości obudowy aparatu zapłonowego. Stąd brane sa impulsy do pomiaru dynamicznego cisnienia oleju.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    kontrola ciśnienia oleju to podstawa,szczegulnie w wysilonych silnikach,vw\audi oprucz kontrolki stosuje brzęczyk-dobry pomysł lecz zdarza się brzęczenie bez uruchamiania silnika-mam audi z bajerami:napięcie akumulatora,ciśnienie oleju,temperatura oleju-dobry i przydatny sprzęt,może warto w coś takiego zainwestować?
  • Poziom 15  
    Mój problem rozwiązany!!!
    Przyczyna była banalna... Żaden czujnik nie był winien, ani rodzaj oleju... po prostu ktoś przede mną musiał robić coś przy silniku i wkręcił czujniki na niewłaściwych miejscach.
    Tak się składa, że oba są na wsporniku filtra oleju więc można się pomylić lub nie zwrócić uwagi na to, gdzie i który czujnik ma być wkręcony.
    A więc z przodu silnika (bliżej chłodnicy) ma być czujnik BIAŁY (wysokiego ciśnienia) a bliżej bloku ma być czujnik BRĄZOWY (niskiego ciśnienia).
    Mierzyłem ciśnienie w obu miejscach na raz i różnica jest zasadnicza: przy 2tyś obr/min w jednym miejscu 2bar w drugim ponad 4bar. Muszę nadmienić że teraz mam pełny syntetyk w silniku...
    Dopiero dokładny opis w programie ETKA objawił mi to jak powinno być...