Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z wycieraczkami w Chrysler Grand Voyager

Marduk 15 Lip 2006 16:04 10837 14
  • #1 15 Lip 2006 16:04
    Marduk
    Poziom 9  

    Witam
    Mam Voyagera 1997rok 2,5Tdi i mam nastepujacy problem. Nie dzialaja mi wycieraczki przednie. Z przelacznika wychodzi napiecie, ale nie dochodzi sterowanie do przekaznikow. Jezeli zalacze reczie przekaznik to dzialaja. Czy jest jakis dodatkowy uklad gdzies do tego?? Co moze byc przyczyna tegp?? Z gory dziekuje za podpowiedzi.
    Pozdrawiam

    0 14
  • #3 15 Lip 2006 19:29
    Marduk
    Poziom 9  

    Doszedlem do tego ze na cewke przekaznika jest podawane 12V caly czas a z przelacznika ma byc podawana masa. Ta masa tam nie dociera. Kablem z wlacznika i z przelacznika wchodza to jakiegos modulu sterujacego ktory jest w obudowie bezpieczniekow w kabinie pod kierownica. Z modulu jest wyprowadzone jakies zlacze. I teraz nie wiem czy ten modul jest uszkodzony czy moze cos tam w nim w probramie jest namiesz. Prosze o jakas podpowiedz jak to sprawdzic.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 08 Mar 2007 15:12
    kudłatyhd
    Poziom 11  

    Witam
    Też mam taki problem tylko w Voyagerze 96, 3,3 benzyna.
    Spryskiwacz działa a wycieraczki nie reaguja:((

    1
  • #5 19 Mar 2007 18:38
    jarsaw
    Poziom 23  

    sprawdz przekaznik w komorze silnika,a sterowanie jest z body computera w kabinie kierowcy za skrzynka bezpiecznikow dwie duze wtyczki od spodu

    0
  • #6 19 Mar 2007 22:29
    milejow
    Poziom 42  

    Dokladnie jak pisze jarsaw,body comp tym steruje.Musisz zrobic scan body kompa i test ukladow wykonawczych.body dostaje info od przelacznika zespolonego za pomoca roznych wartosci rezystancji.Najczesciej jest to wina przelacznika pod kierownica ale podstawa to zczytanie usterek body komputera.Przekazniki wycieraczek sa 2-zalaczajacy i przelaczajacy wolne/szybkie

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jutro wieczorem zapodam ci wartosci rezystancji i numery pinow do sprawdzenia przelacznika.

    0
  • #7 20 Mar 2007 11:12
    kudłatyhd
    Poziom 11  

    Witam
    prawdopodobnie padł przełącznik przy kierownicy, blaszka załączająca się wytarła, zrobiła zwarcie i poszedł bezpiecznik , sterowniki i bezpiecznik sa w skrzynce pod maską. Załozyłem nowy duży bezpiecznik i przy włanczaniu spryskiwaczy załanczają sie wycieraczki, potencjometr tez czasami załapuje.

    0
  • #8 20 Mar 2007 18:56
    milejow
    Poziom 42  

    Masz tu opis sprawdzenia przelacznika
    Problem z wycieraczkami w Chrysler Grand Voyager

    Dodano po 3 [minuty]:

    Numeracja pinow oczywiscie na przelaczniku,nie wtyczce

    0
  • #9 06 Lip 2018 20:47
    kubas10
    Poziom 25  

    Panowie u mnie sprawa wygląda tak że klient przyjechał z niedziałającymi wycieraczkami ale jak wypiąłem przekaźniki i wpiąłem to teraz nawet działają na wyjętym kluczyku non-stop na I bądź II biegu bez możliwości regulacji. Co to może powodować ?

    0
  • #10 08 Lip 2018 17:44
    kubas10
    Poziom 25  

    W moim przypadku przekaźnik (Wiper ON/OFF) jest załączony tzn. jak go wepnę w gniazdo i lekko w niego stuknę to się załącza nawet na wyjętych kluczykach ze stacyjki. Pytanie czemu ?

    0
  • #11 08 Lip 2018 18:17
    kubas10
    Poziom 25  

    Skąd pojawia się u mnie masa z FCM-a na wyłączonym zapłonie ?

    0
  • #12 08 Lip 2018 19:25
    milejow
    Poziom 42  

    Sprawdź czy nie masz mokro w FCMie.

    0
  • #13 08 Lip 2018 19:29
    kubas10
    Poziom 25  

    To taka aluminiowa puszka podobna do obudowy sterownika silnika tuż przy skrzynce z bezpiecznikami / przekaźnikami ?

    0
  • #14 08 Lip 2018 19:35
    milejow
    Poziom 42  

    Tak, sterownik na końcu skrzynki pod maską. Ogólnie skrzynka do rozbebeszenia i sprawdzenia kondycji połączeń.

    0
  • #15 09 Lip 2018 14:06
    kubas10
    Poziom 25  

    to by wszystko wyjaśniało...

    Dodano po 12 [godziny] 51 [minuty]:

    milejow napisał:
    Sprawdź czy nie masz mokro w FCMie.


    Rozebrałem ale wszystko zalane w galarecie i wydaje się być ok tym bardziej że po wypięciu wtyczek, przekaźnik cały czas się załącza.

    Dodano po 45 [minuty]:

    Odłączyłem też wtyczkę od silnika. Mówiąc w skrócie mam podłączoną tylko skrzynkę z bezpiecznikami a przekaźnik się załącza...

    Dodano po 4 [godziny] 49 [minuty]:

    Zmierzyłem przejście od skrzynki z przekaźnikami do FCM-a i nie mam przejścia. Ze skrzynki wychodzi przewód czerwony z cienkim fioletowym paskiem i na nim ma być masa po włączeniu wycieraczek. Który to przewód w FCM-ie ?

    0