Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz 12v-13,8v 60-80A

16 Lip 2006 23:32 2557 14
  • Poziom 12  
    Potrzebuję wykonać zasilacz którym będę mógł zasilić urządzenia audio znajdujące się w samochodzie.
    Wykorzystywany będzie na pokazach, wystawach, itp...
    Szukam opisów, schematów,...
  • Poziom 28  
    powiem ci ze jest to jak najbardziej mozliwe ale cena cie moze odstrasszyc za cos takiego
    lepiej kup wzmaka domowego i miej problem z glowy
  • Poziom 17  
    Jeśli ma być wykorzystywany na pokazach i wystawach, to najlepiej będzie wykorzystać akumulator samochodowy.
  • Poziom 28  
    plus jakis potezny prostownik bo inaczej to sprzet pogra kilkanascie minut do powiedzmy 40 (w zaleznosci od konfiguracji) i po zawodach
  • Poziom 11  
    Tak robią na imprezach car-audio mają cały czas do akumulatora w samochodzie podłączony prostownik. Do tego Akumulator najlepiej jakieś dużej pojemności, albo poprostu 2 albo 3 (można na przemian ładować :-) ) jak już jakieś w domu posiadasz (i niechcesz płacić)...
  • Poziom 12  
    Cena mnie nie odstraszy (chyba że wyższa niż kilka tys.)
    Zasilacz ma być używany właśnie na zawodach. :-)
  • Poziom 28  
    to w takim razie musisz szukac kogos kto ci takowy zlozy bo raczej dostac to nie dostaniesz
    poszukaj na stronach sklepow sprzedajacych akcesoria elektroniczne moze ktorys sie podejmie sie zlozenia
  • Poziom 35  
    a co to za problem trafo ok 1kw dajace napiecie 11V do tego mostek prostowniczy na radiatorze plus potezna bateria elektrolitow albo jeden duzy typowo samochodowy z 3F i masz caly zasilacz
  • Poziom 28  
    no wiesz nie kazdy jest elektronikiem...
  • Poziom 12  
    Dokładnie, chciałbym sam coś takiego złożyć, ale potrzebuję więcej konkretów.
    Mam jakieś podstawowe umiejętności, jeśli chodzi o elektronikę.
  • Poziom 40  
    To przeciez musi byc zasilacz stabilizowany!!

    Sam prostownik ma bardzo duzy rozrzut napiecia pod obciazeniem pozatym napiecie bedzie sie zmieniac w zaleznosci od napiecia sieci. To nie bedzie dobrze dzialac.
  • Poziom 27  
    A nie szło by zrobić jakiegoś stabilizatora albo regulacji napięcia na jakimś tyrystorze?? i jakieś małe trafo osobne i pod nie np. lm317 i sterować z niego tyrystor... było by wtedy stałe napięcie sterowania tyrysstorze??

    Zresztą tak tylko powiedziałem, bo na tyrystorach sie zbytnio nie znam... ale słysząłem ze sie swietnie do tego typu zadań nadają
  • Poziom 35  
    irek2 napisał:
    To przeciez musi byc zasilacz stabilizowany!!

    Sam prostownik ma bardzo duzy rozrzut napiecia pod obciazeniem pozatym napiecie bedzie sie zmieniac w zaleznosci od napiecia sieci. To nie bedzie dobrze dzialac.

    co racja to racja ale ja stosowalem takie rozwiazanie i testowalem na tym wiel wzmacniaczy i wszystko bylo ok budowa zasilacza stabilizowanego takiej mocy do juz naprawde duze koszta juz nie mowe o problemach z jego budowa datego nazley dokonac wyboru
  • Poziom 40  
    jak sie chce wystawiac samochod demo to trzeba troche kosztow poniesc to pzreciez nie zabawa w piaskownicy tylko temat dla profesjonalistow.

    Problem z zasilaczem niestabilizowanym jest taki ze trudno bedzie zmiescic jego napiecie w przedziale miedzy 10 a 14,4V. Nawet jesli nie przekroczymy w spoczynku bezpiecznej wartosci 14,4V to pod obciazeniem napiecie spadnie jesli nie ponizej 10V to i tak te 10-11V da juz znaczacy spadek mocy. Pozatym glupio bedzie wygladac jak na kondensatorze z pomiarem napiecia bedzie ono skakac zaleznie od wysterowania.

    Jesli juz kolega zdecyduje sie na takie rozwiazanie to radze kupic trafo z dwoma uzwojeniami po 11V w spoczynku i zastosowac wtedy dwie diody prostownika co da mniejsze straty. W pozniejszym czasie bedzie mozna wyprostowac napiecie na wartosc ok 30V i zastosowac stabilizator impulsowy duzej mocy.
    Najlepiej jakby trafo mialo cztery uzwojenia po 11V polaczone parami szeregowo.