Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gdy parownik zamarza-jak temu zapobiec?

sigiii 17 Jul 2006 09:52 21498 19
  • #1
    sigiii
    Level 10  
    witam. mam taki problem z klimatyzacja w moim aucie...zamarza mi parownik. nikt nie wie co moze byc tego przyczyna, ktos wymyslil ze to moze sprezarka ale to wydatek ok. 2 tysiecy a po co? w komorze parownika nie ma zadnego czujnika przeciwoblodzeniowego i tak sobie mysle ze chyba najprosciej bylo by go tam zamontowac i zbudowac taki uklad ktory przy okreslonej temp. na parowniku wlaczal lub wylaczal sprezarke (cos podobnego co jest w zwyklej lodowce). moze ktos mi pomoze i doradzi?
  • #2
    matroxi
    Level 14  
    Zapewne masz przytkane przewody (rurki) w obiegu
  • #3
    sigiii
    Level 10  
    hmmm.... po krotkim czasie po wlaczeniu sprezarki pojawia sie szron od dyszy rozpreznej poprzez parownik az do sprezarki. klima tak chlodzi ze lod ktory pojawia sie na parowniku blokuje przeplyw powietrza. juz kilku specjalistow od klimy glowilo sie nad tym przypadkiem ale nikt nie potrafi tego rozwiazac. moze wiec moj pomysl rozwiaze ten problem?
  • #4
    italiano_41
    Level 14  
    Witam
    Masz przepełnioną instalacje ,za dużo gazu w instalacij. Taki jest obiaw
    przepełnienia instalacij.
  • #5
    sigiii
    Level 10  
    klima byla swiezonabijana po wymianie osuszacza i dyszy rozpreznej... i przed i po efekt ten sam. moze jednak ten uklad bylby dobry...
  • #7
    sigiii
    Level 10  
    ok...poddaje sie :( prosze o pomoc w skonstruowaniu ukladu a wy radzicie mi sposcic troche czynnika z ukladu. w sumie czemu nie. a tak hipotetycznie zakladajac ze to nie pomoze to ten uklad jak powinienem zbudowac...? pozdrawiam :)
  • #9
    sigiii
    Level 10  
    ...doprowadzic do sprawnosci? wg pewnego klimiarza u ktorego ostatnio bylem te doprowadzenie do sprawnosci to poprostu wymiana sprezarki bo ponoc jakis zawor w niej sie zablokowal a zregenerowac sie nie da. szacunkowy koszt 2.000PLN.
    spuscic troche czynnika? no mozna sprobowc...jezeli to nie bedzie to to tylko wydatek 150-200 PLN. a taki ukladzik pewnie by sie w 100 zmiescil... moze...
  • #10
    olaf x
    Level 33  
    ale po co robic obejscia skutkow niesprawnosci w ukladzie,jesli mozna ją usunąć??
    a jak niesprawnosc pogorszy sie z czasem, to bedziesz domontowywal nastepne uklady niwelujace efekty pogarszajacej sie dzialalnosci klimy??
  • #11
    wieslawpanek
    Level 22  
    Witam. Może i trochę nie mam racji ze względu na koszty, można spróbować założyć mechaniczny regulator od lodówki który przerywa zasilanie jest tam regulacja lub zrobić czasowy regulator na popularnym NE 555, możliwości jest dużo koszt niewielki.

    Dodano po 1 [godziny] 28 [minuty]:

    najlepiej nadawał by się czujnik gołoledzi
  • #12
    sigiii
    Level 10  
    o to juz cos. prosze o pomoc bo nie siedze w temacie. rozchodzi mi sie o to by na parowniku zamontowac jakis czujnik/regulator ktory w zaleznosci od temperatury przerywalby obwod lub laczyl. temperatura parownika powinna sie wahac w przedziale 4-10 stopni tzn przy zejsciu ponizej +4 sprezarka powinnasie wylaczyc a po ogrzaniu parownika do ok 10 wlaczyc. jak wepnac to w obwod sprezarki? czy potrzebny jest jakis dodatkowy przekaznik? bo sprezarka ma duzy pobor mocy. bede wdzieczny za wszelkie sugestie
  • #13
    Pattio
    Level 1  
    uszkodzony zawor w sprezarce klimatyzacji zablokowany idzie na pelnej wydajnosci:) Pozdrawiam
  • #14
    sigiii
    Level 10  
    u mnie w klimie jest dysza rozprezna i jej cecha jest to ze nie jest regulowana. i tak przy ostatniej wymianie czynnika zostala ona wymieniona a dzialanie jak przed tak i teraz sie nie zmienilo. niestety...
    uszkodzony zawor w sprezarce...taka diagnoze juz tez slyszalem i wydaje sie ona byc najbardziej prawdopodobna. niestety dowiedzialem sie rowniez ze aby taka usterke usunac trzeba rozebrac sprezarke i ze sa problemy ze szczelnoscia po jej ponownym zlozeniu. czy to prawda...? jak mozna wyeliminowac te wade przy umiarkowanych kosztach...?
  • #16
    gamafino
    Level 11  
    witam prosty sposób to sprawdzić ciśnienie po stronie ssania i będzie wiadoma przyczyna,dobry serwisant będzie wiedział o co chodzi,poszukaj dobrego serwisu i dobrego chłodniarza.
  • #17
    spasiony
    Level 12  
    u mnie było podobnie przy niskim ciśnieniu gazu. może wzioł kase a nie dobił? :)
  • #18
    piotr73
    Level 2  
    Witam. Jeśli masz „dyszę rozprężną” czyli orific tube to masz kompresor o stałej wydajności, w którym nie ma żadnego zaworu regulującego regulującego sprężarce. Za to żeby klima działała poprawnie odpowiedzialny jest czujnik niskiego ciśnienia, który ma wyłączać kompresor poniżej 1,5 atmosfery po stronie ssącej i włączać go ponownie gdzieś ok. 2,5 atmosfery. Napisz co to za autko to postaram się coś więcej pomóc. Takie rozwiązanie jest w niewielu markach (głównie amerykańce) a z europy to chyba tylko ford i volvo.
  • #19
    sigiii
    Level 10  
    witaj piotr73...niestety nie jest to ani ford ani volvo
    klopot z klima dotyczy passata b5 z konca 1997 1.9 tdi 110 koni. u mnie jest tylko jeden czujnik 4-ropinowy zamontowany na chlodnicy.
    juz wielu klimiarzy wypowiadalo sie na ten temat i slysze moze to czujnik wysokiego cisnienia (ok 200PLN) a moze sprezarka (2000PLN) bede naprawde wdzieczny jezeli wniesiesz cos nowego do sprawy.
    aha i jeszcze jedna sprawa...przez jakis czas okazalo sie ze byl przepalony 40A bezpiecznik od wentylatora. nie zdarzylo sie jednak by sprezarka sie wylaczyla. czy oznacza to ze ten czujnik nie zadzialal? teraz korzystanie z klimy polega na jej czasowym wlaczaniu i wylaczaniu.

    hmmm....czujnik cisnieniowy znajduje sie wiec w strefie wysokiego cisnienia...
    pozdrawiam
  • #20
    tadziu112
    Level 10  
    piotr73 chyba nie masz racji. wg mnie jesli jest dysza rozprezna to sterowanie klima odbywa sie poprzez zawor sterujacy w sprezarce. jest to sprezarka o zmiennej wydajnosci a w tym przypadku pracuje na pelna pare i parownik nie jest w stanie odebrac calego zimna wiec pokrywa sie lodem. rada...wymiana sprezarki a koszt....no coz skoro chce sie miec chlodek w te gorace dni...