Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Super Forteca - nie działa immobiliser i inne problemy

17 Lip 2006 15:01 5300 3
  • Poziom 2  
    Witam.
    Zainstalowalem alarm Super Forteca - 3 przyciskowy pilot - w BMW E36 318 sedan 92r. ale...

    1. Kable wychodzące z centralki - grube czarne - wyjscia przekaznika immobilisera sa caly czas zwarte - nie ma rozwarcia w momencie uzbrojenia alarmu, wiec moim zdaniem immobiliser nie dziala.
    Czy to wina centralki?
    Mam wlaczona funkcje identyfikacji kierowcy przyciskiem, ale to nic nie zmienia.
    Jak rozwiazac ten problem?

    2. Drugi problem to raz działająca, raz niedzialajaca dioda sygnalizacyjna.
    Czasami po uzbrojeniu wszystko dziala jak nalezy - zgodnie z instrukcja, a czasami po uzbrojeniu mrugnie kilka razy( 2-4) i wylacza sie calkowicie.
    Alarm dziala niezaleznie od tego czy dioda mruga czy nie, jednak powinna ona dzialac - odstraszac potencjalnego zlodzieja.
    Mam podlaczona mase nie bezposrednio do akumulatora(jak zaleca producent) tylko do punktu masowego. Czy to moze byc przyczyna problemow z dioda?
    Odziwo przez pierwsze 2 dni od instalacji alarmu nie bylo tego problemu.

    3. Kolejne pytanie - gdzie znajduje się komputer sterujący praca silnika - zeby zrobic ukryte odciecie za pomoca dodatkowego przekaznika i ktory przewod najlepiej odciąć - jaki kolor, pelniący jaka funkcję?

    4. Czy można wylączyc klawisz C w pilocie? w momencie przypadkowego wcisniecia rozbraja on calkowicie alarm, nie dziala dozbrajanie i auto pozostaje otwarte. Czy mozna to jakos wylączyc?

    5. Ostatnie pytanie - jak sprawdzic działanie czujników ABS'u?
    Mam najprawdopodobnie uszkodzony jeden z czujników, ale nie wiem jak zdiagnozowac ktory z nich jest zepsuty, zeby nie wymieniac wszystkich czterech.
    Jak dokonac pomiaru itp? .

    P.S. Wszystkie polączenia są lutowane, wiec wykluczam to z przyczyn problemów z alarmem.

    Prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    Witam
    Co do pkt.1 to rozlaczenie stykow przekaznika nastepuje PO WŁACZENIU ZAPŁONU przy uzbrojonym alarmie.
    A co do reszty zagadnien dotyczacych alarmu-jutro rano uzyskasz odpowiedz.
    Pzdr.
    Mariusz
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    Witam.

    Do punktu 1 kolega Mariusz udzielił już odpowiedzi.
    Nie wiem ja sobie wyobrażasz, żeby alarm po uzbrojeniu wysterowywał przekaźnik, który obciążałby instalację przez dodatkowe 60 mA :) .

    W przypadku diody... ciężko powiedzieć... na pewno nie będzie to wina zasilania, bo reszta działa..
    Przeczyść styki na złączu lub zmień diodę... niebieskie często mają dziwne problemy.

    Przycisku C nie można odłączyć (chyba że wylutujesz sobie switcha z pilota :) ). Kiedy alarm jest uzbrojony, pierwsze naciśnięcie 'C' rozbraja alarm z wysterowaniem drugiego kanału. Dopiero drugie naciśnięcie 'C' wyłącza dozbrajanie.

    Pozdrawiam.
    Sonix
  • Poziom 2  
    Witam.
    Dziekuje za pomoc.
    Musze pokombinowac z tą diodą bo faktycznie mam niebieska.
    W razie problemow bede sie jeszcze konsultowal :)

    Pozdrawiam