Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TV Otake 517 - Przetwornica

20 Jun 2003 08:53 1963 10
  • Level 17  
    Mam problem z TV Otake 517 a mianowicie nie startuje przewornica. Po włączeniu przycisku zasilania próbkuje 3 razy i nic. Zmieniłem STR50103 i dalej to samo, elementy czyli oporniki i konmdensatory sprawne. Po odcięciu obciążen i podpieciu zarówki to samo. Ju nie ma co wymienic macie moze jakiś pomysł lub czego sie czepic. Z gory dzieki za jakas podpowiedz.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 25  
    Witam,Przetwornica z 517 do trudnych raczej nie należy,skoro wymieniłeś STR-a to sprawdź jeszcze diody,D-512 (5,1V),D-505,no i zostały tranz.Q-517, Q-502,zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę,zobaczysz jej obciążenie,i możesz odłączyć rozmagnesowanie kineskopu przy żarówce.
    Pozdrawiam.
  • Level 17  
    Diody na mierniku wygladaja na sprawne na diodzie d512 jest 4,6 v. Tranzystory sprawne. Przy odłączonym odchylaniu poziomym i reszty zasilania nawet nie dychnie. Układ wygląda prosto ale zimny jak trup. Może transformator w przetwornicy ?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Duzo STR'ow to malowanki, moze akurat taki sie Tobie trafil :cry:
  • Level 17  
    STR-a kupiłem w renomowanej hurtowni wszystkie napisy wyglądają orginalnie. Bardzo dziwnie zachowuje sie ten układ tak jakby go cos gasiło, wystawia 2V na wyjsciu i na tym koniec.
  • Level 13  
    Podłuż elko sieciowe a jak nie pomoże to drugiego str-a .
  • Level 24  
    Witam
    Nic nie piszesz o napięciach czy na C546 masz ok.300V???
    Na STR masz jakieś napięcia???(n. 4)
    Warto sprawdzić również SW501 przy wył.sieciowym.
    Pozdrawiam
  • Level 25  
    Sprawdź ,czy na STR p 2 jest 103V,i na p 3-308V,jeśli jest to sprawdź
    R-510 68k .
  • Level 17  
    Na nozce 3 jest 343 V na 2 jest 2 V.
  • Level 24  
    Witam ponownie
    Przepraszam koledzy za mój wcześniejszy post ponieważ korzystałem ze schematu OTVC Orion Color517 na STK730-060 (niedopatrzenie).

    Wiem, że sprawdzałeś już elementy ale nie ma rzeczy niemożliwych - gdzieś coś zostało przeoczone.
    Spr. jeszcze raz R502,R503(2x330k) połączenia i ścieżki.

    Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w błąd. :oops:
  • Level 17  
    Masz Robi racje niema rzeczy niemożliwych. Są zepsute elementy albo niedouczeni fachowcy :? . Wszystko zaczełęm od nowa i cóż się okazało dobry na pozór Q517 po wymianie na inny TV ruszył od kopa. Znowu okazało sie swiete prawo naprawiania przetwornic "nie mierz a wymieniaj na nowe". Dzięki wszystkim za zainteresowanie i dobre rady.