Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elita Pro nie moge rozszyfrowac schematu...

mirq1 19 Jul 2006 21:47 1659 7
Rocketjobs
  • #1
    mirq1
    Level 11  
    Witam instrukcja podlaczenia jest bardzo skapa, ja jestem amatorem a tak wyniklo, ze raczej bede musial sam go zainstalowac wiec prosilbym o pomoc...

    Elita Pro nie moge rozszyfrowac schematu...

    Na schemacie jest takie cos jak K2(NO), K3(NZ) co to jest i czy 3ba to podpinac?

    A KS1 KS2 co to i co z tym zrobic?

    A te kable co wychodza z przekaznika K4 to gdzie to wpiac na kablu co idzie do rozrusznika?

    I Pytanie odnosnie syrenki w zestawie jest syrenka z wlasnym zasialaniem ale producent nie pofatygowal sie by napisac jaki przewod do czego podlaczyc... Przy syrenie s a4 kable jak to rozpracowac...

    A i chce to zamontowac w VW Polo 95r...
  • Rocketjobs
  • #2
    carrier
    Car alarms specialist
    Moja szczera rada to daj zarobić specjaliście w profesjonalnym warsztacie alarmowym, bo w końcu nie wszyscy muszą się znać na wszystkim. Ja nie jestem dentystą i płacę za leczenie zębów. Tobie radzę to samo. Już na etapie schematu i czytania instrukcji montażu się gubisz, a kiedy przyjdzie do zaprogramowania centralki będziesz musiał zjeść relanium. Programowanie Elity nie jest banalne i radzę to zlecić doświadczonemu instalatorowi, który już nie jedna centralkę programował i wie jak np. dodatkowe kanały wykorzystać. Pozdrawiam
  • RocketJobs
  • #3
    mirq1
    Level 11  
    carrier wrote:
    Moja szczera rada to daj zarobić specjaliście w profesjonalnym warsztacie alarmowym, bo w końcu nie wszyscy muszą się znać na wszystkim. Ja nie jestem dentystą i płacę za leczenie zębów. Tobie radzę to samo. Już na etapie schematu i czytania instrukcji montażu się gubisz, a kiedy przyjdzie do zaprogramowania centralki będziesz musiał zjeść relanium. Programowanie Elity nie jest banalne i radzę to zlecić doświadczonemu instalatorowi, który już nie jedna centralkę programował i wie jak np. dodatkowe kanały wykorzystać. Pozdrawiam


    Jest sporo racji w tym co piszesz, ALE...

    Na poczatku przyszlego tyg jade na wakacje i musze miec ten alarm zainstalowany, nikt nie ma wolnego terminu by mi to podlaczyc. Moze jeszcze ublagam jednego goscia a jezeli nie to sam sie za o spr. wziasc..

    Wiec jak mozesz lub ktos inny to odpowiedz mi na te pytanie chociaz by zaspokojic moje ciekawosc...

    Wiem, ze nie jest to proste a jezeli nie bede mial wyjscia to bede musial sam walczyc...
  • #4
    rysiu666
    Level 19  
    Witam
    Tak żeby zaspokoić ciekawość:)
    K2 i K3 są to przekazniki wewnatrz centrali do sterowania zamkiem centralnym. NO to są styki przekaźnika normalnie otwarte, a NZ są to styki normalnie zamknięte. Co do tego czy trzeba je podłaczać to własciwie nie no chyba że chce się mieć sterowanie zamkiem centralnym.
    KS1 i KS2 są to dwa kanały wyjsciowe alarmu do których w zależności od zaprogramowania możesz podłączyc domykanie szyb,dodatkowe odcięcie lub np. powiadomienie GSM na telefon.
    Co do kabli od K4 to sa to kable odcięciowe. Co do niech podłaczysz to zależy wyłacznie od ciebie - można tam podłaczyć obwód pompy paliwa,rozrusznika lub zapłonu.
    Zakładając że masz standardową syrenke z własnym zasilaniem to czarny do masy,biały do alarmu przewód szary- wyzwalanie plusem,czerwony stałe +12v,niebieski zaizolować nie podłączac - wyzwalanie minusem.
    A co do montażu go w tym aucie poszukaj napewno coś zanjdziesz na elektrodzie, ale doradzam to samo co kolega CARRIER daj komus zarobić bo można dużo napsuć a samochód napewno się przyda na urlopie.:)
  • #5
    MARKY266
    Level 16  
    Witam!

    Popieram rady przedmówcy co do zainstalowania alarmu w warsztacie u specjalisty.

    Nieznam osoby któa jest omenem -fenomenem ,która wszystko wie.
    NIemożnośc rozszyfrowania schematu wynika z braku elementarnej wiedzy w temaci autozabezpieczeń-poza tym programowania Elity trzeba się nauczyć.Pojeździj po warsztatach ,ewentualnie poproś kogoś z forum kto ma warsztat w okolicy twojego miejsca zamieszkania o namiar.

    POzdrawiam
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mimo wszystko nie radzę ci samemu walczyć jeśli nie masz praktyki, bo jeszcze nie będziesz miał czym na te wakacje wyjechać. Dla ludzi, którzy się zajmują montażami, ten schemat jest prosty i czytelny. A jeślli tobie problemy sprawia odczytanie go, to co dopiero, kiedy bedziesz musiał zgrać go z instalacją samochodową. Zapytam jeszcze czy posiadasz odpowiednie narzędzia w postaci zestawu kluczy/wkrętaków, lutownicy i miernika? I czy umiesz się nimi właściwie posługiwać (nie ma tu złośliwości)? Bo montaż alarmu alarmu należy przeprowadzić starannie, tak by nie unieruchomił auta, a już szczególnie w czasie jazdy. A czym to grozi sam się domyśl.
  • #7
    mirq1
    Level 11  
    Wiadomo, ze nie kazdy wie wszystko.
    Ale udalo mi sie ublagac speca i ma mi zalozyc alarm w poniedzialek, wiec nie bede musial sie meczyc.

    Nic dziekuje za pomoc, lubie wiedziec co jest co i teraz jestem troche madrzejszy.
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie chodziło nam o to, by cię zniechęcić. Bo gdzie byśmy byli gdyby nie ci co z motyką na słońce... Tyle tylko, że bez pewnych podstaw i wiedzy, możesz sobie zrobić takie kuku, że zlecenie montażu alarmu wyniesie cię zdecydowanie taniej i prościej. Gdybyś miał więcej czasu, to mógłbyś zasymulowac sobie ten alarm na sucho (na stole ) i poznać jego działanie. Po czym zbadac instalację swego auta.