Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1.9TDI 1Z - błąd 00550 - jaka przyczyna?

TomLib 14 Wrz 2007 20:33 45087 45
  • #31 14 Wrz 2007 20:33
    slawex1970
    Poziom 2  

    witam wszystkich.. mam taki problem mam passata b4 110 koni sciagnetego z niemec.. jadac 70 wszystko jest ok po dodaniu gazu i przyspieszeniu wywala on spora smuge dymu;/ co moze byc nie tak???? a i jest jescze jeden feler prz wrzucaniu wstecznego biegu cos szarpie co moze bys tego przyczyna czekam na pomoc....

  • #32 14 Wrz 2007 23:52
    arto
    Poziom 17  

    filtr powietrza czysty?może zapłon,może rozrząd,może wtryski,może dawka,tak na wróżkę to trudno powiedziec.trzeba vagować.

  • #33 15 Wrz 2007 00:06
    mars212
    Poziom 18  

    Dokładnie... jak kolega wyżej powiedział, najpierw zacznij od błędów w bloku sterownika silnika 01. Daj liste błędów na forum i się coś wymyśli.

  • #34 15 Wrz 2007 10:46
    slawex1970
    Poziom 2  

    filtr wymieniony mo i to co napisles moze byc tego wada.. a jescze jedno co jest ze przy wrzucaniu wstecznego biegu cos szarpie???? co moze byc??? i 1 bieg trzeba wzucic troszke mocneij.... czekam na odp

  • #35 18 Wrz 2007 19:33
    mars212
    Poziom 18  

    Przyczyn może być kilka, to zależy jak ten błąd (550- kontrola startu wtrysku) się objawia, czy podczas pracy silnika, przy obciążeniu, po odpaleniu, da się skasować, nie da się skasować - stały... szarpanie na wstecznym, to już mechanika robota.. sprzęgło najprawdopodobniej..to podpiera z resztą fakt, że musisz z użyciem siły włączać 1 bieg.

  • #36 20 Wrz 2007 01:33
    baskecior
    Poziom 10  

    slawex1970 napisał:
    witam wszystkich.. mam taki problem mam passata b4 110 koni sciagnetego z niemec.. jadac 70 wszystko jest ok po dodaniu gazu i przyspieszeniu wywala on spora smuge dymu;/ co moze byc nie tak???? a i jest jescze jeden feler prz wrzucaniu wstecznego biegu cos szarpie co moze bys tego przyczyna czekam na pomoc....

    1. Zacznij od zvagowania (próby dynamicznej) Bloku 01, grupy 011 i sprawdzenia szczeslnosci węzy gumowych.
    Bardzo czesto w tych silnikach padają gumy na dolotach od ic do turbiny , nawet niewielka dziurka powoduje kopciucha jak z Batorego.
    2. Filtr powietrza do wymiany

  • #37 05 Paź 2007 17:09
    S.T.A.L.K.E.R.
    Poziom 1  

    baskecior napisał:
    slawex1970 napisał:
    witam wszystkich.. mam taki problem mam passata b4 110 koni sciagnetego z niemec.. jadac 70 wszystko jest ok po dodaniu gazu i przyspieszeniu wywala on spora smuge dymu;/ co moze byc nie tak???? a i jest jescze jeden feler prz wrzucaniu wstecznego biegu cos szarpie co moze bys tego przyczyna czekam na pomoc....

    1. Zacznij od zvagowania (próby dynamicznej) Bloku 01, grupy 011 i sprawdzenia szczeslnosci węzy gumowych.
    Bardzo czesto w tych silnikach padają gumy na dolotach od ic do turbiny , nawet niewielka dziurka powoduje kopciucha jak z Batorego.
    2. Filtr powietrza do wymiany


    Witam.Mam passata 1.9 TDi 90KM 1Z.Miałem taki sam problem.Guma na dolocie była peknieta.okazało sie ze umnie w tych rurach był olej.W CHLODNICY NTERCOOLERA był nagromadzony olej. sporo było tego oleju.Wyszysciłem go benzyną tak jak kazał mi mechanik i teraz idzie dobrze.pozdrawiam

  • #39 28 Sty 2008 09:23
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jak to co?
    2 cylinder słabszy od pozostałych i jest niewyregulowany statyczny kąt wtrysku. Z tego co widzę, raczej mechaniczna regulacja a nie przestawianie programem.

  • #40 22 Maj 2008 21:55
    psisio
    Poziom 9  

    Panowie sprawa u mnie bardzo podobna. Passata kupiłem niedawno, na trasie przegoniłem go do 180km/h i wszystko się zaczęło. Samochód osłab, 120km/h to max i strasznie klekocze ale zauważyłem że jak go prze gazuję do 4000obr/min i w miarę szybko puszczę sprzęgło to znowu ciągnę ale tylko do momentu spuszczenia z gazu. Po podłączeniu do VAGa pokazał błąd 00550, w BS w grupie 000 na 2 polu 255, na 9 polu 116. Rozrząd wymieniłem, nastawy pasują ale 255 jak było tak jest. Słychać wyraźnie że ma przedwczesny wtrysk. W VAGu w opcja OUTPUT TESTS sprawdziłem działanie zaworu N108, nie wiem jakiej reakcji miałem się spodziewać ale praca silnika jakby zmiękła, potem patrze w BS a na pozycji 2 jest 180. Postanowiłem ustawić kąt wtrysku, odkręciłem 4 śruby pompy i przekręciłem ją w prawo o około 7mm(chyba dużo) a kąt w BS spadł na 90 (2 pozycja w grupie 000). Czy jest możliwość że koło zębate na pompie się przestawiło?. Czy mam szukać gdzieś indziej przyczyny?

  • #41 03 Cze 2008 22:24
    Mielonka
    Poziom 11  

    Witam Koledzy prosze o pilna pomoc a mianowicie mam taki problem passacik 1.9 tdi 81kw 98 r.W czasie jazdy pekl pasek klinowy zerwal jakies kable koloru brozowego i 2 brozowo-czerwony.Pasek zalozony nowy samochod nie odpala Vag pokazuje blad 00550.Gdy pasek pekl samochod zgasl w czasie jazdy znajomy zapiol bieg i go odpalil silnik pracowal nie rowno i nie mial sily po jakis 300 metrach zatrzymal sie i jak wcisnal sprzeglo to silnik zgasl od tamtej pory nie zapala.Co to moze byc ??Oprocz tego bledu innych nie pokazuje kabelki wyrwane chociaz ja mysle ze to nie winna tych kabli gdyby to one byly przyczyna to chyba by nie zapalil nawet z biegu??
    Czy to nie pasek przeskoczyl ??Prosze o szybka pomoc

    Dzieki z gory
    Jak mozecie to nawet na gg 7962550 po18.30 lub kom 512762566

  • #42 06 Cze 2008 23:49
    Mielonka
    Poziom 11  

    dzieki za pomoc !!! auto juz smiga narka

  • #43 23 Cze 2011 16:27
    malutkipio
    Poziom 9  

    Witam mam błąd 00550 w passacie B4 1,9 tdi. i żadnych objawów nie zauważyłem. Tylko ostatnio kilka razy nie chciał mi samochód wogóle zapalić nawet nie chciał kręcić wyglądało to jakby immobilizer nie działał ale skąd ten błąd?
    Mam jeszcze jedno pytanie co oznacza ta wartość w tym bloku 000 na 2 pozycji?

  • #44 10 Sie 2011 19:37
    karola6tdi
    Poziom 8  

    wartość w bloku 000 na 2 pozycji oznacza kąt wtrysku, jak masz bład 550 to sprwadz vagiem w BS czy kąt sie nie zmienia

  • #45 11 Sie 2011 03:29
    gawlo235
    Poziom 19  

    U mnie w 1.9 tdi (afn) N 75 nie pulsuje, włącza jak gaszę wyłącza .

  • #46 01 Gru 2016 21:18
    lookiada
    Poziom 8  

    Witam mam takie pytanie, a co jeśli ten błąd 00550 wyskakuje i jeśli w basic setings też skacze wartość kąta wtrysku.U mnie skacze w BS od 47-51 i bład po skasowaniu powraca. rano kiepsko odpala i chodzi jakby na 3 gary nawet potrafi zgasnąć,no i oczywiście przy większej prędkości odczuwa się jakby go coś muliło. Zaczęło się po wymianie rozrządu i teraz nie wiem czy pompa słabnie czy to oddziaływanie przymrozków.

    Dodano po 2 [minuty]:

    lookiada napisał:
    Witam mam takie pytanie, a co jeśli ten błąd 00550 wyskakuje i jeśli w basic setings też skacze wartość kąta wtrysku.U mnie skacze w BS od 47-51 i bład po skasowaniu powraca. rano kiepsko odpala i chodzi jakby na 3 gary nawet potrafi zgasnąć,no i oczywiście przy większej prędkości odczuwa się jakby go coś muliło. Zaczęło się po wymianie rozrządu i teraz nie wiem czy pompa słabnie czy to oddziaływanie przymrozków.
    A i dodam że u mnie też jest ten sam bład z immo i czasami potrafi zgasnąć auto i mryga kontrolka kluczyka.Pacjent Passat B5 1.9 AHU