Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1.9TDI 1Z - błąd 00550 - jaka przyczyna?

TomLib 21 Lip 2006 14:59 45549 45
  • #1 21 Lip 2006 14:59
    TomLib
    Poziom 19  

    Witam,
    mam Passata B4 1.9TDI 1Z i od czasu jego kupna jest problem :( A mianowicie rozrząd ustawiłem na igłe (również statyczny początek wtrysku), w VAG w drugim oknie kanału 000 wtrysk na wolnych obrotach 53. Więc wszystko wygląda na dobre chyba?! A teraz mój problem: jadę sobie samochodem i tak w różnym przedziale obrotów (1500-2300), najbardziej przy obciążeniu wyczuwalne jest taki przymulenie. Poprostu silnik ciągnie dobrze a w pewnym momencie jakby cos ograniczało mu dawke czy nie wiem co... Domyślam się że może komputer wchodzic w tryb awaryjny?!?! Na VAGu pojawia się błąd 00550 związany z regulacją początku wtrysku. Pojawia się on dokładnie w momencie tego przymulenia bo wielokrotnie juz to na laptopie obserwowalem. Filtry zmienione, oporność cewki trzeciego wtrysku 100 Ohm i nie wiem co dalej sprawdzac... Gdy obserwuje wartości początku wtrysku to wraz ze wzrostem obrotów dochodzą do 00. Jeśli gazuje bez biegu to przy jakiś 4000 obrótów wywala okropną chmure dymu i silnikiem zaczyna nienormalnie trząść!! Po ponownym odpaleniu wszystko oki jeśli nie gazuje :)

    Proszę Was serdecznie o pomoc!!

    0 29
  • #2 21 Lip 2006 15:18
    fructon
    Poziom 33  

    moze to byc powietrze w ukladzie paliwowym niedrozny ktorys przewod uszkodzony czujnik g80 skoku iglicy lub niesprawnosc zaworu n108 zrob pelen test tych elementow moze rowniez cos byc uszkodzone w pompie wtryskowej lub ktos bawil sie nastawnikiem dawki

    1
  • #3 22 Lip 2006 14:44
    Karaś
    Poziom 10  

    Witam miałem podobny problem kiedyś a okazało sie że był to zawór n75 jak sie nie myle ten mniejszy z metalowym uchwytem i sprawdz podcisnienia .
    pozdrawiam...

    0
  • #4 22 Lip 2006 18:19
    TomLib
    Poziom 19  

    zawór wyglada na sprawny i szczelny :) Podciśnienia chyba oki. Wiem że objawy wskazują na coś z turbem no ale skad ten 00550? Na czym polega działanie N108? Jak to odkręce z pompy to chyba nic mi sie nie wysypie? :D

    1
  • #5 23 Lip 2006 01:16
    jacekseat
    Poziom 10  

    witam!! sprawdż sobie turbine, a dokładnie zawór regulujący turbiną bo napewno jest zaśniedziały lub zapieczony!! zrobi to każdy dobry warsztat- wystarczy odrobinę VD-40 psiknąć na regulator zaworu.pzdrw.

    2
  • #6 23 Lip 2006 11:20
    TomLib
    Poziom 19  

    a gdzie ten zawór się znajduje? Czy masz na myśli N75?

    1
  • #7 23 Lip 2006 16:41
    grzestv
    Poziom 28  

    jesteś w błędzie ponieważ kod to:
    00550-Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku.
    nie tu szukasz przyczyny

    0
  • #8 23 Lip 2006 18:28
    aa121
    Poziom 10  

    Ustaw 53 w drugim okienku w kanale 000 53 ale w BAsic Setting (przy zablokowanym nastawniku pompy, temperatura powyżej 80 st.) i będzie po bólu.

    0
  • #9 23 Lip 2006 22:07
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    A mi to wydląda na ścięty klin na wale a może nie tyle ścięty co rozrobiony.
    POZDRAWIAM

    0
  • #10 24 Lip 2006 08:57
    TomLib
    Poziom 19  

    wiem co oznacza 00550 i dlatego próbuje odwieźć kolegów od turba! 53 mam wlasnie przy Basic Setting tylko ze jak dodaje gazu to wyskakuje Error i musze normalnie "mierzyc". Co radzicie najpierw sprawdzic? Klin raczej dobry bo by nie wracalo np. przy zgaszeniu czy wolnych obrotach do ustawienia prawidlowego

    1
  • #11 29 Lip 2006 18:55
    Itek
    Poziom 20  

    Nie ma co wymyślać co jest uszkodzone skoro masz dostęp do Vag to daj wartości z grup:

    na wolnych obrotach :
    01;04;00
    01 ;08 gr,I; III;IV;VII; XIIIpotem
    natrzcim biegu 3000 ob/min i tak grupę;

    01;08 grupa I; III;IV;IX;XI Jak ci się nie uda dociągnąć do 3000 ob/min to podaj jak to wygląda przy tych jak usterka występuję

    1
  • #12 30 Lip 2006 13:55
    bloodybit
    Poziom 10  

    a ktos pomyslal o tloku przestawiacza w pompie?? moze jest zablokowany... i dlatego z obrotami poczatek wtrysku nie jest wyprzedzany... a kolego, zwrociles uwage na to czy jest nawet na wolnych obrotach jakikolwiek skok momentu wtrysku?? powinien byc na wolnych obrotach nawet ok 1 stopnia. albo zawor przestawiacza szwankuje... ale nawet jesli bedziesz mial sygnal na niego odpowiedni, to masz pompe do wyjecia... i naprawy...
    nawet jesli nie ma sygnalu z wtrysku a mierzac opor cewki jest 100 ohm to nie ma to wplywu na taka prace jak opisujesz... kupa jasnego dymu przy wzroscie obrotow oznacza albo powietrze w ukladzie paliwowym, slabe przetlaczanie w pompie (czyli slabe cisnienie wewnetrzne w pompie) albo niepracujacytlok przestawiacza... :!:

    -1
  • #13 30 Lip 2006 15:07
    track
    Poziom 16  

    Sprawdz tak ak napisał gumiś_rzesz.śruba poluzowała i stąd ten błąd.Sprawdz czy bije koło pasowe .Pozdrawiam

    0
  • #14 30 Lip 2006 22:44
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam Ponownie
    Ja nadal zostaje przy swoim i myśle że będzie to coś z tym klinem np. jest już dobrze wyrobiony jak zajmiesz się tym w miare szybko może obejdzie się bez robienia wału korbowego.
    POZDRAWIAM

    0
  • #15 31 Lip 2006 10:20
    TomLib
    Poziom 19  

    bloodybit
    ten tłok przestawiacza to jest gdzieś w pompie czy jest to może ten N108. Ten N108 mogę wyciągnąć jak pompa w silniku czy sie coś wysypie?

    Cytat:
    kolego, zwrociles uwage na to czy jest nawet na wolnych obrotach jakikolwiek skok momentu wtrysku??

    a jak mogę to sprawdzić bez lampy stroboskopowej bo takiej nie posiadam? Jest taka możliwość w VAGu? On nie wali jasnego dymu TYLKO STRASZNIE CZARNA SADZE.

    A wracając Panowie do klina i poluzowanej śruby to postaram się to zrobić jak tylko wujek wróci z delegacji i udostepni mi kanał. Śruba nie jest napewno poluzowana bo jak ustawiałem rozrząd to wszystko porządnie dokrecilem. Ale na klina nie patrzylem bo nie sciagalem koła.

    A te odczyty o które prosi Itek zrobię pózniej i tutaj zamieszcze!

    BARDZO DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC

    1
  • #16 01 Sie 2006 16:04
    TomLib
    Poziom 19  

    więc tak,
    odczytów nie mam bo zabrałem się z troszke innej strony...

    a mianowicie zerkam na kanał 004 i wogóle wartości początku wtrysku żadana i otrzymana nie pokrywają się, więc tak jak myślalem - coś z wyprzedzeniem. Wiec gazuje jak glupi na luzie i patrze kiedy kopci. Zaczyna kopcić jak w kanale 000 okienko 2 wartości są równe zero. Patrze dalej na 004 i tam żadany przy ok.4000obr ma byc kolo 15st a jest 1-2. Poczytałem troche o dzialaniu N108. Ogólnie pełni on tylko funkcje elektrozaworu który steruje ciśnieniem w pompie a ono dopiero działa na przyspieszaczc czy jak to nazwać. Przy teście na VAG-COM elementów wykonawczych cały czas na N108 jest 14V a powinno chyba przerywać.

    Zasiliłem więc elektrozawór od paliwa (N109) aby na krótko aby zapalić auto. Wtyczka od N108 była rozpięta. I samochód zapalił i gdy obserwowałem kąt na VAGu to wyprzedził się na max (i silnik wykręca się tyle co ma być, prawie nie kopci tylko wiadome ze klekota bo zapłon zbyt wczesny). Czyli że "przestawiacz" w pompie dobry. Dalej przegladnałem i zmierzyłem omomierzem instalacje do kompa i wszystko oki (masy, +, zadnej przerwy).

    Ale teraz już naprawde nie wiem czego szukać!! Czy możliwe że komputer jest uszkodzony? Bo chyba wszystko na to wskazuje :(

    1
  • #17 01 Sie 2006 22:00
    mars212
    Poziom 18  

    Ja z forum mailingowego uniserwis. Sprawdź koniecznie, czy nie masz zerwanego "klinu" na wale. tzn; tego zfrezowania na którym trzyna się koło wielomasowe. Miałem ostatnio taki przypadek... Różni fachowcy podejmowali sioę i odstawiali auto... nawet sprawdzali rozrząd. i nic. na koniec poleciłem zdjąć to koło i rozrząd i sprawdzić dokłądnie. Okazało się , że koło ustawiało się różnie w stosunku do wału . raz w jedną stronę, raz w drugą. Raz auto chodziło, jak zegarek, a po właśnie takim "gazowaniu" robiły się cuda.. i włąśnie błąd taki jak wymieniłeś na początku. Stawiasz flachę jak mam rację, a daję na 99%, że tak. :) Pozdrawiam!
    W razie czego skontaktuj się 503776625 Marek.

    0
  • #18 01 Sie 2006 22:17
    pepe
    Poziom 23  

    Nie jestem mechanikiem, ale znajomy po kilku miesiącach (!!) walki z podobnymi objawami, odwiedziwszy kilku fachowców powoli przygotowywał się do zmiany auta, aż tu nagle człowiek który naprawia tylko VW w kilka godzin skutecznie naprawił paska. Przyczyna jak napisał wyżej mars212, a ile diagnoz było stawianych i rzeczy podmienianych to szkoda pisać... ;)

    0
  • #19 01 Sie 2006 23:34
    Itek
    Poziom 20  

    Jak podasz te waryości to odrazu będzie widać oco chdzi

    0
  • #20 02 Sie 2006 01:44
    TomLib
    Poziom 19  

    oki! Jutro odczytam te wartości ale naprawde szczerze watpie bo przy tescie w VAG-COM N108 powinien pulsować. A tu wszytkie objawy takie jak powinny: po odpięciu N108 silnik pracuje na ogromnym przyspieszeniu; po odpięciu 3-go wtryski komp przyjmuje fabryczne dane.

    Ale jutro odczytam i mam nadzieje że trochę sie rozjaśni. Niestety na klin zobacze jak wujek wroci z delegacji i udostepni mi kanał bo tak to wiecej meki niz pracy...

    1
  • #21 12 Sie 2006 14:13
    TomLib
    Poziom 19  

    Witam,
    przepraszam ze tak to dlugo trwalo ale musialem pilnie wyjechac :( Mam te odczyty i wał również sprawdziłem i jest OKi.

    Proszę Was o dalszą pomoc ale wszystko wskazuje na komputer :(

    Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak najprościej i najszybciej przełozyć komp od innego auta na próbe (immo, adaptacje itd.)! Oczywiście na priv :P

    0
  • #22 12 Sie 2006 16:46
    mars212
    Poziom 18  

    ....Sprawdziłeś ten klin na wale? ... Nie rozumiem twojego podejścia, wszystkiego kompem nie zrobisz...trezba czasem się pobrudzić niestety.... W dalszym ciągu stawiam na klin. A nawiasem mówiąć, jeśli nie masz do czynienia z mechaniką samochodową, to lepiej podjechać do mechanika ( prawdziwego) bo jeśli masz obrobiony wał, to wiąże się to z demontażem go z silnika, chyba, że zrobisz na "sztukę i sprzedasz. Samemu ciężko - a najlepszy do tego - podnośnik na łapach. Pozdrawiam i powodzenia.

    0
  • #23 12 Sie 2006 20:04
    Itek
    Poziom 20  

    Sprawdz bardzo szybko ten klim jak kolega wyżej podpowiada bo w wartościach nie wesoło z zapłonem . Nie widziałem -2.1* stopnia rządany a rzeczywisty jest 1,5* stopnia w granicy normy czyli komputer próbuje ratować sytuację . Radzę ani kroku dalej bo grozi rozwaleniem silnika Jak najprędzej do mechnika tylko dobrego żeby wiedział o co chdzi.Następnym razem podaj grupę 04 i 00 bo ta 08 i 00 ta rzeczywistego
    kąta nie pokazuje

    1
  • #24 13 Sie 2006 19:53
    TomLib
    Poziom 19  

    wał sprawdzałem i to zafrezowanie jest oki! Nie ma praktycznie luzu. Po złożeniu koło nie ma bicia. Ludzie ja już tak jeżdze prawie 10tys. km.

    Tak jak mowicie komp próbuje ale nie ustawi bo jest coś w nim spierniczone i cały czas podaje napięcie na N108.

    Skoro klin mialby być scięty to dlaczego po odpięciu N108 pokazuje 17stopni i ani na momen sie nie zmienia?

    W środe bede mial komp na podstawienie i wtedy zobacze czy pomoże.

    Ciągle czekam na Wasze sugestie. Pozdr

    1
  • #25 15 Sie 2006 07:17
    ecsb
    Poziom 16  

    Rada jest prosta, jak nigdy tego nie robiłeś to możesz tylko zepsuć. Procedura regulacji początku wtrysku i dawki paliwa jest trochę skomplikowana dlatego radzę, pojedż do zakładu który tym sie zajmuje.
    A 0550 to właśnie błąd regulacji początku wtrysku. Regulację taką wykonuje się po każdej wymianie paska rozrządu i jest to standardowa procedura.

    0
  • #26 21 Sie 2006 22:26
    TomLib
    Poziom 19  

    Witam wszystkich,
    PROBLEM ROZWIĄZANY! Wina tak jak twierdziłem lezała po stronie komputera. Dzisiaj dostalem inny, pokombinowałem żeby go zgrac z immo i wszystko super. Kąt na laptopie rośnie, silnik kręci się do ok 5500 i ma spoko przystart. Dla zainteresowanych na sprawnym kompie przy tescie elementów wykonawczych ( OUTPUT TESTS ) N108 powinien, tak jak myślałem, klekotac.

    Dziekuje wszystkim za pomoc. Pomogły mi one wykluczyć inne podzespoły i pomogą napewno potomnym :)

    Jeszcze tylko muszę odszukać dlaczego czasem nie w pełni przygasa kontrolka od grzania świec. :( Może nie mam jakies masy?!

    Aha jakby się jeszcze komuś chciało sprawdzić czy po włączeniu zapłonu N75 szybko klika czy załączy się i tak pozostaje to będe bardzo wdzięczny!

    Dziekuje wszystkim !!

    0
  • #27 21 Sie 2006 23:06
    sigi
    Spec od samochodów

    Jeszcze tylko muszę odszukać dlaczego czasem nie w pełni przygasa kontrolka od grzania świec.
    Uszkodzony komputer albo imm. wymazany.

    Pozdrawiam.

    0
  • #28 22 Sie 2006 00:42
    mars212
    Poziom 18  

    "Aha jakby się jeszcze komuś chciało sprawdzić czy po włączeniu zapłonu N75 szybko klika czy załączy się i tak pozostaje to będe bardzo wdzięczny!
    " apropos N75 to norma. Ale podziwiam za wytrwałość, ja bym na sucho powiedział, że to klin... też wezmę sobie pod uwagę... Również dziękuję! Pozdrawiam!

    0
  • #29 22 Sie 2006 17:15
    TomLib
    Poziom 19  

    Cytat:
    Uszkodzony komputer albo imm. wymazany.

    Dzieki za odp ale dzieje mi się identycznie już na 2 komputerze (tamten rozumiem-padniety, ale ten wyglada na oki) choc wykluczyć nie można :( A możesz rozwinąć swoje wskazanie co do immo? Moje immo działa bo jak wyciagne pastylke z kluczyka lub jak podstawiłem nowy komp to po 2 sekundach silnik gasł!?!?

    Skoro klikanie N75 to norma to pewnie dam sobie spokój. Jeszcze sprawdze zarówką lub oscyloskopem (przy odrobinie checi :D ) czy przerywa napięcie czy poprostu jest za niskie i elektromagnes nie moze sie uspokoic?! :)

    0
  • #30 22 Sie 2006 19:14
    mars212
    Poziom 18  

    Napięcie jest dobre , tylko pulsuje , dlatego n75 tak klekocze.

    0