Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra nadmierne zużycie paliwa

buzer 07 Paź 2006 21:06 37004 42
  • #31
    buzer
    Poziom 13  
    dziekuje wam koledzy za żywiołowa dyskusję i za wszystkie sugestie muszę poskładać tego euroscana i samemu potestować auto , z pewnoscią to jeszcze troche potrwa ale jak do czegos dojdę dam znac, jak nie to pojade do ASO ale to wcześniej będe musiał założyc nowy katalizator a to troszke kasy kosztuje , tak czy siak jak sprawa sie wyjasni to dam znac, jeszcze raz wszystkim dziekuje
    Szkoda że nik nie wie co to jest za elektrozawór EVAP o którym pisał kolega elektrit
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    robokop
    Moderator Samochody
    Elektrit , jako że auto nie ma katalizatora to wyniki składu spalin będą zafałszowane - chociaż sugerowałem to autorowi wątka.
  • #33
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • Texa PolandTexa Poland
  • #35
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #36
    robokop
    Moderator Samochody
    Czyli jak wyżej, kolega sam raczej tego nie zrobi bo Euroscan to trochę za mało ,mechanik "garażowy" raczej też nie , pozostaje ASO Opel. Jeszcze ciekawe czym mechanik mierzył napięcie sondy może zwykłym multimetrem :)
  • #37
    buzer
    Poziom 13  
    Pasowało by sprawdzić wartośc integratora sondy lambda-wartość srodkowa to 128,i dokonać resetu pola pracy czujnika O2[/quote]

    Co to jest wartosc integratora sondy , te 128 to jest napięcie sondy w mV?
    Czy mozna samemu dokonac resetu pola pracy czujnika O2.
    co to jest pole pracy czujnika O2.
    Wybaczcie mi te pytania , mogą komus sie wydac śmieszne ale nie ma takich ludzi co wszystko wiedzą , jeszcze sie nie spotkałem z takimi określeniami , dlatego nawed jeżeli samemu tego sie nie da zrobic w garażu to bardzo prosze opiszcie o co w tym chodzi , warto to wszystko wiedzieć jak sie przyjedzie do mechanika.
    Jeżeli chodzi o pomiar napiecia sondy to mechanik mial taki profesjonalny przyrząd przenosny fabryczny na którym mógł oglądać te wszystkie parametry w czasie rzeczywistym, mysle że chciał żebym ten samochód u niego zostawił, wtedy by mi mógł nawciskac kitu co tam wszystkiego zepsute nie było
  • #38
    tzok
    Moderator Samochody
    Sonda, jak wspominałem, dostarcza sygnału PWM (30mV - 1V o zmiennym wypełnieniu), natomiast powszechnie mówi się o "napięciu" sondy lambda, to właśnie napięcie jest wynikiem scałkowania tego przebiegu a układ całkujący to integrator. Miernik podłączony pod sondę też pokaże napięcie, ale jak pisałem będzie zależało od jego okresu próbkowania (jeśli to będzie miernik cyfrowy) lub bezwładności ustroju magneto-el. (jeśli to miernik analogowy), tak samo to co "widzi" ECU jest zależne od okersu próbkowania (całkowania) integratora i jakiemu wypełnieniu przebiegu odpowiada połowa napięcia wyjściowego (jeśli to przetwornik 8bit, to połowa zakresu = 128).
  • #39
    tomekb
    Poziom 25  
    elektrit napisał:
    a czemu nie podałes jak dotąd wyników z analizy spalin?
    I czemu nikt tutaj o nie nie poprosił....

    już o nich pisałem wczesniej
    waże jest HC bo przecież chodzi tu o nadmierne zuzycie paliwa
  • #40
    technik0
    Poziom 12  
    Przepraszam że się wtrącę ale sygnał pwm jest przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu i stałej amplitudzie a wykres pracy sondy lambda w tym silniku(sonda cyrkonowa) jest sinusoidą. Pomiarów z powodzeniem można dokonywać dobrej klasy multimetrem(oczywiście nie takim za 20 zł) Ten parametr zwany kenfeld(wartość 128przy poprawnej pracy)to jest nic innego jak korekcja dawki paliwa.
    Przykład - wartość 102 odpowiada korekcji dawki paliwa -20% ,wartość 154 odpowiada korekcji dawki paliwa +20%.
    Wartość 128 oznacza że korekcja dawki paliwa mieści się w granicach -10% do +10%.
    Sęk w tym że bez jakiegoś skanera diagnostycznego odczytanie tej wartości jest niemożliwe gdyż jest to parametr wewnętrzny sterownika silnika,a nie parametr wejściowy tak jak praca sondy lambda. Można jedynie po czasie trwania impulsu wtrysku wnioskować czy nie odbiega on bardzo od normy.
    Pozdrawiam.
  • #41
    olot3
    Poziom 10  
    postanowilem odkopac temat
    opel astra 1.4 rok 1997 silnik X14NZ 60KM po zakupie okolo poltora roku temu spalanie 5 do 5,5 litra (przy ekonomicznej jezdzie) a od 3 miesiecy nagle spalanie podskoczylo do 10 litrow (styl jazdy ten sam) wiec postanowilem wymienic:
    Nowe
    swiece, kopulke, palec, termostat, filtr paliwa, sade, czujnik położenia przepustnicy, termostat, czujnik wentylatora, czujnik temperatury plynu chłodniczego
    Sprawdzone
    Przewody paliwowe, cewka zaplonowa, styki masy silnika cewki komputera, komputer nie pokazuje bledow, pompa paliwowa podaje 2,4l/60sek
    Wymienione z dobrego samochodu do testow:
    czujnik MAP
    Wynik:
    spalanie bez zmian
    wskazowki mile widziane
  • #42
    olot3
    Poziom 10  
    wiec tak jak myślałem kat czysty, więc kupiłem interfejs fotki poniżej

    Wymienione na nowe:
    świece, kopułka, palec, termostat, filtr paliwa, sonda, czujnik położenia przepustnicy, termostat, czujnik wentylatora, czujnik temperatury płynu chłodniczego
    Sprawdzone:
    Przewody paliwowe, cewka zapłonowa, styki: masy silnika, cewki, komputera, układ wydechowy
    Wymienione z dobrego samochodu do testów:
    czujnik MAP , wtrysk, czujnik pod cewka (nie wiem jak się nazywa)

    Opel Astra nadmierne zużycie paliwa Opel Astra nadmierne zużycie paliwa
    Opel Astra nadmierne zużycie paliwa Opel Astra nadmierne zużycie paliwa

    nie pasują mi te duże obroty może silnik krokowy?
    bo reszta chyba ok?
  • #43
    olot3
    Poziom 10  
    zastanawiam się nad zmianą całego monowtrysku bo już mi się pomysły wyczerpały a co sądzicie o tych wykresach
    (mam nadzieje że nie dostane szkolenia od prezesów ale postanowiłem odświeżyć temat)