Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna '95 2.0

darioosh 22 Jul 2006 11:59 6051 14
Tespol
  • #1
    darioosh
    Level 14  
    Witam. Niedawno kupiłem renault laguna rok 1995 silnik 2.0 8v benzyna. Jest taki problem nie zawsze ale bardzo często się zdarza że obroty skaczą od jakichś 500 do 1500-2000, podczas jazdy lubi sobie "szarpać", a do tego jeszcze przy dojeździe do skrzyżowania gaśnie - nie zawsze ale parę razy się to zdarzyło. Zmieniłem krokówkę i dalej nic. Prawdopodobnie uszkodzony jest TPS. Więc moje pytanko jest takie czy i jak można go sprawdzić najprostszym sposobem.
    Jak falują obroty to miga kontrolka układu wtrysku (taki kwadracik z taką łamaną w środku). Czasem zaświeci się do tego również SERV.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Tespol
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    Sprawdz Cisnienie paliwa jesli jest to monowtrysk powinno wyc powyzej 1mPa, przeczysc styk od komputera z doświadczenia wiem zew renia czesto sniedzieją... Ostatnio miałem podobny problem z laguna 96 z gazem.. na gazie szła jak przecinak a na benzynie przerywala... okazało sie ze padł komputer... pozdrawiam
  • Tespol
  • #3
    momik12
    Level 31  
    Niebyło 2.0 mono powinna być MPI.Tylko 8v czy 16v ????????
  • #4
    NitroMCZ
    Level 15  
    jak zapala sie kontrolka wtrysku,to może podjedz gdzies na diagnoze...
  • #5
    darioosh
    Level 14  
    Jest to silnik 8 zaworowy, 2 litry 115 KM. Diagnostyka silnika troszkę kosztuje ale chyba tak trzeba będzie zrobić. Ale na pewno nie ma sposobu by sprawdzić czujnik położenia przepustnicy (TPS), bo jestem prawie pewny że on jest uszkodzony. Czasem jak falują obroty wystarczy dotknąć pedał gazu i wszystko wraca do normy.
  • #6
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Diagnoza w zakładzie wyjdzie taniej niż wymiana kilku elementów - jak się może okazać nie potrzebnie wymienionych.
  • #7
    darioosh
    Level 14  
    Wiem że diagnostyka bedzie tańsza i prostsza. Ale pytam panów mechaników, którzy prawdopodobnie są tutaj, w jaki sposób sprawdzić TPS innym sposobem niż diagnostyka komputerowa np. przy pomocy miernika.
  • #8
    NitroMCZ
    Level 15  
    czy ok. 60PLN za odczytanie kodów/diagnozę to tak duzo???
  • #9
    darioosh
    Level 14  
    Masz racje 60 zł to nie dużo tylko że w okolicy nie znam nikogo kto ma sprzęt by to zrobić, a w ASO napewno za te pieniądze tego nie zrobią.
  • #10
    momik12
    Level 31  
    Można za pomocą miernika,sprawdz napięcia na włączonym zapłonie,powinno być 5v- masa sygnał.Płynnie otwierać i zamykać przepustnicę i obserwować czy niema przerw,skoków napięcia.Uważam jednak,że najlepszy do tego pomiaru jest oscyloskop.
  • #11
    darioosh
    Level 14  
    momik12 wrote:
    Można za pomocą miernika,sprawdz napięcia na włączonym zapłonie,powinno być 5v- masa sygnał.Płynnie otwierać i zamykać przepustnicę i obserwować czy niema przerw,skoków napięcia.Uważam jednak,że najlepszy do tego pomiaru jest oscyloskop.


    Sprawdzałem miernikiem cyfrowym więc może być trochę niewiarygodne ale jest tak:
    - po włączeniu zaplonu jest napięcie po 5,60 V na dwóch pinach, trzeci masa
    - po zapaleniu samochodu i pracy na wolnych obrotach na jednym pinie jest 5,80V, drugi 0,17V trzeci masa
  • #12
    darioosh
    Level 14  
    Zrobiłem diagnostyke silnika no i jest to co myślałem - TPS uszkodzony. Podobno nie można wymienić samego czujnika więc trzeba kupić razem z przepustnicą, najlepiej z oryginalnymi plombami. Cena 150-200 zł za używke, o nowym szkoda nawet myśleć. Narazie jeżdże jak było, czasem szarpie, dopóki nie kupie. Dzięki wszystkim za pomoc. Zamykam temat.
  • #13
    marcineq11
    Level 10  
    !!KOLEDZY POTRZEBUJE POMOCY !!! mam lagune 2.0 8v 115 kucyków , problem wyglada na tym ze mam ciagle ponad 1000 obrotów , wymieniłem przepustnice , silniczek krokowy , sprawdzałem wszystkie przewody czy nie łapie lewego powietrza i jest ok ale jak i na benzynie tak i na gazie jest to samo nie spadaja ponizej 1100-1400 , byłem na komp. i nic nie wykazało .... co to moze byc ?? prosze o szybka i konkretna odp. co mam jeszcze sprawdzic ???
  • #14
    dudekm
    Level 11  
    Sprawdź czujnik temperaturu może być padnięty i nie wyłączać "ssania"
  • #15
    marcineq11
    Level 10  
    czujnik sprawdzony i wszytsko jest ok juz nie wiem co dalej robic ......