Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 2001GP 1,9TDI dziwny problem z uruchomieniem

22 Lip 2006 12:21 6643 25
  • Poziom 15  
    WItam. Mam problem ze swoim
    Vw passatem z 2001 roku- silnik 19TDI AWX. Samochód, gdy jest zimny zapala normalnie i wszystko jest ok. Jak samochód się rozgrzeje po jakimś odcinku drogi, np.10km. i go wyłącze to nie ma szans żeby go zapalić. Poprostu zapala i gaśnie, tak jakby odcinał immobilizer. Problem znika po odczekaniu ok 20, 30 minut. Podstawiłem na próbę sterownik silnika z innego samochodu, jest tak samo. Chcąc wyeliminować immo, wyrzuciłem go załkowicie ze sterownika silnika, tak że samochód teoretycznie nie posiada teraz immobilaizera. Mimo to objaw pozostał. Wnioski mam takie, że jest to coś co ma związek z temperaturą, ale nie wiem już czy to jeszcze coś w elektronice, czy może już w układzie zasilania. Bardzo proszę o jakieś sugestie, może ktoś już miał podobny przypadek. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 33  
    pytanie czy sterownik lapie jakies bledy moze przyczyna tkwi po rozgrzaniu w niskim cisnieniu paliwa sprawdz je wtedy kiedy nie moze odpalic
  • Poziom 15  
    Zapomniałem napisać że nie ma żadnych błędów, ani w silniku ani w desce. poprostu ideał. Co do paliwa to właśnie jeszcze to muszę sprawdzić.
  • Poziom 32  
    czy ktoś nie grzebał w podciśnieniach?
  • Poziom 33  
    a co w blokach pomiarowych czy temp.paliwa itp. sa w normie? i czy podczas prob zapalania jest sygnal na wtryskiwaczach
  • Poziom 15  
    Podciśnienia są ok, w blokach wartości tez nie ma niczego podejrzanego, temp.paliwa w normie, ale nie wywala żadnych błędów i to jest dziwne. W większości przypadków tego typu byłby jakis błąd
  • Poziom 32  
    zobacz jak zachowuje sie przepustnica gaszenia silnika
    w momecie gaszenia powinna sie zamknąć i za chwile otworzyć
    jeżeli pozostaje zamknięta to już wiesz w czym problem
  • Poziom 21  
    z przepustnica od gaszenia to dobry trop,ale podpowiem ci jeszcze,sprawdz przekaznik nr 109 pod deska. Jesli w momencie gdy samochod nie chce zapalic nie ma komunikacj z e ster silnika to na bank ten przekaznik
  • Poziom 32  
    jkm73 napisał:
    Jesli w momencie gdy samochod nie chce zapalic

    jemu zapala i gaśnie (jakby immo-którego rzekomo nie ma)
  • Poziom 15  
    W momencie gdy samochód nie chce zapalić komunikacja z komputerem jest ok. Immo jest rzeczywiście wywalone, a objawy zupełnie jak przy uszkodzonym immo. I ten brak jakichkolwiek błędów. Chyba dam sobie chwilkę przerwy, bo już nie mam siły. Bardzo wszystkim dziękuję za spostrzeżenia, jak problem się rozwiąże to oczywiście poinformuję. Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Witam. Problem dalej istnieje.
    Tak jak pisałem wcześniej samochód nie posiada immo, nawet jeździ bez liczników, przekaźniki wszystkie sprawdzone, czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzony, obie pompy paliwa sprawdzone, nawet pompowtryskiwacze też przełożyłem. Wszystkie sprawdzone elementy poprostu podmieniałem z identycznego modelu. Sterownik silnika też mam drugi i jest tak samo. Skończyły mi się pomysły. Jest tylko jeden trop. W momencie jak samochód nie zapala, odpinam wtyczkę od czujnika temperatury cieczy i auto normalnie pali. W ponownym wpięciu auto nie zapala. Jeżeli więc zasymuluję zimny silnik to nie ma problemu. Proszę kolegów o jakieś sugestie bo moje pomysły już się wyczerpały. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 32  
    w chwili jak nie pali (z rozrusznika)spróbój na popych i daj znać o wynikach.
  • Poziom 15  
    Taki test może wyeliminować tylko rozrusznik, bo pewnie myślisz, że za słabo kręci i auto nie może zapalić. To jednak w tym przypadku odpada, bo auto zapala i zaraz gaśnie, więc pchanie auta nic nowego nie wniesie.
  • Poziom 32  
    a tą klape gaszenia sprawdziłeś?
  • Poziom 15  
    Oczywiście, klapa gaszenia jest sprawdzona, wyczyszczona i działa.
  • Poziom 32  
    czujnik temp. sprawdzałeś?
    jaką temperature "widzi" ECU jak nie pali?
  • Poziom 15  
    Czujnik tempertuty też wymieniony, ECU widzi temp. około 84, wiec o normie.
  • Poziom 2  
    Witam, czy ktoś wie jak zakonczył sie w/w problem. Mam taką samą usterke w Passacie 2002 1.9
  • Poziom 15  
    Witam. Problem rozwiązałem może trochę nietypowo, ale za to skutecznie.
    Niemogąc poradzić sobie z problemem (pozostało tylko ściągnąć i zmienić głowicę) znajomy elektronik zbudował mały układzik elektroniczny, który w momencie rozruchu silnika zwiększał wartość oporności czujnika temp. co powodowało że ECU widział niską temp. silnika. To działało tylko w momencie rozruchu i w żaden sposób nie wpływało na wskazania temperatury podczas normalnej pracy silnika. Co bardzo ważne nie było przez to żadnych błędów i podczas diagnostyki na komputerze nic podejrzanego się nie działo. Ja tak jeździłem około pół roku, obecnie auta już nie mam, ale z tego co wiem nowy właściciel dalej jeździ i kompletnie nic się nie dzieje.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    A czy w tej całej historii sprawdzales pompe paliwa, podobno w tych modelach z tego roku po przebiegu ponad 200 tys. psuły się pompy paliwa, tzn czasami dawały za małą dawke paliwa, i to moze byc jeden z objawów (chociaż pewnie problem byłby cały czas, a tu tylko czasami). Mam możliwość podmienienia pompy, wiec zobacze co sie bedzie działo. Napisz mi jeszcze, czy wtedy gdy nie palił, czy zapalał kiedy przytrzymales go na rozruszniku, tak około 3 sek? Ja tylko tak moge go zapalic. Napisz jeszcze, czy wtedy kiedy zapalał i gasł, czy obroty na obrotomierzu miales takie jak zwykle (tzn 800) czy mniej, ja zauważylem, że wtedy kiedy ma zgasnąc ma okolo 700, dopiero przetrzymanie go na rozrusznikupowodowalo, żę obrotomierz wychodził na 800 i wtedy juz nie zgasł.
    Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedz.
  • Poziom 15  
    Jak już pisałem w którymś z wcześniejszych postów obie pompy paliwa (przy głowicy i w zbiorniku) podstawiłem z drugiego auta. W moim przypadku każda możliwa część była podstawiana ze sprawnego auta, bo poprostu miałem do dyspozycji drugi identyczny egzemplarz. W momencie kiedy samochód nie zapalał nie było komplenie żadnej możliwości aby to zmienić. Żadne trzymanie na rozruszniku nie pomagało. Poprostu zapalał i zaraz gasł. Co do obrotów to nic dziwnego nie zaobserwowałem. U mnie pomagało jedynie ściągnięcie kostki z czujnika temp. Wtedy silnik normalnie zapalał. Poprostu zrób u siebie taki prosty eksperyment. Życzę powodzenia.
  • Poziom 2  
    Wyjąłem wtyczke i dalej nie palił. W poniedziałek podmieniam pompe, może pomoże, tymbardzuej ze znalazlem człowieka który miał identyczny przypadek (auto tez paliło po przetrzymaniu go na rozruszniku) po wymiane pompy było OK, a komputer też nie pokazywał zadnego błędu.
    Pozdr
  • Poziom 11  
    Częstą przyczyną tego objawu w tych silnikach jest to że na ciepłym silniku komp.nie włącza świec żarowych,w nowym silniku będzie wszystko ok ale jak auto ma najechane kilometrów pojawia się ten problem.Są dwa rozwiązania 1-podłączyć samochód pod komp. i ustawić w komp.sam. opcję skrzyni automatycznej 2-czujnik temperatury wysyła jednym przewodem inf.do komp. o temper.silnika a ten decyduje o włączeniu świec żarowych i właśnie ten przewód trzeba przeciąć,wstawić przek. tak go zasterować żeby w trakcie uruchamiania ten przewód był otwarty a jak sam. zapali to ma się ten obwód zamk. żeby komp miał inf.o temp silnika. sterow. przek. robi się z alternatora (przew.do lampki ładow. +12)
  • Poziom 31  
    Może pojawiać sie usterka czujnika temp i co wtedy?Temat stary.
  • Poziom 11  
    Pojawi się błąd w komp.silnika ale to nie ma najmniejszego wpływu na pracę silnika i nie zapala się kontrolka komp. na desce rozdzielczej,wiem bo to zakładam,pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Mas zprzekaźnik zepsuty nie ma styku od strony kierowcy na dole jest taka szufladka i tam on jest, być może wilgoć jakaś do niego się wdarła i temu lub sprawdz jego luty... nowy kosztuje w granicach 30 zl