Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wtrysk gazu AKME - cos namieszałem:(

Przemyslaw 23 Jul 2006 16:48 5799 11
  • #1
    Przemyslaw
    Level 28  
    Samochod, opel vectra '98 - 1.8/16V, chodzil bez zarzutu ze spalaniem LPG ok. 8.5l/100km w trasie.
    Sam jestem sobie winien przez wrodzona ciekawosc. Sklecilem sobie interface, sciagnalem program ze strony producenta. Podpialem samochod, zapalilem i... o dziwo wszystko ladnie zaswiecilo.
    W zakladce Diagnostyka bylo kilka bledow wiec je wykasowalem. Poczekalem az reduktor osiagnal odpowiednia temperature i wcisnalem gaz tak zeby przelaczyc sie na LPG. I tutaj niespodzianka :( Auto zgaslo - tak jakby wtryskiwacze LPG wogole nie dzialaly albo sam nie wiem. Cisnienie gazu ok. 1,7 - wg. mnie w normie.
    Wtrysk AKME firmy KME, wtryskiwacze MATRIX. Pomozcie wyjsc z opresji - nic poza tymi kodami nie zapisywalem do sterownika i teraz nie wiem co mu jest. Do tej pory dzialalo bez niespodzianek. Az wstyd sie przyznac gazownikowi ;(


    ---------------------------------
    Na dodatek spalil sie bezpiecznik od urzadzenia AKME!! Dlaczego? Wymienilem i dalej tak samo. Co do tego cisnienia gazu - jakie powinno byc prawidlowe? Bo sam juz nie wiem.
  • #2
    maciej123
    Level 24  
    No to nieźle namieszałeś.
    Spróbuj podstawić drugi sterownik, bedziesz wiedział czy to jego przyczyna bo może padło coś innego. Czy zawór gazowy załancza się?
    Zawsze można wgrać drugi soft ale czy bedziesz umiał?
    Lepiej może odwiedź doświadczonego gazownika, no i lepiej nie przyznawaj sie co robiłeś bo napewno doliczy 100% podatku od głupoty.:D
  • #3
    Przemyslaw
    Level 28  
    Posluchaj, nie jestem laikiem w swiecie elektroniki. Nic nie mieszalem i teraz juz sam nie wiem co sie moglo stac. Usunalem tylko kody bledow - to chyba dozwolony manewr, w reszcie ustawien nic nie znienilem ani nie kliknalem "Zapisz" ani razu. Wczoraj samochodem jezdzil brat - moze juz cos sie rabalo, musze go zapytac. Ja jezdzilem przedwczoraj, wszystko bylo ok, a dzis zanim go zapalilem, podlaczylem to ustrojstwo.
    Jeszcze jedna rzecz: zaraz po zalozeniu instalacji, mialem podobny efekt i gazownik wymienil wtedy parownik. Podobno cisnienie bylo za wysokie i nie dalo sie regulowac. Czy i teraz moze to byc wina parownika? Cisnienie przed odpaleniem pokazuje 0.8bar, po odpaleniu: 1.7bar, zaraz po przelaczeniu na gaz, spada do 0.8bar (nawet gdy odlacze wtryskiwacze! - tak jakby elektrozawor odcinal gaz) i samochod gasnie. Wszystkie elektrozawory załączają się. System samokontroli nie wyswietla zadnych bledow.
    Naprawde jestem pelen samokrytyki, ale zeby walnac sie w leb musze chociaz zrozumiec co pokrecilem a na razie kompletnie nie rozumiem! Czyzby taki zbieg okolicznosci? Popsulo sie akurat jak zaczalem kombinowac?
    Co do wgrania oprogramowania - sadze, ze bym sobie poradzil ale nie wiem nawet na czym ta operacja polega:( Wgrywa sie program bezposrednio do flasha, czy po tym zlaczu komunikacyjnym? Nie znalazlem nt temat materialow ale jak macie to sie podzielcie:) Wersja mojego sterownika to 1.3G. Niby jest na nim napisane Diego - ale chodzi na programie od AKME, wiec pewnie ktos go juz upgradeowal.
  • Helpful post
    #4
    maciej123
    Level 24  
    No to teraz po mądrej wypowiedzi widze kolego że nie jesteś laikiem, chociaż nigdy nawet tak niepomyślałem.:D
    Proponowałem podstawić sterownik aby ewentualnie go wykluczyć. A podłączałeś interfejs jeszcze raz? może są w tej chwili w pamięci jakieś błędy. Wsady do upgrada są w internecie do ściągnięcia i niepowinno być z tym problemu. DIEGO to typ a marka to KME. No ja wcześniej zajmowałem się AL700 a teraz wogle niezajmuję się instalacjami gazowymi. Tak czy inaczej musisz wykluczyć najpierw sterownik bo w niego ingerowałeś i to może być przyczyna.
  • #5
    Przemyslaw
    Level 28  
    Podlaczalem juz kilka razy ten interface, odlaczalem akumulator na kilkanascie minut, itp, itd. Coz jutro zajade do goscia co mi to zalozyl. Badz co badz jest na to gwarancja. TEn sterownik co mam podobno juz byl raz reklamowany a gazownik zalozyl go na probe. Nic sie nie dzialo to jezdzilem ale moze jednak jest jakis felerny...
    Opisze co sie stalo z moja sekwencja jak juz bedzie ok :)
  • #6
    Przemyslaw
    Level 28  
    No i bylem u gazownika. Okazalo sie, ze przestawiony byl parametr "Przesuniecie" w zakladce "Kalibracja". Parametr tam zapisany wskoczyl na -0.01 zas gazownik ustawil teraz 1.8 ale tak bez przekonania gdyz nie "bardzo pamietal" :[. Zmniejszyl tez cisnienie gazu w fazie lotnej do ok. 1 bara.
    Ja nie przestawialem tego parametru i zglosilem reklamacje. Dowiedzialem sie przy okazji, ze ten komputer zalozony "na probe" reklamowany byl z powodu "gubienia ustawien". Tak wiec w poniedzialek mam sie zglosic na montaz nowego urz. sterujacego.
    Pojawil sie jednak inny problem: otoz na wolnych obrotach lub po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika, w samochodzie delikatnie zalatuje gazem, czasem takze po przegazowaniu, etc. Tego mankamentu nie bylo ani razu wczesniej podczas 3 miesiecznej eksploatacji.
    Moze jest to wina ustawien "z pamieci"... Jest wiec do Was prosba o podanie prawidlowej wartosci parametru "Przesuniecie" oraz prawidlowego cisnienia gazu w fazie lotnej dla mojego silnika X18XE.
    Moze ktos z Was ma plik konfiguracyjny dla takiego sterownika i silnika.
    Wiem, ze powinien tym zajac sie gazownik ale wyciencza mnei juz jezdzenie tam i za kazdym razem czekanie mimo wczesiejszego umowienia 2 godziny na swoja kolej itd. Mam ten interface i chcialbym sprobowac sam cos poprawic jesli sie da.
  • #7
    romoo
    User under supervision
    Ludzie to podłącz fejs i zapisz sobie wszystkie obecne nastawy jak coś pozmieniasz to będziesz mógł do nich wrucić.
  • #9
    Przemyslaw
    Level 28  
    no zapisalem sobie obecne ustawienia ale chodzi mi o to czy sa one prawidlowe. Dzieki Maciej, zaraz przejrze Twoje materialy.
  • #10
    mple
    Level 14  
    "Pojawil sie jednak inny problem: otoz na wolnych obrotach lub po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika, w samochodzie delikatnie zalatuje gazem, czasem takze po przegazowaniu, etc. Tego mankamentu nie bylo ani razu wczesniej podczas 3 miesiecznej eksploatacji."

    Mam ten sam problem - co to jest ????? :(
  • #11
    Przemyslaw
    Level 28  
    Nie wiem :( Mialem popsuty regulator wolnych obrotów - tak ze na wolnych potrafil miec 2000rpm i zaraz spadaly i spowrotem...
    Regulator ten wymienilem, gazownik wymienil komputer akme, zrobilismy mu kalibracje dynamiczna i od tej pory NIE smierdzi. Nie zapalila sie tez od tego czasu ani razu kontrolka inspekcji. Wczesniej pare razy pokazywala blad skladu mieszanki.
  • #12
    stngr
    Level 11  
    Podlacze sie do tematu

    Instalacja AKME 6 cyl w silniku mazdy KL - po gwaltowym wcisnieciu gazu w przedziale ok 2.5k obrotow chwilke przerywa zanim zlapie i po sekundzie jedzie normalnie. Probowalem kalibrowac mapy, ale dalej tak samo :-/ Kable NGK i swiece denso - stosunkowo nowe, myslalem jeszcze ze moze to cewka... jakies sugestie, moze co podregulowac w sofcie zeby bylo lepiej