Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak podłązyć alternator polonez

drguma 24 Lip 2006 22:07 12058 9
  • #1 24 Lip 2006 22:07
    drguma
    Poziom 11  

    jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką

    1 9
  • #2 24 Lip 2006 22:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 24 Lip 2006 22:27
    Mireq
    Poziom 13  

    Zapytam przy okazji, elektrit ktory z tych alternatorow najlepiej kupic do traktora C-360? bo przymierzam sie do wymiany pradnicy na alternator i slyszalem ze najlepiej zalozyc od poloneza, ale slyszalem rowniez ze od duzego fiata...

    1
  • #4 25 Lip 2006 08:47
    drguma
    Poziom 11  

    55-A rok produkcji poloneza 89/90

    0
  • #5 25 Lip 2006 09:06
    Z.B.
    Poziom 16  

    Do ciągnika pasuje każdy,kwestia co się trafi,no i regulator do danego typu musi być.Nawet od opla zakładałem do ciągnika i chodzi jak należy,odpada problem regulatora bo ma wewnątrz ze szczotkami.Oprócz zamontowania alternatora dobrze byłoby nad nim założyć wygiętą osłonę z blachy,gdyż wystaje poza ciągnik i zbiera mnóstwo syfu-co skutkuje szybkim wydarciem pierścieni ślizgowych.

    0
  • #6 25 Lip 2006 09:26
    Mireq
    Poziom 13  

    Z.B. napisał:
    Do ciągnika pasuje każdy,kwestia co się trafi,no i regulator do danego typu musi być.Nawet od opla zakładałem do ciągnika i chodzi jak należy,odpada problem regulatora bo ma wewnątrz ze szczotkami.Oprócz zamontowania alternatora dobrze byłoby nad nim założyć wygiętą osłonę z blachy,gdyż wystaje poza ciągnik i zbiera mnóstwo syfu-co skutkuje szybkim wydarciem pierścieni ślizgowych.

    A byly w polonezie montowane alternatory z wbudowanym regulatorem napiecia, czy wszystkie maja osobno dokupowany regulator?

    1
  • #7 25 Lip 2006 10:20
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    W traktorze najpraktyczniej zamontować alternator z elektronicznym regulatorem bo przy mechanicznym niewyłaczenie stacyjki skutkuje całkowitym rozłądowaniem akumulatorów. A w 330 wyłączenie silnika nie równa się wyłaczeniu stacyjki jak przy samochodach. Do 360 najlepiej załóż alternator 3 uchwytami bo jest go łatwiej usztywnić tylko musisz coś zrobić z kołem pasowym bo pasek jest szerszy w tym traktorze (17mm), kółko od Żuka podchodzi.

    1
  • #8 25 Lip 2006 14:43
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Albo sie pomyliles w oznakowaniu alternatora albo byl juz wymieniany.Alternatory A-125 55k(55A),zaczeto montowac w Polonezach od modelu MR93,czyli od 1993 roku.W twoim autku powinien byc fabrycznie alternator o oznaczeniu A 124-14V-44A.Ale to mozesz poznac po tym,jaki masz regulator napiecia.W 44A regulator byl osobno,a w 55 A jest przy alternatorze.
    Podlaczenie 55A:
    Zlacze nr 30(B+) - kabel do akumulatora,oraz przewody do przekaznikow i stacyjki oraz kondensator przeciwzakloceniowy
    Zlacze 67(D+) - do kontrolki ladowania
    Podlaczenie 44A:
    Zlacze 30 - kabelki do akumulatora,do stacyjki i do przekaznikow oraz kondensatorek
    Zlacze 67 - do regulatora napiecia na zlacze 67,a z regulatora ze zlacza 15 do kontrolki ladowania i do zlacza nieoznakowanego w alternatorze(wyjscie z diod wzbudzenia)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeszcze odpowiedz dla Mireq:
    W Polonezach byly alternatory 44A bez regulatora(regulator byl mechaniczny osobno montowany) i 55 i 70A z wbudowanymi regulatorami elektronicznymi.

    1
  • #9 25 Lip 2006 22:31
    drguma
    Poziom 11  

    jesli chodzi o zlacze 30 to musi byc kondesator jesli tak to gdzie przed stacyjka a co ze zlaczem 15 w alternatorze podlacza sie go

    0
  • #10 26 Lip 2006 14:28
    Henry12
    Poziom 17  

    Jeśli chodzi o sam obwód ładowania to zacisk 30 alternatora ma być połączony z plusem instalacji ,kondensator nie musi być ,złącze 15 ma mieć połączenie przez żarówkę z regulatorem też 15 oraz z wyjściem diod wzbudzenia ,złączka obok szczotkotrzymacza na wsówkę .Do ciągnika pasuje każdy z wymienionych alternatorów musi być do niego odpowiedni regulator .Przy montażu alternator i regulator musi mieć dobre połączenie z masą .

    1