Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sonda lambda Golf III. Auto dużo pali.

tolio 26 Lip 2006 09:05 10907 13
  • #1 26 Lip 2006 09:05
    tolio
    Poziom 14  

    Witam mam problem w golfie III 97 r 1.8l. Otóż golf dużo pali po podłączeniu do kompa nie ma błędów ale w parametrach widać że sonda pracuje w granicach 1v +/- 0.1v a po podłączeniu testera sondy pokazuje prawidłową prace od 0.1 do 0.9v .W czym jest problem???

    0 13
  • #2 26 Lip 2006 09:11
    wojtekryba
    Poziom 32  

    ten system wtrysku w parametrach mierzonych pokazuje wartość współczynnika lambda a nie napiecie z sondy.

    silnik RP?

    0
  • #3 26 Lip 2006 09:49
    NitroMCZ
    Poziom 15  

    sprawdz termostat,czy go nie przechładza w czsie jazdy i tym samym wzbogaca mieszankę.

    0
  • #4 26 Lip 2006 10:57
    grzestv
    Poziom 28  

    Wojtek w Golfie nie było silnika RP (passat),a co do współczynnika w blokach danych to też musi się zmieniać.
    a jaki masz czas wtrysku?

    0
  • #5 26 Lip 2006 12:29
    wojtekryba
    Poziom 32  

    grzestv napisał:
    Wojtek w Golfie nie było silnika RP?


    mylisz sie i to bardzo a wahania λ zmieniają się 0.7 do 1.3
    a u tolio chodzą jak napisał 1±0.1 czyli sonda pracuje.

    0
  • #6 26 Lip 2006 13:48
    tolio
    Poziom 14  

    ok macie racje na kompie jest wartość współczynnika a nie napięcie ale czy ta wartość nie powinna się zmieniać w większym zakresie? A jeżeli chodzi o temp silnika to jest ok .Jest jeden problem otóż samochód był kiedyś rozbity i po złożeniu ktoś pozamieniał czujniki na plastykowym trujniku jest tam czujnik czteropinowy z podłączoną wtyczką i czujnik dwupinowy do którego nie ma nic podpięte a na instalacji (w tym rejonie) znalazłem przewód zielony z czarnym paskiem zakończony samiczką ,pytanie czy tam ma być jakiś inny czujnik i do niego ten zielony przewód?

    0
  • #7 26 Lip 2006 15:05
    wojtekryba
    Poziom 32  

    drugi czujnik (a raczej wyłącznik)steruje podgrzewaczem kolektora ssącego

    -1
  • #8 26 Lip 2006 16:41
    grzestv
    Poziom 28  

    wojtekryba napisał:
    drugi czujnik (a raczej wyłącznik)steruje podgrzewaczem kolektora ssącego

    co ty za bajki opowiadasz.
    podgrzewaczem steruje ECU poprzez przekaźnik.czujnik z 4 pinami jest zespolony i z jednej części idzie informacja na wskaźniki a z drugiej na ECU.
    ps .silink RP nigdy nie występował w Golfie 3

    0
  • #9 26 Lip 2006 16:52
    wojtekryba
    Poziom 32  

    grzestv napisał:
    podgrzewaczem steruje ECU poprzez przekaźnik..


    a skąd bierze temperaturę?

    ps.podał by tolio w końcu kod silnika i nie będzie niedomowień.

    0
  • #10 26 Lip 2006 17:03
    grzestv
    Poziom 28  

    z tego samego czujnika co pobiera do ECU czyli czujnik 4 pinowy

    0
  • #11 26 Lip 2006 22:37
    tolio
    Poziom 14  

    kod silnika to prawdopodobnie "AAM"
    czas wtrysku 1.68 ms przy ok 900obr
    ale ciekawe jest to iż wskażnik temp na liczniku wskazuje 90 C a na komputerze mam 75 C po odłączeniu wentylatora na komputerze wzrasta a na liczniku stoi na 90 C

    0
  • #12 26 Lip 2006 22:52
    grzestv
    Poziom 28  

    to masz uszkodzony ten czujnik z 4 pinami

    0
  • #13 01 Sie 2006 23:20
    tolio
    Poziom 14  

    ok wymieniłem czujnik i temperaturka idzie do 95
    czas otwarcia wtryskiwacza 1.7 ms przy 850 obr/min
    myśle że zużycie paliwa sie zmniejszy:D

    0
  • #14 16 Cze 2009 00:27
    lukasz061
    Poziom 9  

    Witam! mam golfa3 1.4 AEX i podobny broblem a raczej wiekszy. Początkowo silnik wrecz siezalewał jak był zimny nie wiem jaki byl wtedy czas wtrysku ale nie mały. Wywalił wtedy Vag błąd czujnika Map (wydaje sie że byla o nim mowa ten z czterema pinami) Czujnik byl zmieniany błedu nie ma ale problem jest caly czas jak zimny teraz ma czas wtrysku ponad 7ms a jak ciepły ponad 4 a czsem i 5 ms co za tym idzie chla wiecej niż to warto czyli tak jak bylo by to 2.0 a w dodatku mało zywy jest :( Sprawdziłem już chyba wszystko co przyszło mi do głowy mianowicie czy nie ciagnie lewego powietrza zapłon jest opóźniony ile sie dało czujniki sprawdzone tem. nowy sonda ma wykres czyli działa i juz nie mam pomysłow dlaczego tak jest.....Jedyne co zostało to nie działa (tak mi sie wydaje) poprawnie zawor odpowietrzenia baku. NA krótko sie otwieraz ale jak jest podłaczony to nie bardzo słyszałem ze jak on sie zacina to sonda nie działa ale cos mi nie pasuje bo nawet jak go odłacze to sonda ma napiecie tylko czasem wywala nie znany bład 1800 - nie osiągalna wartośc adapyacji ale co to jest to nie wiem.
    Może ktoś moze mi pomóc.
    Z góry dzieki

    1