Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[A6 2.5 TDI C4] Dziwne zachowanie klimatyzacji

26 Lip 2006 10:12 4131 21
  • Poziom 12  
    przy pracującym silniku włączam klimę /gwiazdką/ i czuję spadek obrotów/ załącza się sprężarka. Zaczyna lecieć zimne powietrze. Po bliżej nie określonym czasie przestaje lecieć zimne powietrze /mimo ustawienia temperatury Lo/, nawet gdy wyłącze klimę i włacze /znowu czuć spadek obrotów/ nic się nie zmienia. Powietrze leci letnie. Zimniejsze powietrze zaczyna lecieć zupełnie w momentach niezależnych od niczego, generalnie coś chłodzi ale słabo.

    od czego zacząć diagnostykę?
    czy przyczyną może być niedobór czynnika?

    pozdrawiam

    harryON

    p.s. dodam, że mam mały kłopot z kodami ponieważ nie świecą mi wszystkie segmenty na wyświetlaczu. Rozebrałem, przeczyściłem i nadal nie świecą.
  • Poziom 28  
    trzeba podłączyć pod tester i sprawdzić co za błędy zanotował sterownik,a przyczyn może być kilka
  • Poziom 12  
    grzestv napisał:
    trzeba podłączyć pod tester i sprawdzić co za błędy zanotował sterownik,a przyczyn może być kilka


    jak był ostatnio podpięty pod VAG to pojawił się bład silniczka jednej z klap.
    Może to jest przyczyna? Czy wszystkie klapy do klimy są na podszybiu? Wczoraj wymieniałem filtr przeciwpyłkowy i szkoda, że się nie przyjrzałem.

    Czy ktoś z Was spotkał się z problemem wyświetlacza? tzn. niektóre segmenty nie świecą. Rozebrałem ten sterownik i przeczyściłem styk z gumkami ale niestety nie zadziałao. Może jakieś sugestie co można jeszcze w tym temacie pogrzebać.

    harryON

    p.s. spróbuję dzisiaj zczytać z klimatronika:D
  • Poziom 25  
    raczej wygląda mi to na małą ilość czynnika ale ten starownik klapy to też sprawdz bo lubiały się sypać.
    POZDRAWIAM
  • Poziom 12  
    gumiś_rzesz napisał:
    raczej wygląda mi to na małą ilość czynnika ale ten starownik klapy to też sprawdz bo lubiały się sypać.
    POZDRAWIAM


    to jeszcze ciągnąc temat, ile jest tych klap z silniczkami i czy do wszystkich jest dostęp z podszybia czy trzeba coś rozbierać od wewnątrz. Przy takich prostych próbach z nawiewem typu: sama góra, kratki i dół -działa. Słychać pracę silniczków.

    Może ktoś z Was wie które to klapy "mają problem", wydruk VAG:

    00600 030
    Potencjometr-silnik wykonawczy
    klapa regulacji temperatury - G92
    Przerwa/zwarcie z plusem

    00601 030
    Potencjometr-silnik wykonawczy
    klapy centralnej - G112
    Przerwa/zwarcie z plusem

    W temacie VAG i Audi jestem jeszcze noga;-), dopiero rozpoczynam ten rozdział, proszę o wyrozumiałość

    pozdrawiam

    harryON
  • Poziom 12  
    harryon napisał:
    gumiś_rzesz napisał:
    raczej wygląda mi to na małą ilość czynnika ale ten starownik klapy to też sprawdz bo lubiały się sypać.
    POZDRAWIAM


    to jeszcze ciągnąc temat, ile jest tych klap z silniczkami i czy do wszystkich jest dostęp z podszybia czy trzeba coś rozbierać od wewnątrz. Przy takich prostych próbach z nawiewem typu: sama góra, kratki i dół -działa. Słychać pracę silniczków.

    Może ktoś z Was wie które to klapy "mają problem", wydruk VAG:

    00600 030
    Potencjometr-silnik wykonawczy
    klapa regulacji temperatury - G92
    Przerwa/zwarcie z plusem

    00601 030
    Potencjometr-silnik wykonawczy
    klapy centralnej - G112
    Przerwa/zwarcie z plusem

    W temacie VAG i Audi jestem jeszcze noga;-), dopiero rozpoczynam ten rozdział, proszę o wyrozumiałość

    pozdrawiam

    harryON


    i nic?:cry:
  • Poziom 10  
    Moge dodac ze tez posiadam audi A6 C4 2.5 TDI 103 KW i na moim klimatroniku nie wyswietla sie pozioma kreska z literki " H " w napisie HI i z cyfry " 2". Klimatyzacja 2 miesiace temu byla serwisowana (nabijana) i do tej pory dziala jak nalezy. Moze ktos nam podpowie czy to jest wina samego wyswietlacza czy jakis bledow a moze czegos innego.
    Rurbi.
  • Poziom 12  
    RURBI napisał:
    Moge dodac ze tez posiadam audi A6 C4 2.5 TDI 103 KW i na moim klimatroniku nie wyswietla sie pozioma kreska z literki " H " w napisie HI i z cyfry " 2". Klimatyzacja 2 miesiace temu byla serwisowana (nabijana) i do tej pory dziala jak nalezy. Moze ktos nam podpowie czy to jest wina samego wyswietlacza czy jakis bledow a moze czegos innego.
    Rurbi.


    zobacz tutaj: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/meljey/lcdprob.htm
  • Poziom 12  
    gumiś_rzesz napisał:
    raczej wygląda mi to na małą ilość czynnika ale ten starownik klapy to też sprawdz bo lubiały się sypać.
    POZDRAWIAM


    Nowe fakty:

    Byłem w serwisie, wymienili czynnik, /było 0,61kg/. Na wolnych obrotach przy ustawieniu LO temp spadła w nawiewach do 7,1stopniaC. To ponoć nieźle. Jest jednak jedno ale:

    1. Na wolnych obrotach jest bardzo duże ciśnienie w układzie / do 23BAR/ wskazówka mocno drży.
    2. Mocno wibruje układ, wewnątrz słychac jakby buczenie po włączeniu sprężarki. Gdy pod maską dotknie się przewodów od klimy to czuć mocne wibracje. Mechanik mówi, że sama sprężarka nie drży i sprawia wrażenie jakby ładnie pracowała.
    3. Przy obrotach powyżej 1.2kobr buczenie ustaje i ciśnienie się podobno utala normalnie.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wahania ciśnienia mogą świadczyć o zbliżającym się końcu sprężarki lub o wadliwie działającym zaworze rozprężania.
  • Poziom 12  
    szogun0 napisał:
    Wahania ciśnienia mogą świadczyć o zbliżającym się końcu sprężarki lub o wadliwie działającym zaworze rozprężania.


    czy można to jakoś jednoznacznie ustalić, wykluczyć.

    Mechanik zaproponował mi płukanie układu 300PLN i wymiana osuszacza 200PLN

    harryON
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Na pewno specjaliści od klimatyzacji wiedzą więcej i lepiej ode mnie. Więc powinieneś się udać do prawdziwych specjalistów w tej dziedzinie, a nie do zwykłego mechanika. Oni udzielą ci jednoznacznej odpowiedzi badając ciśnienie po stronie wysokiej i niskiej.
  • Poziom 12  
    szogun0 napisał:
    Na pewno specjaliści od klimatyzacji wiedzą więcej i lepiej ode mnie. Więc powinieneś się udać do prawdziwych specjalistów w tej dziedzinie, a nie do zwykłego mechanika. Oni udzielą ci jednoznacznej odpowiedzi badając ciśnienie po stronie wysokiej i niskiej.


    To właśnie byli specjaliści od klimy:cry: ale niestety nie potrafili nic przekonującego powiedzieć. Mają technikę eliminowania po kolei wszystkiego - może przestanie.

    Zna ktoś z Was dobry zakład w Wielkopolsxe?
  • Poziom 18  
    harryon napisał:

    Mechanik zaproponował mi płukanie układu 300PLN i wymiana osuszacza 200PLN

    harryON


    jakies chore ceny, robilem to u siebie i za plukanie ukladu wzieli 70 zl , wymiana osuszacza 120 czy 140 (cena osuszacza)
    jedno jak i drugie jednak mozna zrobic samemu
  • Poziom 12  
    neo2k napisał:
    harryon napisał:

    Mechanik zaproponował mi płukanie układu 300PLN i wymiana osuszacza 200PLN

    harryON


    jakies chore ceny, robilem to u siebie i za plukanie ukladu wzieli 70 zl , wymiana osuszacza 120 czy 140 (cena osuszacza)
    jedno jak i drugie jednak mozna zrobic samemu


    ale chyba konieczne jest odessanie gazu? A tego sam nie zrobię:-(
  • Poziom 18  
    harryon napisał:
    neo2k napisał:
    harryon napisał:

    Mechanik zaproponował mi płukanie układu 300PLN i wymiana osuszacza 200PLN

    harryON


    jakies chore ceny, robilem to u siebie i za plukanie ukladu wzieli 70 zl , wymiana osuszacza 120 czy 140 (cena osuszacza)
    jedno jak i drugie jednak mozna zrobic samemu


    ale chyba konieczne jest odessanie gazu? A tego sam nie zrobię:-(



    tyle, ze jak w warsztacie odessa ci gas to wcale mniej nie policza za nabicie, jaki wniosek??
  • Poziom 12  
    neo2k napisał:
    harryon napisał:
    neo2k napisał:
    harryon napisał:

    Mechanik zaproponował mi płukanie układu 300PLN i wymiana osuszacza 200PLN

    harryON


    jakies chore ceny, robilem to u siebie i za plukanie ukladu wzieli 70 zl , wymiana osuszacza 120 czy 140 (cena osuszacza)
    jedno jak i drugie jednak mozna zrobic samemu


    ale chyba konieczne jest odessanie gazu? A tego sam nie zrobię:-(



    tyle, ze jak w warsztacie odessa ci gas to wcale mniej nie policza za nabicie, jaki wniosek??


    jasne :-) a jaka jest technika płukania ukłądu i czym to płukać?

    dziękuję harryON
  • Poziom 2  
    harryon napisał:
    szogun0 napisał:
    Na pewno specjaliści od klimatyzacji wiedzą więcej i lepiej ode mnie. Więc powinieneś się udać do prawdziwych specjalistów w tej dziedzinie, a nie do zwykłego mechanika. Oni udzielą ci jednoznacznej odpowiedzi badając ciśnienie po stronie wysokiej i niskiej.


    To właśnie byli specjaliści od klimy:cry: ale niestety nie potrafili nic przekonującego powiedzieć. Mają technikę eliminowania po kolei wszystkiego - może przestanie.

    Zna ktoś z Was dobry zakład w Wielkopolsxe?


    Jest taki gość w Koninie - Kaczmarek się nazywa. Zna się na klimie jak mało kto, ale musi to robić sam bo z pracownikami może być różnie. Telefon do niego to 63 245 61 61 w. 40 - Tylko pytaj o SZEFA Warsztatu.
  • Poziom 12  
    adopel napisał:
    harryon napisał:
    szogun0 napisał:
    Na pewno specjaliści od klimatyzacji wiedzą więcej i lepiej ode mnie. Więc powinieneś się udać do prawdziwych specjalistów w tej dziedzinie, a nie do zwykłego mechanika. Oni udzielą ci jednoznacznej odpowiedzi badając ciśnienie po stronie wysokiej i niskiej.


    To właśnie byli specjaliści od klimy:cry: ale niestety nie potrafili nic przekonującego powiedzieć. Mają technikę eliminowania po kolei wszystkiego - może przestanie.

    Zna ktoś z Was dobry zakład w Wielkopolsxe?


    Jest taki gość w Koninie - Kaczmarek się nazywa. Zna się na klimie jak mało kto, ale musi to robić sam bo z pracownikami może być różnie. Telefon do niego to 63 245 61 61 w. 40 - Tylko pytaj o SZEFA Warsztatu.


    dzięki

    harryON
  • Poziom 2  
    witam forumowiczów, postanowiłem się podpiąć pod temat bo nie znalazłem nic innego bardziej podobnego, otóż mam problem z klimatronikiem w tego typu samochodu jak poprzednik,


    w niedziele odebrałem samochód z warsztatu gdzie była naprawiana klimatyzacja, problem polegał na tym , że podczas jazdy nawiew klimatronika był raz ciepły a raz zimny i tak na zmianę w samochodzie robi się gorąco a raz zimno, mechanik twierdził, ze to wina sterownika i, ze go wymienił dodatkowo wymienił olej i uzupełnił czynnik chłodzący powiedział ze powinno być wszystko dobrze, ale podczas jazdy i ustawienia temp. pomiędzy 18 a ok 25 raz grzeje na max a raz jest dobrze, nie włączam w tym czasie klimatyzacji,

    może ktoś miał u siebie taki problem i udało mu się to rozwiązać
  • Specjalista grupy V.A.G.
    C4 ma na podszybiu zawór zamykający dopływ cieczy do nagrzewnicy, sprawdź go.
  • Poziom 2  
    trzeba rozbierać podszybie? i cieczy z chłodnicy silnika rozumiem?

    Dodano po 29 [minuty]:

    Dodam jeszcze , że tak się zrobiło po wymianie rozrządu , chociaż mechanik twierdzi , że nie ma związku