Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uchwyt relingowy. Instalacja anteny na relingu.

26 Lip 2006 21:32 10591 25
  • Poziom 10  
    co sadzicie nt. instalacji anteny na relingu???

    pozdrawiam
    Woytek
  • TermopastyTermopasty
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 10  
    a co koledzy sądzą na temat przewiercenia relingi i postawieniu maluśkiej na tej dziurze anteny???
  • Poziom 13  
    przewiercić to i nawet nie zły pomysł , warzne żeby była masa ..............

    ale małej anteny ............ nigdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ............

    1 metr to minimum dla CB a żeby było w miarę przyzwoicie to przynajmnej te 1,5 ... sprawdzone#!!!!!

    polecam DV 27 (133cm) oczywiście wybór należy do Ciebie

    PS. z czasem zauważysz że 1.5 metrowa antenka no wcale nic takiego strasznego.

    73 dla Ciebie
  • Poziom 10  
    ja sie w sumie nie bronie przed małą anteną....
    może mieć w sumie i 200cm...
    rzecz w tym by reling taka antene utrzymał
    słyszałem natomiast że anteny dv to nic dobrego więc skąd ta propozycja???

    pozdrawiam
    Woytek
  • Poziom 13  
    DV 27 Siro - to antena
    a DV to rónież sposó mocowania anteny ten na motylek
    PL to sposób mocowania anteny wkręcanej w gniazdo......

    czy reling utrzyma ... a z czego on jest zrobiony ......... u pasata napewno z metalu i w dodatku przykręcony w 3 miejscach ( tak mi się pamieta:D)

    sam nie miałem tej anteny DV 27 ale ostatnio na różnych forach jest strsznie zachwalan ... wkońcu to antena helikalna.....................

    sam urzywam ML 145 i Texasa.............

    i uwarzam że te 1,5 m to jest wystarczająca długość anteny i bardzo praktyczna .............. czego no cóż nie można powiedzieć o Texasie 208cm...

    ale pamiętaj że antena czym dłuższa tym lepsza dalej poleci no ale i więcej syfu ściągnie ....................
    no i długie mają tą wadę że się lubią wyginać przez co i w czasie jazdy tracą na zasięgu ...
    a helikalna jest napewno troszkę gruasza przez co się mniej wygina ...............

    73!
  • Poziom 10  
    okidoki...
    myślę że juz najwyższy czas zakończyć ten idiotyczny wątek...
    moja antena to alaska postawiona na dziurze w dachu... a montowanie anteny na relingu to totalna pomylka...
    sprowokowałem ten temat umyślnie by stwierdzić jak wielu z was uważa ze antena na relingu jest ok...
    najczesciej reling połączony jest z karoserją przez tuleje teflonowe i brak na nim masy...
    sa relingi połaczone z masa ale i tam antena dzialać nie bedzie poprawnie...
    owszem można do relingu dołączyć mase z karoserii ale bedzie to tylko masa elektryczna a antena wymaga masy gabarytowej...
    to że antena zestroii się do 1.1 na krańcach nie znaczy zupełnie o niczym, bo po zastosowaniu sztucznego obciążenia swr wykarze idealna antene a jednak bedzie to tylko sztuczne obciążenie:)
    i to by było na tyle...
    pozdrawiam wciskaczy ciemnoty i stawiania anten na uchwytach "relingowych", choć takich żaden producent nie sprzedaje:)
    są jedynie uchwyty lusterkowe nazywane szumnie przez ignorantów z allegro lusterkowo-rynienkowymi!!!!

    Woytek
  • Poziom 22  
    N o to się prowokacja nie udała bo na forum było już pisane nie raz że reling to nie miejsce dla anteny i naj napisał nie pamiętam już niestety kto "antene montujemy tam gdzie każą prawa fizyki a nie tam gdzie nam się podoba jeśli mam mieć odpowiednią sprawność". No troszke przekręciłem ale sens został ten sam.
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    woytan napisał:
    okidoki...
    myślę że juz najwyższy czas zakończyć ten idiotyczny wątek...


    ... a kto założył ten wątek, jak sam uważasz, że ... "idiotyczny"? Jak okreslić autora ?

    woytan napisał:
    ...moja antena to alaska postawiona na dziurze w dachu... a montowanie anteny na relingu to totalna pomylka...


    .... ja anteny w dachu montuję w otworach.
    Dziurawy dach i alaska?- jak piszesz, .... to chyba antena przewyższa wartość Twego auta i to zatankowanego?

    Montowanie anten na relingu to wcale nie jest totalna pomyłka, szczególnie w autach nowych.
    A oto zalety:
    - uniknięcie wiercenia otworu w dachu
    - uniknięcie stosowania podstaw magnesowych rysujących karoserie i wykorzystujące sprzężenie pojemnościowe
    - przewód antenowy jest niewidoczny
    - przewodu nie przyciska żaden profil pojazdu typu: klapa, dźwi
    - znacznie lepszy kontakt z karoserią niż przy stosowaniu uchwytów typu klapowego (mają one kontakt przez dwie lub cztery śrubki) i lusterkowego


    woytan napisał:
    ...sprowokowałem ten temat umyślnie by stwierdzić jak wielu z was uważa ze antena na relingu jest ok...


    ....jak widzisz są tacy co uważają, że jest to OK, prowokacja nie powiodła się, wręcz przeciwnie, wykazała skuteczność montowania anten na relingach.
    Okazuje się jednak, że nie ma tu jednoznacznej recepty, do każdego relingu należy podchodzić indywidualnie, znaleźć w nim miejsce na zamontowanie. Relingi i osłony relingów mają różne wypraski wewnęczne, w niektórych trzeba nieraz coś podszlifować, odciąć itd.

    woytan napisał:
    ...najczesciej reling połączony jest z karoserją przez tuleje teflonowe i brak na nim masy...


    ...wymienić je można na mosiężne, jest co prawda trochę roboty

    woytan napisał:
    ...sa relingi połaczone z masa ale i tam antena dzialać nie bedzie poprawnie...


    ....jeśli masa relingu jest w bezpośredniej bliskości, do czego należy dążyć, to będzie

    woytan napisał:
    ...owszem można do relingu dołączyć mase z karoserii ale bedzie to tylko masa elektryczna a antena wymaga masy gabarytowej...


    ....tuś mnie zaskoczył, bo nie znam pojęcia MASA GABARYTOWA?

    Co to znaczy dołączyć masę z karoserii? ...a np podłożenie między reling a karoserię podkładki sprężystej ząbkowanej zewnętrznie i jej dociśnięcie śrubą? ...czy nie zapewni dobrego kontaktu dla 27MHz? Jak to się ma takie przejście pod względem tłumienia wcz. w stosunku do tłumienia odcinka 10 mm śruby M6 mocującej w podstawie anteny f-my Lemm? - przecież z kabla antenowego ze środkowej żyły energia wcz. przechodzi po zwojach śruby do cewki promiennika?


    woytan napisał:
    ...to że antena zestroii się do 1.1 na krańcach nie znaczy zupełnie o niczym,


    ....znaczy napewno tylko o tym, że nie spali się koncówka w radiu.

    woytan napisał:
    .... bo po zastosowaniu sztucznego obciążenia swr wykarze idealna antene a jednak bedzie to tylko sztuczne obciążenie:)
    i to by było na tyle...


    ... tego to zupełnie nie rozumię, zamiast anteny na relingu sztuczne obciążenie? (i jeszcze to karanie? czego?)


    woytan napisał:
    pozdrawiam wciskaczy ciemnoty i stawiania anten na uchwytach "relingowych", choć takich żaden producent nie sprzedaje:),,,


    ...bo nie ma potrzeby produkcji uchwytów relingowych, do relingu można przymocować podstawę anteny bezpośrednio a w ostateczności przez kształtkę kątownikową lub o przekroju omega. Jednak każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia i wcale to nie oznacza, że jeśli czegoś nie można kupić to się nie da wykonać.

    Kol. woytan, 11 Mar 2003 22:55 założyłeś temat " jaka jest roznica?" - tam podziękowałeś kulturalnie za wyjaśnienia, teraz, mówiąc delikatnie, WYśMIEWASZ SIę z kolegów chcąc Ci być życzliwi. Nie zrozumiałeś, że nie podano Ci adresu gdzie kupić uchwyt relingowy, ale uzyskałeś Ty i wielu innych jak bez uchwytu można antenę zainstalować na relingu. Ze swej strony zapewniam Cię iż wiele anten mocowanych jest do relingów, oczywiście z różną skutecznością zależną od montującego, lecz nie widziałem dwóch jednakowych.

    woytan napisał:
    ...sprowokowałem ten temat umyślnie by stwierdzić jak wielu z was uważa ze antena na relingu jest ok..


    Prowokacja nie powiodła się, antena na relingu jest znacznie skuteczniejsza od anteny na magnesie czy uchwycie bagażnikowym czy też lusterkowym.

    Przegrałeś, zapaliłeś kaganek wśród "ciemnoty" i ją niechcąco oświeciłeś....

    ale niech Ci ALASKA dobrze służy,


    pozdrawiam

    Marek
  • Spec od Falowników
    Jak ktoś wywiercił dziurę w dachu to teraz chce się upewnić, że nie zrobił głupoty. Może po pierwszym sezonie już widać rudą naokoło?
    Dla niego antena na relingu to nigdy nie będzie to, o co chodzi.
  • Poziom 10  
    Cytat:
    Dziurawy dach i alaska?- jak piszesz, .... to chyba antena przewyższa wartość Twego auta i to zatankowanego?


    widac kolega SP8JUX wie coś czego nie wiem ja i rynek motoryzacyjny:D

    Cytat:
    ....tuś mnie zaskoczył, bo nie znam pojęcia MASA GABARYTOWA?


    to tak jak byś zainstalowal antene tv na jednym bloku a jej reflektory by były postawione na budynku obok , oczywiście wszystko połączone ze soba...
    czy taka antena będzie działać???
    elektrycznie bedzie sprawna, bo połączenie będzie... ale spełniać swojej funkcji już nie może!!!

    Cytat:
    ... tego to zupełnie nie rozumię, zamiast anteny na relingu sztuczne obciążenie? (i jeszcze to karanie? czego?)


    po podpięcu sztucznego obciążenia miernik wykaże idealną antene a przecież sztuczne obciążenie to nie antena
    miałem na myśli to że antena na relingu mimo to że zestroi się idealnie to idealnie działać nie będzie

    Cytat:
    Kol. woytan, 11 Mar 2003 22:55 założyłeś temat " jaka jest roznica?" - tam podziękowałeś kulturalnie za wyjaśnienia


    coś kolega pomylić musiał... w 2003r nie zakladałem zadnego tematu:D

    Woytek
  • Poziom 13  
    kolego od prowokacji........ zapraszam do czytania lektur o tematyce CB

    np,. "Wszystko o CB- Radiu"" Wojceich Oszczak ---jest tam wyrażnie zaznaczone (str 83) " Kompromisowym rozwiazaniem jest zamocowanie anteny anteny na pałąku umieszczonym na środku dachu. (czytaj : reling, bagażnik) o ile zapewnimy doskonałe połaczenie pałąka z dachem samochoku możemy oczekiwać od anteny dobrych parametrów."

    zycze miłej lektury

    73! dla Wszystkich
  • Poziom 19  
    Witam!
    No nie jest to dobra lektura.
    Było takich książek sporo np. „Anteny CB”, książka ta zawierała cytaty z różnych wydawnictw i co tylko zamąciło w głowie ludziom, którzy chcieli zdobyć wiedzę na ten temat.
    Co trzecia strona zawierała sprzeczne informacje na temat długości kabla, jaki należy zastosować, żeby antena dała się zestroić i prawidłowo działała.
    Do dnia dzisiejszego przychodzą do naszej firmy klienci, którzy proszą o jakieś dziwne odcinki kabli, stosują jakieś dziwne przeliczniki.
    Jeśli chodzi o antenę na pałąku to taka antena będzie kiepsko pracowała mimo to, że będzie zestrojona.
    Często kierowcy firm przewozowych mają problemy z łącznością, kiedy antena jest na pałąku od „KOGUTA” i dziwią się, że antena dobrze pracuje, gdy włożą rękę pod stopkę anteny.
    Pozdrawiam.
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    woytan napisał:
    co sadzicie nt. instalacji anteny na relingu???

    ....taka jest treść pytania, i do niej sie odnoszę, a nie "...kto sprzedaje/produkuje uchwyty relingowe.." czy też montowanie na pałąkach.

    welek napisał:
    Jeśli chodzi o antenę na pałąku to taka antena....


    ....Kol. Welek, nie na pałąku tylko na relingu, czyli elemencie mocno mechanicznie połączonym z dachem osobówki/terenówki.

    Wystarczy popatrzeć, jaką drogę pokonuje fala radiowa od podstawy anteny do dachu pojazdu:
    -odcinek relingu (gruby dural),
    -podkładka ząbkowana (taka jak w systemie anten Pressidenta) /niewidoczna na zdjęciu, zasłania ją guma uszczelniająca/, dociska ją centrycznie śruba - ta zprawej na dole fotografii,
    -blacha dachu

    Jedyna rożnica pomiędzy anteną centralnie ustawioną na pojeździe, a na relingu, jaką pomiarami stwierdziłem, to zniekształcona kołowa charakterystyka promieniowania. Nic nowego. Mechanicznie to się lepiej trzyma niż osadzona w blasze dachu (blacha się wygina).

    W załączeniu:
    - widok przed założeniem osłony,

    Marek
  • Poziom 19  
    Ok!
    Jesli kolo, to czytaj posty.
    Odpowiedziałem na post gdzie była mowa o pałąku a nie o relingu.
    Natomiast reling nie jest integracyjną częścią samochodu i jeśli byś wiedział poco to byś zrozumiał dlaczego tam nie montujemy anten.
    Pozdrawiam SP7ETD
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Bogdan, tak faktycznie odnośnie pałąków Twoja wypowiedź dotyczyła innej, za co przepraszam.

    welek napisał:
    Natomiast reling nie jest integracyjną częścią samochodu i jeśli byś wiedział poco to byś zrozumiał dlaczego tam nie montujemy anten.
    Pozdrawiam SP7ETD


    Bogdanie, policz tylko ile pojazdow na trasie wykorzystuje reling zgodnie z jego przeznaczeniem (bagażnik, rower, narty, deska surfigowaw itp), a ile jeżdzi dla szpanu? Ile jest pojazdów z relingami co grama ciężaru nie przewiozły?

    UCHWYTY: BAGAżNIKOWE, LUSTERKOWE, PODSTAWY MAGNESOWE też nie są integracyjną częścią samochodu- są kompromisem, ale są, i będą puki właściciel nie zdecyduje się na montaż dachowy/błotnikowy.

    Reling mechanicznie jest bardzo stabilny, wystarczy tylko adoptować go do przewodzenia wcz.

    Na poniższym szkicu łatwo zauważyć , jaką drogę ma wcz. do dachu:
    -fragment relingu (dural)
    -podkładka (wciska się w reling i blachę poszycia dachowego). śruba ją tylko dociska,
    pozdrawiam,
    Marek
  • Poziom 11  
    woytan napisał:
    Cytat:
    Kol. woytan, 11 Mar 2003 22:55 założyłeś temat " jaka jest roznica?" - tam podziękowałeś kulturalnie za wyjaśnienia


    coś kolega pomylić musiał... w 2003r nie zakladałem zadnego tematu:D

    Woytek


    SP8JUX miał rację był taki wątek twojego autorstwa, jak nie pamietasz to kliknij na swe posty. Ja wpisałem twoją ksywę w "elektroda szukaj" i wyszło, wiecej pokory Kolego od PROWOKACJI !!!!!!
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie. Na wstępie chciał bym zaznaczyć, że w sprawie montażu CB jestem kompletnym laikiem (w porównaniu do Was), ale na moje usprawiedliwienie dodam że już przekopałem te forum. Moje pytanie może się wydać niektórym idiotyczne, ale musze się tego dowiedzieć.
    Ogólnie rzecz ma się tak, że chciał bym zamontować radyjko w autku (mam jakąś starą cobrę z lat 90-tych + antenka, ale nie magnesowa) i chodzi o to że w aucie do którego ma to być założene będzie potrzebne jedynie prze 2 tygodnie (maksymalnie), dla tego też nie chcę nic nawiercać, ani zostawiać jakichś trwałych śladów montażu anteny.
    A więc: Czy montują antenę na relingu dachowym (wiem że to jest fatalne rozwiązanie - czytałem już o tym tu na forum) i podciągajśc masę przewodem do anteny (w relinu chyba kiepsko z tym) nie uszkodzę radyjka?? Dodam że nie chcę kupować na 2 tygodnie anteny magnesowej.

    Nie chodzi mi o jakieś super osiągi i wiem że na pewno kiepsko będzie to działać, ale dręczy mnie tylko to czy nie spalę końcówki.

    Jeżeli kogoś oburzyłem tym postem to przepraszam serdecznie, a jeżeli ktoś się pośmiał przy czytaniu tekstu to miło mi niezmiernie. Bardzo bym prosił a jasną odpowiedz. Pozdrawiam wszystkie mądre głowy. Tomasz M.
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Zdemontuj na dwa tygodnie reling i na jakimś wsporniku zamontuj antenę,
    Marek
  • Poziom 11  
    no niestety to nie będzie takie proste. Takie rozwiązanie wogóle nie wchodzi w grę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    carlsberg napisał:
    no niestety to nie będzie takie proste. Takie rozwiązanie wogóle nie wchodzi w grę.

    To nie montuj wcale.
    Scalam 2 wątki, a skoro przeczytałeś poprzedni wątek o mocowaniu na relingu, to nie wysnułeś żadnych wniosków?
    MIchał
  • Poziom 11  
    no niestey nie doczytałem się jednoznacznie czy grozi to uszkodzeniem radia czy też nie (juz wcześniej czytałem ten wątek). Widze że niektórzy nie rozumieją o co się ich pyta. Szkoda. Nie interesuje mnie demontaż relingu, robienie dziór czy montowanie magnesówki. Taka odpowiedz w stylu"nie montuj wcale" jest po prostu banalna. Ciekawe ile trzeba nad tym myśleć. Faktem jest, popełniłembłąd zakładając nowy temat, bo mogłem przykleić się do tego, ale POWTÓRZE na tym forum piszą różnie - jedni że radio może zostać uszkodzone, inni twierdzą ze nie. Chcę tylko wiedzieć jak będzie na prawdę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie jest banalna. Skoro nie odpowiada ci żadna z możliwości, to nie montuj. Końcówa nie majątek w razie co. Nikt tu jasnowidzem nie jest żeby z fusów wywróżyć czy poczyjesz smród własnej końcówki mocy czy nie.
    Przetestuj i podziel się z forumowiczami tą wiedzą.
    Michał
  • Poziom 11  
    Nie chodzi mi o to żeby mi ktoś dokładnie powiedział jak to będzie działać, czy dobrze, czy żle. Ja tylko zapytałem czy podłączając masę z innego miejsca nie posadzę sprzętu. Wiem że w tej jak i innej sprawie są proste i szybkie odpowiedzi, ale niestety życie czasami nie pozwala na jedno, a zmusza do drugiego. Pytałem czysto technicznie, bo myślałem że odpowiedz powinna być jednoznaczna. widocznie tak nie jest.
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Chwała moderatowi że scala podobne wątki.


    carlsberg napisał:
    Nie chodzi mi o to żeby mi ktoś dokładnie powiedział jak to będzie działać, czy dobrze, czy żle.

    ....Kol. Carlsberg! zrozum, że działanie anteny polega na jej dostrojeniu a to związane jest z wykonaniem solidnej masy w jej podstawie. Mówiąc inaczej, dla prawidłowej pracy anteny potrzebny jej jest "jej drugi biegun" czyli karoseria pojazdu. Każde zwiększenie odległości podstawa anteny - karoseria wpływa niekorzystnie na jej pracę.
    A jeśli chodzi o twą troskę wyrażoną słowami:
    carlsberg napisał:
    Ja tylko zapytałem czy podłączając masę z innego miejsca nie posadzę sprzętu.

    ...to "posadzisz", każda zmiana położenia takiej MASY rozstraja antenę i to znaczne, żeby taka masa spełniała swą rolę to musi posiadać bardzo sztywną konstrukcję mechaniczną, dobrą przewodność elektryczną itd. A z rego co zrozumiałem, nie chcesz by ryska pozostała po zdemontowaniu?

    carlsberg napisał:
    Pytałem czysto technicznie, bo myślałem że odpowiedz powinna być jednoznaczna. widocznie tak nie jest.

    Jednoznaczna opowiedź nie istnieje, mogą być propozycje. Pomyśl o antenie typu flexi lub magnetycznej (nie mylić z anteną o podstawie magnesowej). Tą pierwszą przyklejasz do szyby, ta druga nie potrzebuje masy. Możesz jeszcze jakiś "koci ogon" z ręczniaka wykorzystać zamiast masy.
    Przemyśl temat, tylko jak sam piszesz masz dwa tygodnie. Gotowej recepty nie dostaniesz, nic nie piszesz na jakim aucie to ma być montowane,
    Marek
  • Poziom 11  
    No teraz zrozumiałem o wielę więcej. Co do autka to myślałem że nie robi to różnicy, ale skoro tak to ma to być na audi a6 (kombi) radio to stara cobra 19 plus, antenka do tego to lemm 140cm - nie jest to wszystko szczytem techniki, ale na początek musi starczyć. Masę chciałem pociągnąć z wewnętrzej strony karoserj autka (jest takie fajne miejsce zw boku powierzchni bagażnika). Ale skoro mówisz że takie rozwiązanie posiada jedną wilką niewiadomą, to mam 2 wyjścia: 1.odpuścić temat, 2.zaryzykować. W takim razie jedynym sposobem będzie przekonać się na własnej skórze.