Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira - niesprawny alternator

26 Jul 2006 22:37 10509 20
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Qbuś
    Level 38  
    Sprawdź akumulator,może jest słaby,lub połączenia na klemach.
  • Helpful post
    #4
    autkom

    Level 17  
    Przeprawszam, że wogóle ośmielam się zabierać głos. Ale przerabiałem coś podobnego i... Wyszło, że owe za takie spadki odpowiadało uszkodzone koło pasowe. Poprostu pod większym obciążeniem od alternatora pasek stawał , ale nie sam tylko ze wszystkim. Koło pasowe było rozwulanizowane, czyli poprostu zwiniła guma. Jakbym się mylił, to proszę mnie nie winić. To tylko taki pomysł, przepraszam, jakby co.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    marrrk
    Level 15  
    a regulator i szczotki nowe???
  • #10
    wojtekryba
    Level 32  
    marrrk wrote:
    a regulator i szczotki nowe???


    chyba nie przeczytałeś kto jest autorem.
  • #11
    Jan Nojszewski
    Level 18  
    Witam. W moim przypadku (objawy bardzo podobne) na osi wirnika przesunięty był rdzeń. Nie pracował w pełnym polu magnetycznym.
  • #12
    pekon
    Level 17  
    Witam.
    Sprawdz dokładnie regulator.Miałem podobny przypadek:ładownie ok ale czasem w nocy lubił wariowac i rano mialem problemy z odpaleniem (bateria nówka) aż wreszcie pewnej nocy regulator padł na amen i niestety aż przygrzało szczotki do wirnika.
    Mogę się oczywiście mylic bo każdy przypadek jest inny.
    Pozdrawiam.
  • #13
    chodkii
    Level 13  
    sprawdzałeś może stojan na ciągłość lub przebicie ja robiłem takiegi bosch w mercedesie co pokazywał za niskie ładowanie z achwilę za wysokie wymieniłem regulator nie pomogło alternator na stół rozbiórka na części i okazało sie że stojan ma przerwę na jednej fazie po wymianie stojana pomogło jak ręką odjął
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    cobraa
    Level 27  
    elektrit wrote:
    p.... Bosch,słabo ładował więc na stół.Jako że nie było tam się do czego przyczepić,a zastrzeżenia budziły połączenia stojana z mostkiem (zgrzewane,więc zlutowałem,widać było że coś tam nie tak,bo 3 pręty były jakoś dziwnie odbarwione,jakby się grzały na rezystancji ) wsadziłem spowrotem.Efekt jest taki że ładowanie wynosi 13,8V,ale gdy włączy się światła,lub klimę,ewentualnie ruszy kierownicą ( wspomaganie elektryczne) to spada do 12,9V po czy w ciągu 2-3 sekund podnosi się do wymaganej wartości.Wygląda jakby altek miał zabezpieczenie nadprądowe,ale przecież tak nie jest.
    Przy pełnym obciążeniu (klima,światła długie+ krótkie,szyba ogrzewana,nawiew na maxa) ładowanie wynosi 13,6V,ale dziwi mnie ten nagły spadek przy włączeniu jakiegokolwiek obciążenia.No chyba że ten typ tak ma.....


    Nie rozumiem czemu po paru dniach palil na kable skoro po 2-3 sek wracalo do normy i to tylko przy obciazeniach pradowych. Rozumiem ze jak juz minelo te 2-3 sek to potem bylo ok caly czas wiec kondycja aku powinna byc ok?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    cobraa
    Level 27  
    czytam i czytam i nie wiedze tych 12.8 ale coz moze to ta moja wczorajasz woodka. :)
  • #18
    tc
    Level 19  
    miałem podobny przypadek wyglądał tak pomiar napięcia na 1200 obrotach 14,4 v natomiast przy dużych(nie zawsze) wynosił 13,2 usterka tkwiła w nierównych pierścieniach twornika
  • #19
    senso
    Level 20  
    Warto sprawdzic:
    -przebicia stojan-uzwojenie
    -diody
    -łozyska
    na sam najprzod sciagnac altka i na hamownie zeby sprawdzic jego napiecie bez obciazenia w aucie.
    Powienien miec powyzej 14,2-14,4V jak ma 13,8V to znaczy ze juz na starcie ma za duze spadki czyli albo gdzies zwarcie i "przepala" kilka dziesiatych V lub na lozyskach ciezko mu sie kreci.Diody..diody
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    chodkii
    Level 13  
    a psrawdzałeś stojan po chłopsku tzn żaówką na 220 V może przebija przy obciążeniu