Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 323 1988r. - brak zapłonu

27 Jul 2006 03:05 2305 3
  • Level 14  
    Witam,

    Kolega posiada Mazdę 323 z 1988r. na wielopunktowym wtrysku B6B1 Denso. Samochód nie odpala. Ustaliłem, że nie ma wysokiego napięcia z cewki. Zaznaczę, iż cewka jest dobra.
    Samochód posiada aparat zapłonowy (z regulatorem odśrodkowym!!), z którego wychodzą trzy przewody rozdzielające się na 2 wtyczki. Z tego co zdołałem ustalić to jeden z przewodów idzie na cewkę a dwa pozostałe do komputera. Cewka dostaje napięcie +12V. Na przewodach dochodzących do aparatu dochodzi jakieś napięcie po przekręceniu stacyjki.
    Moje pytanie jest następujące:
    W jaki sposób sprawdzić co uległo uszkodzeniu - komputer czy aparat zapłonowy. A może komputer nie dostaje jakiegoś sygnału i nie daje impulsu. Nie mam pewności czy w tym komputerze jest zintegrowany moduł zapłonowy czy może znajduje się on wewnątrz aparatu.
    Proszę o pomoc.
  • Level 15  
    modul jes w srodku aparatu i to on prawdopodobnie jest uszkodzony
  • Level 16  
    Przerabiałem ten temat ,więc podpowiem,że żaden przewód z układu zapłonowego nie idzie do komputera!Poprzednik wspomniał ,że moduł jest wewnątrz aparatu zapłonowego. Z tego co pamiętam wchodzi tam +12 V,masa i obrotomierz.Jeśli jest 4 -cylindry to pójdzie nawet na module zapłonowym od poloneza,gdyż cewki są prawie identyczne jeśli chodzi o parametry.Cewka w aparacie -sterująca modułem wysteruje ten moduł z łatwością-jeżeli jest dobra![/img]
  • Level 14  
    Dzięki wszystkim.
    Faktycznie impulsator nie jest podłączony do komputera ECU.
    Wymieniłem aparat i wszystko w porządku.
    Pozdrawiam.