Witam,
Kolega posiada Mazdę 323 z 1988r. na wielopunktowym wtrysku B6B1 Denso. Samochód nie odpala. Ustaliłem, że nie ma wysokiego napięcia z cewki. Zaznaczę, iż cewka jest dobra.
Samochód posiada aparat zapłonowy (z regulatorem odśrodkowym!!), z którego wychodzą trzy przewody rozdzielające się na 2 wtyczki. Z tego co zdołałem ustalić to jeden z przewodów idzie na cewkę a dwa pozostałe do komputera. Cewka dostaje napięcie +12V. Na przewodach dochodzących do aparatu dochodzi jakieś napięcie po przekręceniu stacyjki.
Moje pytanie jest następujące:
W jaki sposób sprawdzić co uległo uszkodzeniu - komputer czy aparat zapłonowy. A może komputer nie dostaje jakiegoś sygnału i nie daje impulsu. Nie mam pewności czy w tym komputerze jest zintegrowany moduł zapłonowy czy może znajduje się on wewnątrz aparatu.
Proszę o pomoc.
Kolega posiada Mazdę 323 z 1988r. na wielopunktowym wtrysku B6B1 Denso. Samochód nie odpala. Ustaliłem, że nie ma wysokiego napięcia z cewki. Zaznaczę, iż cewka jest dobra.
Samochód posiada aparat zapłonowy (z regulatorem odśrodkowym!!), z którego wychodzą trzy przewody rozdzielające się na 2 wtyczki. Z tego co zdołałem ustalić to jeden z przewodów idzie na cewkę a dwa pozostałe do komputera. Cewka dostaje napięcie +12V. Na przewodach dochodzących do aparatu dochodzi jakieś napięcie po przekręceniu stacyjki.
Moje pytanie jest następujące:
W jaki sposób sprawdzić co uległo uszkodzeniu - komputer czy aparat zapłonowy. A może komputer nie dostaje jakiegoś sygnału i nie daje impulsu. Nie mam pewności czy w tym komputerze jest zintegrowany moduł zapłonowy czy może znajduje się on wewnątrz aparatu.
Proszę o pomoc.