Po lewej stronie kolumny kierowniczej widoczny po ściągnięciu tego dużego plastiku nad nogami kierowcy. Żeby wyciągnąś przełącznik świateł pod którym też jest śróbka trzeba go wcisnąś w pozycji wyłączony i przekręcić na światła pozycyjne i wyciągnąć. Tak pozatym co ci sie dzieje, bo np szybami lusterkami i centralnym sterują pośrednio moduły przy silniczkach w każdych drzwiach.
Po pierwsze dzięki za szybki instruktaż zdjęcia tego plastyku, bo bym pewnie walczył trochę na siłę, a tak poszło bez boleśnie
Po dwa - nie, nie ma problemu z centralnym, szybami, lusterkami - poprostu mój moduł komfortu jest bez odbiornika centralnego zamka więc sobie wymyśliłem że kupie (i kupiłem) takowy i podmienie, a potem kupie sobie kluczyki scyzoryki i wprogramuje.
No i po zdjęciu plastyku moim oczom ukazał się alarm założony przez polaków w salonie. Alarm jest przypięty trytytką - to nie problem, ale reszta - wszystkie kable są poprostu poskręcane z instalacją i pozaklejane taśmą izolującą - załamka - jak już wszystko zrobię to pójdzie do wycięcia.
No ale teraz do mojej podmianki.
Mam zamontowany moduł 1J0 959 799 Q (ZM-min 5DK) jak się dziś okazało z jedną wtyczką.
Kupiłem moduł 1J0 959 799 AH (ZM-max 5DK) z dwiema wtyczkami.
No i oczywiście sobie pomyślałem żeby po prostu to podłączyć, ale niestety wtyczka pomiędzy tymi dwoma rodzajami się różni i się nie da podłączyć.
Nie posiadam niestety jeszcze ETKI Skody mojego autka i niestety kupowałem w ciemno pytając sprzedającego który był super przekonany że to napewno to bo już komuś też sprzedał.
Czy ktoś wie może jaki moduł powinienem zakupić - dokładnie z literkami na końcu tak żeby miał odbiornik pilotów centralnego zamka ??
Jaka jest różnica pomiędzy modułami z jedną, dwiema a widziałem i z trzema wtyczkami ??
U mnie po odpięciu modułu od auta zamki działają normalnie, szyby też. Jedyne co zgasła lampka na podsufitce - czy to pudełko jest tylko do tego ??
[/url]
Sprubuje pomóc jak dotre do pracy, w skodzie są dwa rodzaje kluczy z pilotem: scyzoryk i ten malutki pilot półokrągły one pracują na różnych częstotliwościach i mają inne moduły.
Co do jednego się myliłem - szyby elektryczne nie dają się otworzyć bez modułu komfortu ze środka - z konsolki na drzwiach - jedynie mogę je otworzyć wszystkie naraz z klucza w drzwiach.
Same się również zamykają jak się zamknie samochód.
Czyli te funkcje akurat nie pochodzą z modułu komfortu, a pewnie z wewnętrznych funkcji wykonawczych sterowników.
Witam
Podepnę się trochę do tematu bo moje podejrzenie leży też trochę przy module komfortu.
Mam problem z centralnym zamkiem w mojej oktavi I 2004r. Otwierając z kluczyka wszystkie drzwi otwierają się i zamykają, Natomiast otwierając z pilota nie działają drzwi kierowcy. Kupiłem nowy zamek i sytuacja jest identyczna. Zacząłem szukać w wiązce i zauważyłem nadcięte dwa przewody więc je zaizolowałem (świadczy to że skoro te były uszkodzone to i inne mogą). Gdzieś w necie znalazłem że za otwieranie i zamykanie odpowiadają piny 1 i 2. Podpinając na krótko zamek pod te piny widać reakcję zamka, po wpięciu kostki i zamknięciu z pilota NIC. Podłączając miernik pod te piny nie mam żadnego skoku napięcia. Dodam jeszcze że wszystko inne działa: domykanie szyb, kierunkowskazy, na wyświetlaczu licznika widać że drzwi są otwarte i zamknięte. Postanowiłem zapytać tu bo rozbierać całą wiązkę mi się nie uśmiecha a może ja też coś źle robię. Pomyślałem że dobiorę się do modułu komfortu i tam sprawdzę czy z niego wychodzi sygnał na zamek. Dodam tylko że nie znam historii tej usterki bo kupiłem samochód z obecnym stanem rzeczy. Bardzo proszę o podpowiedzi