Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z renault 5: nie chce palić

27 Lip 2006 10:24 1089 2
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich.

    Przyszedł wreszcie czas na mój pierwszy temat. Przeszukałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi więc zadaję publiczne pytanie.

    Sprawa ma się tak:

    Mam w warsztacie reno 5 1,4 z jednopunktowym wtryskiem Bendix, które jest bardzo uparte i nie chce zapalać. Z opisu właściciela wynika że autko traciło moc aż wreszcie nie dało się wcale uruchomić. Sprawdziłem pompę, filtr paliwa i nic. Okazało się że wtryskiwacz milczy i nie podaje paliwa. Wszystko pozostałe działa, jaśli wleję paliwo bezpośrednio, to autko sie ładnie odzywa, jeśli podepnę masę do wtryskiwacza , ten podaje paliwo i autko też odpali( oczywiście musze co chwilę przerywać obwód bo silnik sie zalewa) Sprawdziłem więc wszystkie masy i zasilania sterownika, sprawdziłem ciągłość przewodów i stwierdziłem że to jednak padł sterownik. Kupiłem drugi, przyznam się że tanio i na allegro, no i się zaczęło.... po podpięciu "nowego" sterownika wtryskiwacz nadal milczy....
    Sprawdziłem napięcie na wtryskiwaczu. Gdy nie pracuje jest około -5V , a w czasie kręcenia rozrusznikiem około 6V. Żarówki nawet nie zajarzy...
    Ja już całkiem zgłupiałem... Powiedzcie mi czy ominąłem jakiś ważny detal i pomyliłem się w diagnozie, czy raczej miałem pecha kupując sterownik z dokładnie takim samym uszkodzeniem.... Co o tym myślicie???

    Pozdrawiam
    Georger1
  • Poziom 15  
    a powinno byc 12v sprawdz instalacje iprzekaznik
  • Poziom 14  
    To jest napięcie mierzone na kostce od wtrysku. Przewody sprawdzone, połączenie jest, przekaźniki też ok. W czasie rozruchu podaje 12V na wtryskiwacz(zwględem masy), ale względem drugiego styku wtryskiwacza jest tylko 6V. Jak zapodam masę do wtryskiwacza to sika paliwem i silnik zagada. Oczywiście musze trochę symulować pracę sterownika cyklicznie zwierając go z masą. Objaw jest taki, jakby nie było masy na wtryskiwacz, a ona jest sterowana przez kompa.... Więc na pierwszy ogień sprawdziłem wszystkie zasilania( pin 3, 4 i 19) oraz masy(1, 2 i 12 ) i wygląda że wszystko gra... Wydaje mi sie że skoro taktuje zapłon to i powinien wtryska sterować a on nie chce... Wszystko mi wskazuje na sterownik( a dokładnie na końcówkę mocy sterującą wtryskiem) ale albo się mylę i jest coś o czym nie wiem, albo miałem pecha kupując drugi sterownik ...