Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Carina II D 87 - Jaki regulator napięcia zamiennie?

waldemar-63 27 Jul 2006 11:52 1323 2
  • #1
    waldemar-63
    Level 2  
    Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania".
    Na początek trochę danych.
    Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r.
    Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie, cztery ujemne, trzy na wzbudzeniu i jedna, chyba antyprzepięciowa na wyjściu na filtr-opornik? 19 ohm i dalej do kontrolki ładowania. Regulator wewnątrz alternatora. Jedna szczotka jest na stałe podłączona do masy.
    Problem: Za wysokie napięcie ładowania. Na wolnych obrotach niezmienne 12,4 V. W miarę zwiększania obrotów zaczyna ładować i napięcie rośnie do 17 V, nawet 17,8 V. Szczęście, że akumulator (roczny) Centra 72 Ah (Wapń), bo już by go nie było, tak jak poprzednika.
    Zewnętrzny objaw: zmienna intensywność oświetlenia.
    Pytanie: Czy regulator RNA-2 14,4 V do alernatorów 9-cio diodowych (FSO-POLONEZ), bedzie odpowiedni i jak go podłączyć? Jeżeli nie to jaki?
    Z góry dziekuje za ewentualną pomoc.[/i]
  • #2
    mczapski
    Level 39  
    Na mój gust trochę nie trzyma się to kupy. Ale przyznaję, że raczej akurat tego alternatora nie znam. Po pierwsze czy napewno 2*4 diody. Po drugie skoro nie zmienia się intensywność oświetlenia a ty twierdzisz, że wzrasta napięcie to świadczyłoby o separacji obwodów ale po co. W domniemaniu szukałbym czy diody wzbudzenia podają napięcie na regulator oraz koniecznie posprawdzałbym połączenia mas (akumulator, silnik, nadwozie, alternator).
  • #3
    waldemar-63
    Level 2  
    Witam. Jeżeli chodzi o diody, to jest dokładnie tak jak napisałem. Na dwóch półksiężycach umieszczono po cztery diody. Do jednego z nich przymocowano tworzywowy półksiężyc, którym umieszczono trzy mniejsze diody. Z przeczytanych postów i schematów wnioskuje, że są to diody wzbudzenia. Są one połączone z trzema diodami z półksiężyca- mostka dodatniego? Tak wnioskuje bo do niego podłączony jest główny plusowy kabel. Czwarta dioda tego mostka jest połączona z diodą, którą nazwałem antyprzepięciową. Według schematu z Corolli rocznik 87, a to bardzo podobne auta jeżeli chodzi elektrykę, stąd idzie połączenie przez "filtr-opornik" do stacyjki.

    Napisałem wyraźnie: zmienna intensywność oświetlenia.

    Dodam, że pomału wygotowuje elektrolit.
    Diody sprawdzałem miernikiem z funkcją sprawdzania diód. Oczywiscie po rozlutowaniu od stojana. Jego też dałem do sprawdzenia pod obciążeniem (akumulator+żarówka). Diody dały wskazania w granicach 500 do 540 mv. czyli mieszczą się między 0,5 do 0,7 V.
    Budowę znam na pamięć. mógłbym go z zamkniętymi oczami rozmontować i zmontować. Bez lutowania oczywiście. A z montażem w samochodzie, też pewnie bym sobie poradził.
    Dzięki za sugestie.
    Pozdrawiam.