Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania".
Na początek trochę danych.
Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r.
Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie, cztery ujemne, trzy na wzbudzeniu i jedna, chyba antyprzepięciowa na wyjściu na filtr-opornik? 19 ohm i dalej do kontrolki ładowania. Regulator wewnątrz alternatora. Jedna szczotka jest na stałe podłączona do masy.
Problem: Za wysokie napięcie ładowania. Na wolnych obrotach niezmienne 12,4 V. W miarę zwiększania obrotów zaczyna ładować i napięcie rośnie do 17 V, nawet 17,8 V. Szczęście, że akumulator (roczny) Centra 72 Ah (Wapń), bo już by go nie było, tak jak poprzednika.
Zewnętrzny objaw: zmienna intensywność oświetlenia.
Pytanie: Czy regulator RNA-2 14,4 V do alernatorów 9-cio diodowych (FSO-POLONEZ), bedzie odpowiedni i jak go podłączyć? Jeżeli nie to jaki?
Z góry dziekuje za ewentualną pomoc.[/i]
Na początek trochę danych.
Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r.
Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie, cztery ujemne, trzy na wzbudzeniu i jedna, chyba antyprzepięciowa na wyjściu na filtr-opornik? 19 ohm i dalej do kontrolki ładowania. Regulator wewnątrz alternatora. Jedna szczotka jest na stałe podłączona do masy.
Problem: Za wysokie napięcie ładowania. Na wolnych obrotach niezmienne 12,4 V. W miarę zwiększania obrotów zaczyna ładować i napięcie rośnie do 17 V, nawet 17,8 V. Szczęście, że akumulator (roczny) Centra 72 Ah (Wapń), bo już by go nie było, tak jak poprzednika.
Zewnętrzny objaw: zmienna intensywność oświetlenia.
Pytanie: Czy regulator RNA-2 14,4 V do alernatorów 9-cio diodowych (FSO-POLONEZ), bedzie odpowiedni i jak go podłączyć? Jeżeli nie to jaki?
Z góry dziekuje za ewentualną pomoc.[/i]