Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Drugi (dodatkowy) alternator w Felicii

28 Jul 2006 09:29 5740 18
  • Level 28  
    Zastanawiam sie nad zamontowaniem drugiego dodatkowego alternatora w Felicii 1,3. Standardowy ma wydajnosc 70A przy 14V co daje ok 1kW mocy. Przewidywany sprzet bedzie pobierac ok 1700W wiec trzeba zainstalowac lepsze czyli dodatkowe zrodlo energii.

    I tutaj pojawia sie pytanie:
    Czy ten drugi alternator moze byc podlaczony rownolegle do pierwszego i ladowac jeden akumulator o podwojonej pojemnosci czyli ok 100Ah ??
    Czy istnieje w tym przypadku cos takiego jak napiecie niezrownowazenia miedzy alternatorami ktore moze doprowadzic do ich uszkodzenia ??
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 42  
    zamontowales kondenastar? pytam z ciekawosci?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 28  
    Tak poki co to mam kondensator, ale on i tak nie jest jak perpetum mobile. Kondensatorem nie nadrobie 700W
  • Level 15  
    łatwiej chyba wymienić na większy
    ja miałem 55A i wymieniłm na 90A
    przy 1,5kW nie ma kłopotów ale przy wiszej ilości wzmaków w czasie jazdy potrafi wyłączyć się sprzęt
    przy takich mocach niezbędny jest dodatkowy akum i co najmniej 3 F konden
  • Level 28  
    No ale jak zaloze sam wiekszy akumulator o prawie podwojonej pojemnosci to bedzie on niedoladowany przez jeden standardowy alternator 70A ktory ładuje akumulator 50Ah.

    Mysle ze dobrym i chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie podlaczenie drugiego identycznego alternatora 70A ale stworzenia z nim osobnego układu ładowania przeznaczonego tylko i wylaczenie do zasilania mocniejszego wzmacniacza. Wtedy moc do wykorzystania z tego dodatkowego alternatora polaczonego z dodatkowym akumulatorem wyniesie ok 1kW. Ta moc to moc przeznaczona w 100% na audio. Mażna wtedy zastosować akumulator o pojemnosci 50-60Ah. Moc z 1kW zasilania (na zaciskach wzmacniacza) pozwoli na oddanie na zaciskach głośnikowych (wyjscie) moc rzędu 600WRMS przy uwzglednieniu klasy pracy wzmacniacza AB i przetwornicy ze sprawnościa 60%.
  • Level 15  
    wolałbym dać oba alternatory rownolegle
    nie można zapominać że wzmacniacz nie jest żarowką i nie pobiera prądu ciągle tylko w impulsach
    po za tym myślałeś o przewodach zasilających przy takiej mocy, a akumulator z tyłu nawet 34ah załatwia temat spadków napięcia
  • Level 29  
    hmmm jak aku z tyłu drugie jak sie go połączy ?? rownolegle do tego co jest z przodu i bedzie to lądowac tył ??
  • Level 28  
    Drugi akumulator byłby umieszczony pod maska z przodu.

    Co do tego polaczenia rownoleglego alternatorów to czy mozna je tak polaczyc bez dodatkowych układów...? Jako podstawowy układ uwazam regulator napiecia który jest zintegowany z alternatorem.
  • Level 28  
    Wroce do tematu bo jednak nikt nie odważył sie odpowiedziec na moje ostatnie pytanie:
    o do tego polaczenia rownoleglego alternatorów to czy mozna je tak polaczyc bez dodatkowych układów...? Jako podstawowy układ uwazam regulator napiecia który jest zintegowany z alternatorem.

    Akurat tak sie sklda ze jestem w trakcie regeneracji drugiego identycznego alternatora 70A i czy można je podlaczcy pod jeden aku.
  • Level 29  
    a nie da sie wymienić alternatora ja jakiś mocniejszy np 110A z octavi albo innego modelu, może by pasował.
  • Level 10  
    Przepraszam jeżeli bardzo odbiegne od tematu ale w sprzęcie wojskowym np.UAZ który ma radiostacje jest to rozwiązane w ten sposób ,że osobna prądnica napędzana jest paskiem klinowym z/koło pasowe alternatora jest "podwójne'/ alternatora i do kompletu drugi akumulator. W Twoim samochodzie może być problem z zamocowaniem i napędem drugiej/go prądnicy/alternatora.Większy alternator możesz znależć w Passacie z silnikiem VR6 i klimą -140 A.
  • Level 28  
    Pisze ze jestem w trakcie reg drugiego identycnzego altka 70A WIEC WNISEK JEST TAKI, żE MAM DWA ALTERNATORY PO 70a KAZDY!
  • Level 35  
    JacekCz wrote:
    Dawno byliście u lekarza?

    co twoj post wniosl do tematu?jak sie nieznasz to sie niewypowiadaj i niezasmiecaj forum bzdurnymi wypowiedziami

    co do dodatkowego antka to niewiem czy mozna tak bezniczego podlaczyc rownolegle bo miedzy jednym a drugi moze wystapic rozbierznosc parametrow ale moge sie myslic nigdy czegos takiego nie robilem,najlepiej napisz w dziale zasilanie urzadzen elektronicznych tam ci szybciej pomoga
  • Level 39  
    I kto tutaj zaśmieca forum? Co takiego wnieśliście co mogłoby być wykorzystane praktycznie? Czy ktoś z was zadał sobie pytanie jaka będzie jazda samochodem, którego moc w ok 10 % przeznaczy na nagłośnienie? W kwestii formalnej to bezpośrednio nie należy łączyć alternatorów ze sobą. Raczej jest mało prawdopodobnie lub niemożliwe aby posiadały identyczne parametry. A wówczas to niedopasowanie spowoduje znaczne straty w układzie skutkiem czego nie uda się uzyskać zaplanowanej mocy. Ale jest wyjście w postaci przewodów połączeniowych, które przy takich mocach spełnią funkcje kompensacyjne oczywiście także ze stratą mocy. Aż się prosi mocniejszy alternator. Ale jeśli samochód w związku z tymi kombinacjami pójdzie z dymem to już sprawa właściciela i wykonawcy instalacji. Przyznaję, że z odrazą traktuję takie pomysły.
  • Level 35  
    mczapski a oczym ja napisalem wlasnie o rozbierznosci parametrow.......a to ile kto chce przeznaczyc mocy na naglosnienie to juz jego sprawa
  • Level 28  
    Ok jest problem rozbieznosci w parametrach.
    czy jest jakas niedroga opcja zrownowazenia tych parametrow ?
  • Level 17  
    Drugi alternator odpada ze względu na napędzenie go dodatkowym paskiem klinowym. Wiąże się to z wymianą koła napędowego ( szajby) i dodatkowy problem umiejscowienie alternatora. Co jest największym problemem. Pomijam już połączenie elektryczne.
    Jedyny sensowny sposób to wymienić alternator na mocniejszy. Skoro już masz alternatory 70A to nie staraj się za wszelką cenę je użyć bo w sumie to najdroższy i czasochłonny sposób rozwiązania tej sprawy. Sprzedaj je np. na Allegro. Najlepiej podjedź do elektryka samochodowego by dobrać mocny alternator.
  • Level 16  
    założenie dwóch alternatorów to jeden problem, drugi to zrównoważenie ich.a trzeci to to że pas klinowy który założysz musi przenieść moc rzędu 2kW ze względu na : sprawność przeniesienia napędu paskiem klinowym (ok.60-85% w bardzo efektywnych napędach) oraz sprawności samego alternatora.robi się czasem tak że daje się dwa alternatory ale dwa identyczne albo dwa do oddzielnych układów zasilania(samochód+ audio).tylko że wtedy musisz upakować drugi alternator, i albo dać dodatkowe koło i pasek (duuuuże straty) albo dać jeden wielki.oczywiście nie chciałbym być w Twojej skórze jak Ci w trasie któryś pęknie bo niedokupisz.proponuję jednak dać od passata alternatorek, 5/3 pojemności akumulatorka etc.jest prościej, taniej i bezpieczniej.nie trzeba dodatkowej instalacji prowadzić, bać że się zaleje kwasem samochód (aku w bagażniku) itd.z resztą w passacie był przewymiarowany alternator ze względu na opcję klimy.powinno starczyć.zalecam rozważnie kable kłaść.bo o pożar albo eksplozję akumulatora jest bardzo łatwo.zwarcie na aku kluczem 24 powoduje rozgrzanie go do czerwoności, przeskok łuku elektrycznego przy rozrywaniu od ługości nawet kilka centymetrów i w efekcie może dojść do eksplodowania aku z kwasem sierkowym, dlatego lepiej zamienić akumulator na większy, o dużym dopuszczalnym prądzie i mieć spokój że siedzi pod maską a nie w bagażniku.
    P.S. po regeneracji to nie będziesz na milion % miał identycznych akumulatorów.czasami z tej samej serii się sporawo różnią takie rzeczy.a pozatym jak na postoju włączysz swoje Audio to będziesz musiał cegłę na gaz kłaść ;)

    Dodano po 2 [minuty]:

    oczywiście tam na końcu to chodzi o nieidentyczne alternatory a nie akumulatory...