Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara - Zawieszenie

22 Cze 2003 22:38 31012 20
  • Poziom 17  
    Witam,
    wiem że może post nie zgodny z elektroniką w samochodzie, ale za to związany z zawieszeniem.
    Od pewnego czasu mam wrażenie, że w mojej Xsarze, tylne zawieszenie jest do d... Kiedyś jeździło się nią jak Jaguarem, a teraz wszystko trzebie jest cała twarda, na kostce w kabinie słychać trzaski, stuki itd.
    Czy ktoś może wie, przy jakim przeglądzie powinno się smarować tylne zawieszenie, oraz jakie miejsca należy smarować.
    Może ktoś wie, jaka jest żywotność tylnego zawieszenia. Moja Xsara już ma 72 000 km.
    Help!!!
  • Poziom 12  
    Tam jest zamtowane zawieszenie z drążkami skrętnymi,
    i nic nie ma do smarowania.
    Musisz sprawdzic (silent block-i), takie metalowo gumowe
    elementy przez które montuje sie zawieszenie do karoserii.
    Trzeba jeszcze sprawdzic tylne amortyzatory.
    Jezeli autko nie ma gwarancji to znajdz sobie jakis zaklad
    ktory sie tego podejmie bo sam nie dasz rady.
    W autoryzowanych serwisach zedrą z Ciebie skore.
    Ja zaopatuje sie w zamienniki za 50% ceny i robie naprawy
    u zaufanych fachowcow za 30% tego co musialbym zaplacić.
    Jezeli potrzebujesz wiecej informacji to pisz na e-mail.
  • Poziom 16  
    Jest taki serwis tylko dla cytryniarzy - kompletnie wszystko tam można znaleźć.
    (Strona cytrynki chyba tak się to nazywa)
  • Poziom 11  
    moga byc do wymiany lozyska(sa luzy??)
  • Poziom 17  
    Ile może kosztować komplet łożysk i ile robocizna.
    A co z tymi silent block-ami?? Jak sprawdzić czy wymagają wymiany? Ile ich wymiana może kosztować.
    Przy okazji, producent podaje, że pasek rozrządu należy wymieniać co 120 000km. Ile w tym jest prawdy?
  • Poziom 16  
    Na pewno masz zawieszenie na draszkach skrętnych, bo wydaje mi się, że wyszło parę modeli xray z zawieszeniem hydraulicznym. Wtedy trzeba dy sprawdzić poziom płynu i może by go wymienić. Jeśli masz klasyczne zawieszenie, to trzeba by sprawdzić łożyska i amortyzatory.
    Polecam stronkę http://citroen.triger.com.pl/citroen_0.html - tam szybciej znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania; mają grupę dyskusyjną i bardzo dobrze zrobioną stronkę.
  • Poziom 17  
    Zgodnie z zaleceniami klubowiczów Cytryniarzy (a też nim jestem) - to amortyzatory taksówkarzy w Wa-wie (na Peugeot 405, 406) wytrzymywały spokojnie 400 000 km! Xsara ma zawieszenie o tej samej konstrukcji co 405 (albo 406 - głowy nie dam).
    Problemem jest to, że nikt z nich nie może mi powiedzieć ile wymiana łożysk igiełkowych wachaczy tylnej belki oraz poduszek będzie kosztować.
    ps. nie wiem nic o Xsarach z hydropneumatycznym zawieszeniem, ale jeżeli takie były no to muszą być cholernie wygodne. Moja też jest komfortowa ale zawieszenie mam na "resorach".
  • Poziom 11  
    Pasek rozrządu wytrzymuje spokojnie 120 tys., a ostatnio wymieniłem łożyska w Xsarze po 130tys. Tez zależy, jak kto jeździ i z jakim obciążeniem, wziąłem za wymianę 200 zł (w domu)

    Ps.Troszkę trzeba się napracować :)
  • Poziom 17  
    Za wymiane 200zł, tzn. za samą robocizne czy za robocizne z łożyskami?? Skąd jesteś??
  • Poziom 12  
    Chyba jakies nieporozumienie,
    byc moze ktos pisal o lozyskach w kolach, bo aby
    wymienic lozyska igielkowe z zawieszenia, bez sprzetu??
    A jak pozniej naciagnac drazki z odpowiednia sila?
    Kiedys w peugeocie 205 padly mi lozyska igielkowe
    i nikt nie podjal sie wymiany, musialem wymienic cala belke.
  • Poziom 17  
    www.trojan.prv.pl - tutaj znajdziesz ochotnika do wymiany łożysk, jednak Bydogoszcz jest troche daleko ode mnie.
    ps do moderatora. nie reklamuje i nie jestem powiązany z tą firmą w żaden sposób - mówię tylko gdzie można naprawić tylną belkę :)
  • Poziom 16  
    A u mnie przeciwnie. Xsara jest bardzo miękka. Nawet za bardzo. Ma przejechane 90tys i były wymieniane amortyzatory (gazowe). Na starych amorach byla miękka i niska a na nowych jest to samo. Jak macie jakieś pomysly na utwardzenie i podwyższenie citroena xsary II z 2003r to piszcie. Na stronie klubu cytrynki piszą tylko o regeneracji belki tylnej a belka dziala bez zarzutów.
  • Poziom 16  
    Masz do naprawy belkę częsta przypadłość tego modelu. Koszt około 800zł części + robocizna. Ten typ belki występuje w zx xara i p306. A z podniesieniem przy naprawie niema problemu.Robie takie rzeczy na bieżąco.
  • Poziom 16  
    A samo podniesienie ile by kosztowało? No i trzeba by bylo kupic nowe amortyzatory (twardsze)?
  • Poziom 16  
    Jeżeli belka jest świeżo po remoncie to koszta przestawienia wysokości do 200zł.Jak nie była ruszana to trzeba ją wyjąć z auta i rozebrać max300.
  • Poziom 13  
    Czy w xsarze z tyłu są sprężyny bo moja strasznie niska i twarda jest.?
  • Poziom 39  
    Oj. Moderator nie będzie zadowolony tym odgrzaniem tematu. Poza tym pytanie wręcz prowokacyjne. Czy nie ma możliwości pochylenia się aby zajrzeć jak wygląda zawieszenie w Xsarze? Nic nie wiadomo (ale może też nie chce sie zajrzeć), czy koła nie ocierają o nadkola. Ale skoro bardzo twarda to pewno łożyska stoją w miejscu.
  • Poziom 10  
    Cytat:
    Wysłany: 12 Lut 2012 20:01 Temat postu: Re: Zawieszenie w Citroen Xsara
    Czy w xsarze z tyłu są sprężyny bo moja strasznie niska i twarda jest.?


    Sam jeżdże Xsarą i muszę zmartwić kolegę. Skoro auto "siedzi" - i nie był to zabieg tuningowy - tylna belka do roboty. Można ją regenerować lub wymienić na nową. Specjalizuje się w tego typu naprawach firma z okolic Poznania - Antałex o ile dobrze pamiętam. Naprawa nie jest tania (około 1000zl w moim przypadku), ale jej efekt jest nie tylko widoczyny ale również odczuwalny w prowadzeniu.

    Odsyłam na forum cytrynki, temat rzeka...

    Powodzenia!
  • Poziom 9  
    Też bardzo często siadają łączniki stabilizatorów (przód), więc na nie warto oszczędzać na zawieszeniu
  • Poziom 7  
    Witam , a co jeśli słychać skrzypienie dochodzące z tylnego zawieszenia (prawa strona ) a na diagnostyce wyszło że na belce nie ma żadnych luzów? jedynie amortyzatory wymieniłem z racji tego że miały po 50 % ale skrzypienie nie ustało podczas uginania się auta, dalej słychać delikatne skrzypienie niczym stara wersalka, koła stoją prosto, auto nie siadło. czy koniecznie to musi być belka ?
    dziś już trochę ciemno ale jutro przyjrzę się tym uszczelką zapobiegającym dostaniu się wody do czopów.
  • Poziom 39  
    Raczej nie zapowiada sie dobrze. Być może nic nie zobaczysz zanim nie rozbierzesz. Skrzypienie to pewno wynik pracy zardzewiałych elementów czop, łożysko. Resztę sobie dośpiewaj. Sprawę może uratować szybka naprawa. Czyli wymiana łożysk i uszczelnień. Warsztaty specjalizujące się w tych czynnościach najchętniej dokonują pełnej regeneracji ponieważ po pierwsze są pewni efektów a po drugie mają gotowe procedury napraw i wymiany zawieszenia. Kasa też nie jest bez znaczenia. Podsumowując to radzę zadziałać. Najlepiej samemu mieć warunki i wiedzę techniczną. Może być zaufany spec. Inaczej to tylko kompletna wymiana. Niestety litości nie będzie i niedługo stwierdzisz stukanie i może ocieranie kół o nadkole.