Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polonez 1.4 jak sprawdzić tps czy jest ok.

28 Lip 2006 11:37 3553 22
  • Poziom 10  
    jakie napięcie powinien mieć tps i na których pinach.jeżeli jest możliwość sprawdzenia to również potencjometr przepustnicy oczywiście jakie wskazania i jak.oprócz tego to również sonde czujnik temperatury w kolektorze dolotowym jak i opór wtryskiwaczy aha jeszcze jedno czy można we własnym zakresie zdemontować listwe regulator ciśnienia paliwa i wtryskiwacze i czy można je jakoś wyczyścić[/b]
  • Spec od samochodów
    Jeżeli to Rover to uszczelka pod głowicą.
  • Poziom 10  
    na pewno moze cos innego?

    Dodano po 2 [minuty]:

    a tak wogóle to o co chodzi z tą uszczelką moje pytanie dotyczyło głównie tpsu?
  • spec od auto-elektro
    oscyloskopem
  • Poziom 11  
    Stanisław Chwalisz napisał:
    Jeżeli to Rover to uszczelka pod głowicą.

    Nie widzę związku z TPSem ale patrząc na aktywność kolega wie co mowi :D.

    Zasilanie TPS w Roverze to 5V. Można go spróbować sprawdzić woltomierzem czy na środkowej nóżce zmienia sie płynnie napięcie.

    Tylko tak skromnie spytam poco??
  • Poziom 10  
    po co? już koledze mówie z rana mam ogromy problem z odpaleniem poldzia a gdy już odpali to nie ma mocy na benzie jazda jest niemożliwa byle górka i koniec jazdy na gazie jest ok. wiec pomyślałem że to może mam coś wspólnego z tpsem.
  • Poziom 15  
    Przyczyn szukał bym w sondzie lambda i zapieczone wtryski.Są środki, lejesz do paliwa i czyści wtryski.
  • Poziom 11  
    O ile da radę. Ja miałem kiedyś tak zasyfione że musiałem wyskrobywać szpikulcem syf. jednego nawet potraktowałem młotkiem bo się całkiem zapiekł. Pomogło ale to już nie było to....

    Całe szczęście że PB u mnie jest paliwem alternatywnym...
  • Poziom 31  
    Poprostu pan Stanisław Chwalisz wyprzedził bieg wydarzeń.Niestety dla właściciela.....
  • Poziom 11  
    Jak ja za każdym razem zmieniałbym uszczelkę bo coś niedomaga mojemu silnikowi to chyba bym już z 10 czy 15 zmienił.

    Jak pisałem też miałem zasyfione wtryskiwacze a dodatkowo popadło to na środek zimy (-20 st temp średnia dobowa) i o odpaleniu auta na benzynie mogłem zapomnieć. pomagał tylko starter i 10 minut kręcenia rozrusznikiem.... Po wyczyszczeniu wtryskiwaczy auto jakośtam odpalało nawet w takie mrozy.
    A to że nie jeździ na benzynie jak kiedyś to już inna historia....

    Nie straszcie człowieka bo gotów na zawał paść...
  • Poziom 10  
    więc pan spec chyba tym razem sie pomylił gdyż po wyczyszczeniu wtryskiwaczy problem narazie znikł aby tylko lekko zarzuca na wolnych motorkiem ale to pewnie świece albo przewody wtryski wyglądały jak piasek z rdzą i były tak zawalone że dziwie się że wogóle odpalał po wyskrobaniu i przedmuchaniu autko odpala i kręci jeszcze na 2
  • Poziom 11  
    To radzę jeszcze szybko wymienić filtr paliwa jeśli nie był zmieniany. U siebie za pierwszym razem mi się nie chciało i po tygodniu musiałem czyścić wtryski po raz drugi.

    Nie zaszkodzi też przepłukać zbiornika paliwa bo takie brązowe coś to prawdopodobnie skutki korozji w zbiorniku i przewodach. Wiadomo jakie to nasze paliwo jest....
  • Poziom 10  
    filtr wymieniony zbiornik wyczyszczony tylko mam teraz inny problem gubie ciśnienie z kolektora poprzez wtrysk słychać głośny szum powietrza
  • Poziom 32  
    ksiezycxxx napisał:
    gubie ciśnienie z kolektora poprzez wtrysk słychać
    głośny szum powietrza


    nie jarzę, jakie ciśnienie ,jaki kolektor, jaki wtrysk,jakie powietrze?
  • Poziom 10  
    sam nie mam pojęcia ale gdy ruszam listwą to szum raz jest głośniejszy raz cichszy
  • Poziom 10  
    dokładnie gdy ją ruszam to tak sie właśnie dzieje sam nie mam pojęcia co to może być

    Dodano po 2 [minuty]:

    czy można jakoś uszczelnić wtryskiwacz w kolektorze dolotowym
  • Poziom 32  
    no to zje___łeś oringi na wtryskach i ciagnie lewiznę.
  • Poziom 10  
    w sumie to nic przy nich nie robiłem ale też se pomyślałem o tym a może silikonik bo u mnie w mieście nie ma kompletów do wtrysków
  • Poziom 32  
    ksiezycxxx napisał:
    w sumie to nic przy nich nie robiłem


    to jak czyściłeś wtryski?

    ps. żaden silikon tylko sklep z oringami.
  • Poziom 10  
    dostałen cynka do artykułu i postepowałem według instrukcji tzn. usunołem delikatnie syf wymyłem w benzynie i przedmuchałem
  • Poziom 2  
    Mam podobny problem. Polonez na benzynie chodzi jakby na 3 świecach a na gazie ok. podejrzewam że to wtryskiwacze. Nie wiem, nigdy tego nie ruszałem. Macie jakieś wskazówki dokładniejsze jak się z tym obejść żeby nie było potem żadnego powietrza jak powyżej wymienione czy czegoś innego?
    Z góry dzięki
  • Poziom 11  
    Nie ma innego sposobu. Po prostu trzeba to wyjąć i potem przy składaniu oringi przesmarować smarem/olejem coby lepiej wchodziły. Ja zmieniałem wtryski wielokrotnie i nigdy nie miałem problemu z oringami.