Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b3 : skaczące obroty

Artinus 30 Lip 2006 13:12 16582 16
  • #1 30 Lip 2006 13:12
    Artinus
    Poziom 2  

    witam

    gdy odpalam auto oboroty czasem sa prawidlowe czyli jest ich 900.
    zdaza sie jednak(bardzo czesto) ze obroty wynosza 500, 600, 1200,1500,2000.
    oto czego próbowalem
    zdjąłem klemy z akumulatora na dlugi czas jednak nie dalo rady. rura elastyczna od kolektora ssacego nie lapie lewego powietrza. kabli jak narazie nie sprawdzalem.

    czy to moze byc filtr powietrza?? czy powinienem go wymienic??
    jesli to nie to to co innego??

    bardzo proszę i z góry dziekuje za pomoc.

    P.S taki post juz byl jednakze gdy pisalem temat nie pojawial sie jako ostatni post mój wiec zalozylem nowy.

    bardzo prosze o szybka pomoc poniewaz usterka ta jest bardzo uciazliwa i czesto nie pozwala ruszyc auta z miejsca lub je przerazliwie szarpie.
    jeszcze raz dziekuje za pomoc

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha oto dane mojego auta: silnik 2.0 pelny wtrysk benzyna

    0 16
  • Sklep HeluKabel
  • #2 30 Lip 2006 14:12
    bloodybit
    Poziom 10  

    a gdzie podstawowe informacje... silnik, pojemnosc, rodzaj ukladu itp...

    Dodano po 9 [minuty]:

    ah sory, nie doczytalem...
    niekojarze dokladnie ukladu, ale zacznij od znalezienia potencjometru polozenia pedalu, przepustnicy...
    moze byc taka sytuacja ze jak trafi na przerwe w sciezce to ratuje sie wyzszymi obrotami...
    chyba ze masz wtrysk mechaniczny... k-jetrinic??
    porabane uklady... jesli tak, to zacznij od sprawdzenia cisnienia paliwa czy nie skacze moze regulator szwankuje... jesli jest w porzadku, to moze sie skonczyc na regulacji, ale sam nie grzeb... znajdz dobrego speca od takich ukladow, bo moze sa proste, ale trzeba wiedziec gdzie si edotknac :cry:

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 30 Lip 2006 15:38
    momik12
    Poziom 31  

    TPS.i zawór obejściowy przepustnicy,ew.podmień

    0
  • #4 31 Lip 2006 14:39
    fioleowy
    Poziom 19  

    Witam ,odpal go i odkręć korek wlewu oleju do silnika i zobacz czy obroty się zmieniają.Jeżeli tak to najprawdopodobnie masz nieszczelność na przewodach od powietrza:odma,gumowa podstawa pod gaźnikiem,rura od przepływomierza powietrza.Zaznaczam,że niekoniecznie taki problem może być u Ciebie ,ale czasem?

    0
  • #5 31 Lip 2006 17:58
    Artur3g
    Poziom 10  

    Jestem podobnego zdania co bloodybit
    odepnij przewody elektryczne od potencjometru przepustnicy odpal samochód, powinien chodzić w trybie awaryjnym. Jeśli to poprawi sytuacje to prawdopodobnie potencjometr jest walnięty można go też wymontować i sprawdzić omomierzem.
    Moze to być też wina silnika krokowego

    0
  • #6 31 Lip 2006 18:24
    momik12
    Poziom 31  

    Artur3g napisał:
    Jestem podobnego zdania co bloodybit
    odepnij przewody elektryczne od potencjometru przepustnicy odpal samochód, powinien chodzić w trybie awaryjnym. Jeśli to poprawi sytuacje to prawdopodobnie potencjometr jest walnięty można go też wymontować i sprawdzić omomierzem.
    Moze to być też wina silnika krokowego


    Jeśli wypniesz złącze TPS sterownik przejdzie w tryb awaryjny i objawy będą podobne do usterki(podwyższone obroty)i co dalej?A silnika krokowego tam niema tylko zawór IAC.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 31 Lip 2006 22:07
    Artur3g
    Poziom 10  

    momik12 nie koniecznie muszą być podwyższone obroty. Sprawdzalem w Vectrze A bo miałem podobny problem. Jeśli sytuacja sie zmieni na lepsze po odpięciu kostki to może świadczyć o uszkodzonym potencjometrze.

    0
  • #8 31 Lip 2006 22:59
    Kropelka-Bogdan
    Poziom 13  

    Zasadnicza sprawa, to nie podałeś podstawowych danych, jak kod silnika (to dwie lub trzy litery przed numerem silnika) oraz rocznik . Reszta, jak podana pojemność 2.0 czy "pełen wtrysk" jak i wiele innych informacji zawarta jest w kodzie silnika.
    Ponieważ zapewne odłączałeś już TPS i czujniki to zapisane zostały błędy w sterowniku. Należy więc na początek wykasować zarejestrowane kody usterek i odbyć jazdę poróbną a następnie ponownie odczytać zawartość pamięci sterownika. Jeżeli będą zarejestrowane błędy w sterowniku należy je usunąć fizycznie - samo wykasowanie kodu usterki ze sterownika niczego nie naprawia.

    0
  • #9 14 Paź 2006 00:01
    Artinus
    Poziom 2  

    Witam ponownie.
    przepraszam ze tak dlugo nie odpisywalem ale nie mialem internetu

    poprzednia ustarka juz ok ale pojawila sie po krótkim czasie nowa...:/

    mianowicie bardzo wysokie obroty silnika ok 3000obr/min
    i co najdziwniejsze czasem blokuje sie pedal gazu:|

    zauwazylem ze taki przezroczysty przewód(przepraszam za brak fachowej nazwy) wychadzacy z filtra powietrza jest przerwany

    przewód(rurka) wychodzi z filtra jedna odnoga jest dolaczona do silnika a druga przerwana. nie bardzo widac gdzie to wczesniej bylo podlaczane.

    te wspomniane 3000 obr/min trzyma sie prawie caly czas jednakze gdy odpalam auto jest ok. gdy wcisne pedal gazu to albo natychmiast albo po chwili silnik zaczyna wyc...:/

    bardzo prosze o pomoc

    z góry dziekuje i pozdrawiam.

    PS. niestety nie znam dokładnie parametrów samochodu jesli to cos da to:

    pełny wielopunktowy wtrysk
    silnik 2.0(trapezowa budowa)
    pompa nie z tego samochodu wlozona od audi
    ta pompa niestety jest od silnika 1.8 i ma o 0.7 bara za malo:(

    dziękuje ze wszelkie odpowiedzi!!

    0
  • #10 07 Lis 2006 21:36
    steed1
    Poziom 14  

    Na moje oko to walnięty jest przepływomierz powietrza. Dokładnie takie są tego objawy. To, że za słaba pompa nie ma znaczenia, najwyżej nie wchodziłby na obroty.

    0
  • #11 09 Lis 2006 19:16
    ANDYW6
    Poziom 24  

    Ta przerwana rurka to przewód podciśnienia przełączającego klapkę sterowania powietrzem ciepłym lub zimnym.

    0
  • #12 30 Lis 2006 17:06
    gameserv
    Poziom 12  

    Witam, przepraszam że wcinam się w temat u mnie są podobne objawy z tym tylko że Silnik 2,0 9A 16V jak odpale to mam 3000 tyś obrotów i za moment gaśnie -muszę trzymać pedał gazu do momentu, aż na wkaźniku pojawią się temperatura - (okolice 70 stopni) obroty pojawiają się - bardzo niskie około 500 i pracuje samodzielnie (efekt dodatkowy jakby na 3 garkach - po pracy układu wydechowego ) dodatkowym efektem jest to że zrobiłem stycznik biegu jałowego (wcześniej nie działał) i jak się załączy (do momentu nagrzania 70 stopni) to buja od 500 do 2000 obrotów i chcę zgasnąć.
    W czym może być problem? Dodam, że były urwane przewody od stycznika (wcześniej pracował normalnie z tym tylko, że miał podobne objawy tzn do 70 stopni bujał ale nie gasł )

    Co załącza ten stycznik ??

    0
  • #13 15 Lis 2007 21:08
    Mariuszek123
    Poziom 1  

    mam problem ze skaczącymi obrotami potrafie kilka dni jeżdzić bez problemu a następnych kilka zaczyna skakać na obrotach wymieniłem już wtryski silniczek kroczkowy potencjometr przepustnicy jest to model PASSAT pojemność 1.6 z jedno punktowym wtryskiem proszę o pomoc próbowałem już wszystkiego jestem bezradny z góry dziękuję

    0
  • #14 16 Lis 2007 19:15
    ANDYW6
    Poziom 24  

    Sprawdź podstawę gumowo-metalową pod urządzeniem wtryskowym,może być dziurawa i łapie powietrze.Równierz przewody podciśnieniowe.

    0
  • #15 17 Lis 2007 20:31
    marian.s
    Poziom 12  

    witam!
    Żeby sprawdzić gumową podstawę gaźnika można po uruchomieniu silnika (raczej nie przy gorącym silniku) rozpylić zwykłą wodę w pobliżu podstawy gaźnika.Jeżeli przez chwilę obroty się ustabilizują znaczy to o uszkodzeniu gumy. I wtedy koniecznie wymienić.
    "gaźnik" = gaźnik elektroniczny, nazywany również wtryskiwaczem.
    Pozdrawiam

    0
  • #16 17 Lis 2007 20:49
    MTB21
    Poziom 9  

    U mnie też skaczą obroty na gazie jak i na benzynie, silnik 9A.Wymieniłem świece, przewody WN i dalej to samo.Spalanie gazu 12l.

    0
  • #17 24 Lis 2007 19:23
    szym31
    Poziom 11  

    Cytat:
    Na sam koniec trafiłem do gościa który wymienił dolną część wtrysku i poprawa ale tylko na spalaniu tz spadło do 10 l gazu reszta bez zmian . Wróciłem do swojego gazownika i nagle olśnienie wymiana sondy i resetowanie komputera silniczek jak pszczółka moc zaczął się zbierać i rozruchowe spalanie benzyny spadło o 50% .


    Do poprawnego sterowania silnika z jednopunktowym wtryskiem (mono jetronic , mono motronic) są niezbędne sygnały z
    1. prędkość obrotowa silnika ( brana z cewki )
    2. kąt pochylenia przepustnicy.
    Na tej podstawie jest obliczana dawka wtrysku. Jeżeli te dwie rzeczy są sprawne sprawdzamy sondę. Jeśli wszystko mamy sprawne a samochód dalej ma problemy to należy pominąć zawór sterujący wyprzedzeniem zapłonu(oczywiście ustawić lampą) i na 100% rezultat będzie odczuwalny.
    Pozdro

    0
  Szukaj w 5mln produktów