Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra '92 - nieprawdziwe błędy->silnik nie zapala

gobo1 31 Lip 2006 10:32 2449 13
  • #1 31 Lip 2006 10:32
    gobo1
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam pytanie, może ktoś spotkał się z takim zachowaniem-Opel Astra F '92, silnik c16nz. Sterownik silnika zgłasza błąd, którego nie ma-brak sygnału sondy lambda (sygnał mierzony wewnątrz układu, poprawny). Ostatnio silnik wyraznie ma problemy z zapalaniem (ma lpg) aż w końcu wogóle nie da się go zapalić. Na lpg nie ma żadnych problemów. Zaznacze, że z lpg jeżdze już 3 lata i nigdy nie miałem takich problemów. Instalacja paliwowa (popma wtruskiwacz) jest sprawna-po zafalszowaniu sygnału z czujnika temperatury (silnik bardzo zimny) silnik zapala z bardzo bogatą mieszanką. Wygląda to wyłącznie na uszkodzenie elektroniki. Kasowanie pamięci poprzez odłączenie zasilania nie skutkuje. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem, ewentualnie może udostępnić komputer na próbe (Wrocław, bądź Kraków).

    Pozdrawiam, Bogumił

    0 13
  • #2 31 Lip 2006 11:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 31 Lip 2006 11:25
    georger1
    Poziom 13  

    Samochód podpięty pod kompa czy tylko wymrugany???

    0
  • #4 31 Lip 2006 16:38
    momik12
    Poziom 31  

    Stary jakie błędy!!!! Konkretnie numery.

    0
  • #5 31 Lip 2006 21:03
    Artur3g
    Poziom 10  

    Witam jeśli chodzi o sondę lambda to podczas jazdy na gazie często się zatrówa tzn. jest sadzami zażucona.
    Żeby sprawdzić czy paliwo jest podawane odkręć obudowę plastikową nad wtryskiwaczem tą od powietrza i odpal auto na chwile. Będzie widać czy wtryskiwacz podaje paliwo. Jeździłeś z pustym albo prawie pustym zbiornikiem paliwa może pompa paliwa się spaliła.

    Dodano po 7 [minuty]:

    sorki trochę nie dokladnie wczytałem sie-paliwo jest podawane przecież.

    0
  • #6 31 Lip 2006 22:52
    momik12
    Poziom 31  

    Chyba Kolega Elektrit dobrze ci sugeruje:D

    0
  • #7 31 Lip 2006 23:35
    Kropelka-Bogdan
    Poziom 13  

    Oczywiście że można wymienić sterownik. Ale bardzo często gaziarze zwierająją sondę do masy lub ją odłączają od sterownika benzyny nie podawając sygnału emulowanego do tego steronika.
    Oczywiście może być i taki przypadek, że sonda faktycznie nie pracuje w związku z czym skład spalin nie jest kontrolowany i sadze w wydechu są tego wynikiem.
    Generalnie radziłbym poszukać solidnego warsztatu.

    0
  • #8 01 Sie 2006 11:56
    gobo1
    Poziom 10  

    Witam.
    Na początku dziękuje za zainteresowanie. Mam pare nowych informacji. Jeżeli kogoś urazilem to przepraszam za lamerstwo. W każdym razie-samochód był tylko wymrogany. Przy okazji-czy ktoś posiada sprawdzone soft i hw (procz techa, ilekroć pytam, tyle razy otrzymuje odpowiedź-mam ale nie działa/nie sprawdziłem) ktory bedzie działał z tym sterownikiem i może mnie do niego odesłać? Wracając do sprawy-kod 13 (brak sygnału z lambdy, zwracany z różną częstością, nie zawsze przy spełnionych warunkach), emulacja na gazie poprawna, zmieniana w znacznych granicach. Co więcej, kiedy na próbe ustawilem zwarcie do masy, sterownik zgosił oba rodzaje bledow-zwarcie i brak sygnału. Poza tym to zarówno przy emulacji jak i przy rzeczywistym sygnale potrafie zmierzyć ten sygnal wewnatrz ukladu (poprawny), ale tylko do pewnego miejsca, bo nie ma schematu (mierze za wzmacniaczem różnicowym). Problem z zapaleniem to byl bardzo nieszczęśliwy przypadek-pękł koszyk mocujący pompe paliwa, w wyniku czego przerwało gumowy waż i spadło ciśnienie paliwa. W tej chwili pozostaje tylko problem fałszywego błędu, a co za tym idzie nie zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego z lambdą.

    Ma ktoś jakieś pomysły?
    Pozdrawiam, Bogumił

    0
  • #9 01 Sie 2006 17:34
    senso
    Poziom 20  

    Zresetuj kompa odpinając kleme na kilkam min.Zapamietuje stare kody usterek na 20 czy 30 odpalen wiec najpierw wykasuj mu pamiec a potem sprawdz jeszcze raz.

    0
  • #10 02 Sie 2006 14:13
    gobo1
    Poziom 10  

    To jest uszkodzenie elektroniki komputera-po resecie brak błędów (co oczywiste), a po rozgrzaniu silnika (plus spelnienie kilku innych warunków) ten sam błąd zgłoszony jest ponownie (lecz nie w 100% przeypadków).

    Bogumił

    0
  • #11 02 Sie 2006 14:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 03 Sie 2006 16:54
    gobo1
    Poziom 10  

    Witam.
    Jestem prawie pewien, że to sterownik. Po wyjęciu go z obudowy, wyginaniu PCB i złożeniu spowrotem wysztko działało przez jakieś pół godziny (na pewno warunki diagnozy tego błędu były spełnione). Potem znowu błąd wyskoczył :( . Czy ktoś dysponuje wszelkiego rodzaju opisem tego typu sterowników?

    Pozdrawiam.

    0
  • #13 03 Sie 2006 17:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 20 Lut 2007 14:57
    gobo1
    Poziom 10  

    Witam ponownie.
    Może dość późno, ale przynosze rozwiązanie problemu. Szczerze mówiąc, to uporałem się z tym jakiś czas temu, ale zapomniałem podzielić się z Wami wnioskami. Otóż przyczyna problemu tkwiła w uszkodzeniu płytki drukowanej ECMa. W wyniku tego sygnał z lambdy docierał do przetwornika A/C, ale z przerwami. Poprawienie lutów i wykonanie mostka na jednej ścieżce rozwiązało problem.

    Pozdrawiam,
    Bogumił

    0
  Szukaj w 5mln produktów