Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pompa wodna

giento 23 Cze 2003 14:55 3093 14
  • #1 23 Cze 2003 14:55
    giento
    Poziom 12  

    jak mozna sprawdzic czy dziala pompa wodna(bez demontazu)
    jak mozna sprawdzic czy dziala wylacznik termiczny wentylatora?

    0 14
  • #2 23 Cze 2003 19:21
    Tinny1
    Poziom 13  

    Jezeli z pompy nie leje sie plyn, nie ma zadnych wyciekow to pompa musi byc sprawna, inna rzecza jest gdy pompa sie zatarla, wtedy silnik bedzie sie szybko grzal, ale grzac moze sie rowniez dlatego ze termostat sie nie otwiera. Mozna tez sprawdzic czy sa zawirowania w zbiorniczku wyrownawczym. Jezeli tak, to pompa 100% sprawna.

    Domyslam sie ze chodzi o wentylator chlodnicy, To czy dziala najlepiej sprawdzic wyjmujac wtyk z czujnika temperatury przy chlodnicy i zewrzec dwa piny w przewodzie, przy wlączonym zaplonie. Pownien zalaczyc sie wentylator.

    0
  • #3 23 Cze 2003 20:46
    giento
    Poziom 12  

    Sprawdzilem jak pisales .Wentylator po zwarciu kabli hula jak ta lala,natomiast co do pompy to mam problem bo caly samochod sie czesie
    i woda w zbiorniczku tez.Po przejechaniu ok.3km woda sie gotuje i po ptokach.Co to moze byc?

    0
  • #4 23 Cze 2003 21:12
    Boss
    Poziom 10  

    A może masz po prostu zapowietrzony układ chłodzenia. Przy termostacie jest powietrze i nie dociera doniego woda więc nie jest on dostatecznie nagrzany więc się nie otwiera. Kiedy woda zaczyna gotować to dostaje "kopa" i nagle się otwiera ale jest już za późno. Miałem taką sytuację w Bravie i ciołki na sterwisie ( także na autoryzowanym ) mówili że to uszczelka pod głowicą ( co u ciebie nie jest wylkuczone ! )> Dopiero sam wziołem się do roboty i w 5 minut otpowietrzyłem silnik !!

    0
  • #5 23 Cze 2003 21:40
    Tinny1
    Poziom 13  

    Boss ma racje wazne jest aby uklad byl dobrze odpowietrzony. Sprobuj moze pomoze. Sprawdz czy w czasie kiedy temp. silnika wynosi ok. 95 st. chlodnica robi sie ciepla. Termostat powinien sie otwierac w tej temp. zanim jednak to nastapi chlodnica powinna byc chlodna.
    A jaka temp. ma silnik kiedy buksuje woda? Moze padniety jest czujnik temp. przy chlodnicy. Jakie to auto?

    0
  • #6 23 Cze 2003 22:03
    giento
    Poziom 12  

    Mysle ze uklad chlodzenia jest OK.kiedy odkrecilem czujnik temp.to z chlodnicy na dole leje sie woda.Co do chlodnicy to po paru minutach robi sie goraca co do temp.silnika to nie wiem bo nie mam takiego termometru.Auto to VW Jetta 90rok.Termostat wymieniany byl przed miesiacem.Pozostaje wiec pompa albo czujnik.Co wy na to?

    0
  • #7 23 Cze 2003 22:59
    zair
    Poziom 14  

    Nie wiem jaki zakres temperatur ma twój silnik, jeśli jest ponad 100 stopni, to musisz zalac go płynem, bo płyn ma wyższą temperaturę wrzenia. na poczatek wyjmij termostat i zobacz co będzie. Jesli przy dodawaniu gazu bedzie bulkało w zbiorniczku lub chłodnicy, to masz do wymiany uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowicę. Pompa jeśli się obraca, to musi działać. Chłodnica jeśli jest gorąca na całej powierzchni oraz gdy leci ceipłe powietrze z ogrzewania to układ masz odpowietrzony.
    Pozdrawiam.Szymon Z.

    0
  • #8 23 Cze 2003 23:11
    giento
    Poziom 12  

    Halo SZYMON.Co do ogrzewania cieple powietrze zawsze nie leci,a woda w zbiorniczku musi bulgotac (tak w poscie pisze Tinny1 zobacz pare postow wyzej).

    0
  • #9 23 Cze 2003 23:14
    obet
    Poziom 18  

    :arrow: no tak a jeśli termostat wymieniony był przed miesiącem to czy aby nie został włożony odwrotnie bimetalem w stronę chłodnicy ??a i jeszcze to że działa wentylator to jeszcze nie znaczy że działa czujnik ---czy wentylator załącza się kiedy chłodnica jest gorąca??czujniki załączające wentyl.. też często się psują :!:

    0
  • #10 23 Cze 2003 23:25
    zair
    Poziom 14  

    kolega miał na mysli zawairowania, a ja mam na mysli duże bąble powietrza a raczej spalin, jak powąchasz na nienagrzanym silniku zebyc si enie oparzył, i poczujesz spaliny, to mozesz sciągać czapkę. Wyjmij termostat i wszystko sprawdzaj na wyjętym termostacie. Może masz jakiś zator w układzie?!
    Chłodnica i nagrzewnica mają być gorące. przy sprawdzaniu właczania się wentylatora mozesz sie sugerować wskaznikiem na desce, chyba ze masz termometr. Spróbój wyjąć czujnik właczania wentylatora, podłącz przewody wrzuć do garnka i gotuj sprawdzając miernikiem na przejscie. Typowe domowe sposoby. :D

    0
  • #11 23 Cze 2003 23:46
    giento
    Poziom 12  

    Halo SZYMON:Termostat jest OK. bo przeciesz caly miesiac jezdzilem na nim.W chlodnicy nie bulka sa tylko lekkie zawirowania(pompa OK?)
    Wskaznik na desce idzie na fula i po paru minutach mam pod maska saune.Bylem teraz w garazu i zrobilem taki experyment:

    1.Wyciagnolem kable od czujnika polaczylem na styk iwiatrak hula.

    2.Uruchomilem auto troche gazu wypilem 3 piwka i po okolo 15-20min

    wskaznik na ok 80-90 stopni.Woda sie nie gotuje i wszystko jest OK.

    3.Koncze 4 piwo wylanczam autko, kable od czujnika (wiatrak przestaje pracowac) a tu znowu sauna.I co ty na to?

    0
  • #12 24 Cze 2003 00:27
    antenek
    Poziom 19  

    HM no jak dla mnie to walnięty czujnik temperatury w chłodnicy :) . Często tak bywa . Sprwdz czy kable od wentylatora i czujnika sa całe (mi sie przerysowały o alternator i wypalił sie czujnik) . Hm co dalej , to napewno wywal czujnik . Mozna zastosować od poloneza jeśli beda dobre gwinty bo on włącza sie dość wcześnie (chyba przy 80 stopniach ) . Jeśli nie to wizyta w salonie lub hurtowni mot. W sumie to możesz zmostkować wentylator bededzie działało (tak jest w starych fiestach o poj 0.9l i jeździ ). jeśli silnik bedzie sie grzał sprawdz stan oleju i zobacz czy nie ubywa płynu albo czy sie nie robi masło na bagnecie od oleju lub na pokrywie zaworowej (tylko na zimnym silniku ) . To narazie wszystko. A sprawdź czy nie masz jeszcze tektury za chłodnica od zimy :) . A co do termostatu to w wypadku silnego przegrzewania możesz go wyjąć ( czy dobrałeś dobry termostat do tego układu ? ) .
    Pozdrawiam
    Ps jakieś pytania to wal na G-G :227937

    0
  • #13 24 Cze 2003 00:40
    TM85
    Poziom 25  

    Jeśli wskazówka temperatury pokazuje wyższą temperaturę niż zwykle i nagrzewnica słabo grzeje sprawdź czy w układzie chłodzenia powstaje nadciśnienie (twardnieją węże). 8O Często winien jest korek w chłodnicy lub zbiorniczku.
    Brak tego nadciśnienia powoduje szybsze zagotowanie się wody, poprzez powstawanie pęcherzy powietrza silnik się przegrzewa i nie oddaje ciepła.
    Cenne uwagi również np:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=50764&highlight=

    0
  • #14 24 Cze 2003 00:59
    giento
    Poziom 12  

    Weze sa tak grube ze sie boje zeby nie pekly.

    0
  • #15 24 Cze 2003 22:10
    giento
    Poziom 12  

    Wszystko juz sie wyjasnilo.Zadzwonilem dzisiaj po ADAC przyjechal mechanik i stwierdzil,ze przyczyna tego calego zamieszania byla.............
    uszczelka gumowa korka zbiornika wyrownawczego.Rano bylem jeszcze na warsztacie i stwierdzili...uszczelka pod glowica a za naprawe chcieli 300Euro.Ijak tu wierzyc FACHOWCA?Uszczelka kosztowala mnie 1,60Euro!!!!Dziekuje wszystkim grupowicza za aktywna okazana pomoc!
    POZDRAWIAM!

    0