Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 9A - vw passat, jak podłączyć czujnik biegu jałowego?

31 Lip 2006 22:51 2011 5
  • Poziom 9  
    Sprawa wygląda tak:
    - silnik 9A - 2.0 16V 136 KM,
    - urwały mi się przewody przy czujniku biegu jałowego (ten, który jest wciśnięty jak silnik pracuje na biegu jałowym).

    W związku z tym mam pytanie, jak powinny być podłączone te dwa przewody (który ma być na górze, a który na dole wtyczki)?
    Dodatkowo miałem tam podłączony TPS od komputera z instalacji gazowej i też nie wiem do jakiego przewodu go podłączyć.
  • Poziom 18  
    Witam!
    O ile dobrze pamiętam w tym silniku jest stycznik z trzema pinami: masa. styk zamkniętej przepustnicy i styk pełnego otwarcia. Za pomocą omomierza można ustalić jak podłączyć który pin. Piszesz, że był tam podłączony przewód z instalacji gazowej, ale chyba nie do stycznika a do potencjometru przepustnicy (ale te były tylko w autach z automatem).
  • Poziom 15  
    Widziałem przez gaziarzy podłączony przewód podstycznik z instalacji gazowe .Trzeba jakoś sprzedawać drosze instalacje.A klient i tak nie wie o co chodzi.
  • Poziom 9  
    Do tego stycznika dochodzą dwa przewody, jest to stycznik dający sygnał przy zamkniętej przepustnicy.
    Jeśli ktoś ma taki silnik to proszę o info jak ma podłączone te przewody.

    Czy jest sens podłączać ten stycznik pod TPS - myślę że tak, ustawiasz wówczas w komputerze gazowym TPS na 0-12V i komputer wie, kiedy silnik jest na wolnych obrotach i zadaje ustawienia na silnik krokowy dla tego stanu.
  • Poziom 18  
    Jeśli dwa przewody to nie ma problemu. Albo zwarte, albo nie.
  • Poziom 9  
    Podłączyłem.... do górnego i działa:)
    dzięki wszystkim za podpowiedzi.
    Zamykam temat