Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diagnostyka Ke-jetronic w MB 190E

01 Sie 2006 11:31 3202 8
  • Poziom 10  
    Od kilku miesięcy mam ciągle powtarzający się problem z wolnymi obrotami (powtarza się to co kilka dni). Sprawdziłem wszystkie połączenia podciśnieniowe i
    elektryczne, wymieniłem na nowy:
    -potencjometr klapy spiętrzającej
    -elektromagnetyczny nastawnik biegu jałowego (rezystancja 11 Ohm i płynność działania sprawdziłem na regulowanym zasilaczu)
    -czujnik położenia przepustnicy
    - czujnik temperatury.
    Sondy lambda fabrycznie nie ma więc nie sprawdzałem. Autko
    jak się uda trzyma idealnie obroty ok 800-900 ob/min. niezależnie od obciążenia silnika.
    Często jest tak że po wysprzęglenu (podczas jazdy)obroty spadają do ok. 500 albo od razu spadają do zera i dopiero kilkukrotne powtórne uruchomienie silnika czasem pomaga i wszystko jest ok, ale niestety do czasu:( Zastanawiam się czy może być to wina elekronicznego sterownika KE-Jetronic, albo zapłonu..???Wyczytałem że jeśli napięcie na pinie 25 sterownika Ke-jetronic o prędkości obrotowej wynosi 6-12V to kwalifikuje się on do wymiany. Po sprawdzeniu u mnie jest 8V. Czy oznacza to że mój sterownik jest uszkodzony???
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    masz w nim zamontowaną inst gazową?jaka poj silnika?2,3l?są problemy z uruchomieniem silnika,a po odpaleniu trzeba trzymać go na obrotach ok 3000?sprawdz gume pod klapą spiętrzającą-lubi pękać na łączeniu do rożdzielacza!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Silnik mam 1.8E z 1991r. LPG mam dopiero przejechałem 6000 km. i regulowana już była. Przed założeniem miałem takie same objawy co teraz. Na benzynie jest identycznie co na LPG. Kolego grzebacz, myślisz,że to lewe powietrze na tej gumie pod klapą spiętrzającą??? Ale to działoby się chyba cały czas..?? Jak na razie kilka dni miałem spokój z gaśnięciem. Niepokoi mnie ten sygnał na pinie 25= 8V. Nie wiem jaka wartość powinna być prawidłowa. Można to sprawdzić woltomierzem na złączu diagnostycznym pin 1 (TD)-to to samo co pin 25 sterownika ke jetronic i 2 (masa) Pomiar przy pracującym silniku.
  • Poziom 21  
    myśle że ona jest przyczyną:jest już wiekowa,ciągle nagrzewana od silnika,w oparach benzyny itd...ale sprawdz wiązki przewodów elektrycznych,złączki,inst zapłonową.
    zdiagnozowanie tego układu jest bardzo trudne,cóż niemiecka NIE zawodna technika...
  • Poziom 15  
    jutro sprawdze w schemacie , ale cos mi sie wydaje,ze to jakies bzdury... gdzie to wyczytałeś.To na 99% nie jest uszk.sterownik.
  • Poziom 10  
    W książce "Układy Wtryskowe KE-jetronic Diagnostyka" jest szczegółowy opis sprawdzania krok po kroku poszczególnych elementów układu. Ja sprawdziłem wszysto co było możliwe w elektryce i podciśnieniach. Dzisiaj jeszcze sprawdziłem przekaźnik przepięciowy(ten z bezpiecznikiem 10A) na obecność zimnych lutów. Co do tego sygnału na pinie 25(TD) o prędkości obrotowej to mogę dołączyć skan schematu i opis sprawdzania.
  • Poziom 31  
    masz dorzucony stabilizator minimum?
  • Poziom 10  
    Czy chodzi Ci o to by nastawnik biegu jałowego znajdował się w jednym stałym położeniu???Już to miałem. Napięcie było podawane na nastawnik ok 6,2V i było ok. Nie gasł już wtedy, ale jak silnik rozgrzał się ok 90 st. to miał znacznie podwyższone obroty ok 1200 obr/min. (nie miał stabilizacji biegu jałowego,ponieważ przysłonka z elektrozaworze zajmowała stałe położenie.Według moich pomiarów napięcie tym zaworze (na biegu jałowym wynosi : od 5,7-6,1V a przy włączonej sprężarce klimatyzacji rośnie do 6,5-6,8V i wtedy obroty są ok 800 obr/min.
    W chwili gdy usterka gaśnięcia się pojawia napięcie na nastawniku wynosi od 5,4-5,6V(za niskie) przy tym napięciu nastawnik jest całkowicie zamknięty i dlatego dławi silnik.
  • Poziom 18  
    Czyli z tego co piszezsz sterownik podaje za mały sygnał na zawór By-pas który z kolei widac że prawidłowo reaguje na zmiany napięcia,ale to za mało trza by jeszcze zmierzyć współczynnik wypełnienia impulsu do niego i czy jest przwidłowe zsilenie,jeżeli tak to dokładnie przyjrzyj się sygnałom z czyjnika temperatury silnika(nie wiem jaki tam masz kod czy jest jeden czujnik czy dwa)jak się silnik rozgrzeje podstaw na próbę odpowiedni rezustoerk i pojeżdzij aby sprawdzić co się dzieje .Sprwdz tez napięcie sygnału na czujniku tem. przy nim i przy kompie.