Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opuchłe kondensatory na płycie głównej ...

01 Sie 2006 19:08 2536 29
  • Poziom 11  
    ... czy moga byc przyczyna ciaglych, samoistnych restartow komputera, a takze bledow i zawieszen systemu? Ich oznaczenie, o ile dobrze je przeczytalem to 6.3v 1000uF - prawie wszystkie sa napeczniale, pozostale o innym oznaczeniu sa ok. I jaki bylby orientacyjny koszt ich wymiany. Pozdrawiam.

    ps: Tak, czy inaczej, czy takie speczniale kondensatory powinno sie wymienic? Maja powiekszona obietosc o mniej wiecej 5%.
  • Poziom 38  
    Oczywiście kondensatory do wymiany,zasilacz do sprawdzenia.Zapytaj o cenę w serwisie bo ceny są bardzo różne :D

    Ps.One są przyczyną tego co napisałeś :D
  • Poziom 11  
    Tak myslalem, ze to przez te kondonki, bo przetestowalem prawie wszyskie pozostale podzespoly, w tym 4h test ramu. Pozatym, mam podkrecony procesor, ktory ostatnio gubil ustawienia i komputer startowal na defaultowych ustawieniach, pewnie tez przez nie. Dzieki za odpowiedz.

    ps: pewnie sam je wymienie, kupic dokladnie te same, czy nieco wiekszej pojemnosci? :)
  • Poziom 38  
    Pojemność musi być ta sama,napięcie może być większe :!:
  • Poziom 37  
    Qbuś napisał:
    Pojemność musi być ta sama,napięcie może być większe :!:
    Do tego 105°C i lowESR.
  • Poziom 11  
    no a tak na marginesie dodam, że jeśli zgróbły ci np. 4 kondonki to nie wymieniasz tylko tych 4 lecz zalecane jest wymienienie wszystkich naraz nawet tych niepogróbionych, kilka złotych więcej zapłacisz ale masz 100% pewnosci :)
  • Poziom 11  
    Co by nowego watku nie zakladac. Mam problem z odlutowaniem starych kondensatorow. Korzystam z lutownicy oporowej 40W, rozpuszczam cyne, ale za cholere nie chce dranstwo puscic. Oczywiscie "trenuje" na starej, zepsutej juz plycie - jak je najprosciej usunac?

    Escape20, po wyjeciu plyty glownej okazalo sie, ze na 11 tego typu kondonkow tylko jeden jest w dobrym stanie :) Reszta wylala, popuchla i popekala na gorze, az dziw, ze ten komputer jeszcze dziala.

    Qbus, procesor na tej plycie jest mocno podkrecony (1400@2100MHZ), czy np. 10V kondensatory bylyby lepszym rozwiazaniem? Od razu mowie, ze elektronik ze mnie jak z koziej du*y traba ;)
  • Poziom 11  
    _666_, dzieki za link. To jeszcze musze odsysacz kupic.
  • Poziom 27  
    Cytat:
    (1400(małpa)2100MHZ)


    Przepraszam za off topic ale być może koledze przydadzą się te informacje.

    Czyżby Duron "żółty" z serii B0 ? Podpowiadam koledze żeby zmienić płytę na coś "w miarę" firmowego na nForce2 i podkręcić do 2500/2700MHZ na 1.65v bo się da :) Oprócz podkręcenia przeróbka na Athlona plus zabawa odblokowanym mnożnikiem i żyć nie umierać! :) Tak mam zrobiony jednen z komputerów, więc w razie czego służę pomocą.
  • Poziom 11  
    Tak, durek B0, ale nie zolty. O ile chodzi o kolor laminatu to proc jest zielony. Na 2100 chodzil, dopoki nie zaczela padac plyta, na 1.58v i gralsie niewiele wiecej niz przy 1400. Wiecej nie probowalem bo plyta glowna raczej lipna w o/c, Asrock k7s8x. Co do zmiany na jakis nforce2 to nie wiem, czy jest sens - na wydajnosc procesora nie narzekam, a jesli bym zmienial, to jzu na platforme 64bit z pci express, bo dobra karta graficzna to jedyne co mi teraz brakuje.

    Natomiast athlonozwac probowalem, ale sie nie udalo. Zeskrobalem laminat nad przecietym mostkiem az do samej miedzi, zalalelm to electonem 40ac, ale jak pokazywal durnia tak nadal pokazuje. W koncu dalem sobie spokoj, teraz mam komputer praktycznie rozlozony na czesci, wiec moze jeszcze raz sprobuje. Moglbys dac jakies fotki jak u Ciebie wyglada polaczenie tego mostka?
  • Poziom 29  
    Mona wiedziec jaki Kolega ma zasilacz oraz reszte konfiguracji?

    Niech Kolega zmierzy napiecia na zasilaczu pod obciazeniem zarowk samochodowych.

    Kondensatory nalezy wymienic wszystkie w danej galezi(sa polaczone biegunem dodatnim ze soba)

    Pozdro
  • Poziom 11  
    Zasilacz modecom 350GTF (ten na bazie fortrona), napiecia wedlug biosy i programow w indowsie trzyma identycznie od momentu zakupu, wrecz wzorcowo - te na lini 12v jest nieco nizsze. Postaram sie w najblizszym czasie zmierzyc je miernikiem to wkleje wyniki pomiaru.

    Reszta: radeon 9600 pro, 2hdd, dvd (czasem podpiety tez cd), muzyczna, tuner tv, ram, 2 wentyle. Czyli zasilacz az za mocny.
  • Poziom 29  
    Do prawidlowej pracy komputera niezbedny jest takze odpowiedni przeplyw powietrza w budzie.jak jest u Kolegi?

    Jak dlugo ma Kolega ta plyte lub jaki Kolega mial wczesniej zasilacz?

    pozdro
  • Poziom 11  
    _666_, no wiec do niedawna rotacja powietrza w budzie byla oglednie mowiac srednia. Teraz sa dwa wentyle (przod nawiew, tyl wyciag) i jest juz ok. Jednak restarty zaczely sie pojawiac dopiero w okresie ostanich upalow, wczesniej zdarzalo sie tylko, ze przy starcie komputer botowal z defaultowymi zegarami procesora. Plyte i zasilacz kupilem chyba jednoczesnie jakies 2 lata temu. Mozna wiedziec do czego Kolega zmierza? :)
  • Poziom 37  
    Zapewne do jedynego słusznego wniosku, że kondensatory same z siebie nie napuchły, tylko musiał im w tym pomóc albo zasilacz albo zbyt wysoka temperatura na nich panująca.
  • Poziom 11  
    Co do przyczyny opuchniecia kondensatorow to nie mialem watpliwosci, w budzie mialem w pewnym momencie ponad 50 stopni i gdybym mial kamere termowizyjna pewnie oakzaloby sie, ze niektorych miejscach na plycie bylo znaaacznie wiecej. Myslalem, ze uzytkownik _666_ rozwaza inna przyczyne restartow i zwieszek ;)
  • Poziom 37  
    Nie można wykluczyć, że resetom przysłużyły się także inne przyczyny, ale bez wymiany kondensatorów nie ma specjalnie co nad tym dywagować.
  • Poziom 27  
    Kolego Caius!

    Do wieczora umieszczę zdjęcia (muszę zrobić :) ) płyt w których procesor chodzi poprawnie, łącznie z przeróbką na Athlon`a. (nowe "smarowanie" mu się należy więc będzie okazja ;) )

    Prawdę mówiąc, dręczyłem kiedyś kolegi "durnia" 1800 (zielonego) i oprócz wyżłobionej bruzdy nie uzyskałem nic, więc potwierdzam że "zielonkę" ciężko przerobić.

    Napięcie podnosiłem do 1.8V (Wyżej miałem stracha :) ) i proc. bez problemu je znosił bez zbytniego nagrzewania się.

    Ps. Jeśli temat "zboczył" (a zboczył) z drogi, proszę o przeniesienie a zainteresowanego/ych o ew. kontakt na priv.

    Pozdrawiam.


    10.06.2006 Niestety nie mam pasty więc chwilowo nie będę ściągał chłodzenia z procesora. W procesorze zamalowałem rysikiem z ołówka HB mostek L2 według opisu jakiejś strony internetowej i zadziałało... na dwa tygodnie. Potem grafit się utlenił i komputer po twardym resecie przestał udawać lepszego brata :( Teraz zaklejony jest lakierem przewodzącym ELECTON 40AC i działa tak ponad pół roku.
  • Poziom 11  
    Najwyrazniej moja lutownica sie do takich celow nie nadaje, bo po polgodzinnej walce z kondensatorem udalo mi sie usunac jedna nozke, druga mnie pokonala :). Jaka lutownice byscie polecali do takich zadan (moc, typ)?

  • Poziom 35  
    Wystarczy 75W ale dobrej firmy a nie z marketu np. Opuchłe kondensatory na płycie głównej ... .
    Aby lutownica dobrze grzała należy montować grot na oczyszczonych powierzchniach , sam grot także ma być oczyszczony a śruby mocno dokręcone bo inaczej lutownica 100W nie wylutuje kondensatora .
    Grot ma być obielony i używaj dużo kalafonii . Kondensatory możesz wyłamać a potem same nogi wylutować , jak jest mało miejsca to dobry sposób .
  • Poziom 11  
    Kondonki wymienione, system dziala idealnie. Jest tylko jeden problem, jeden z kondensatorow powonownie sie lekko uwypuklil - znajduje sie poemiedzy slotami PCI. Czym to moze byc spowodowane i czy wymiana na np. 10v cos da?
  • Poziom 24  
    Jest to spowodowane raczej złym zasilaczem-->> sprawdź napięcia zasilacza.
    Jaki masz zasilacz??
  • Poziom 37  
    Zasilacz do sprawdzenia lub wymiany.
    Pomierz napięcia podawane przez zasilacz miernikiem pod obciążeniem.
  • Poziom 29  
    Ponownie?W ciagu jednego dnia?Czy Kolega jest PEWNY,ze to ten wymieniony kondensator?

    Czy te kondensatory byly Low ESR?

    Co z pomiarem napiec?

    pozdro
  • Moderator
    Caius napisał:
    Czym to moze byc spowodowane i czy wymiana na np. 10v cos da?

    Powinno dać tyle że być może to być jednak wina zasilacza , a jeśli tak to nie tylko ten jeden polegnie chyba ze dałeś nie nowe elektrolity tylko z odzysku?
  • Poziom 11  
    Jest to napewno nowy kondesator (low esr), w sensie, ze wymieniony i nowy jako nieuzywany. Moze jakis felerny? Nazwe zasilacza podawalem pare postow wyzej. Napiec nie mierzylem niestety, nie mam miernika narazie. Odezwe sie jak juz pomierze..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Proszę na wszelki wypadek obejrzeć kondensatory w zasilaczu.

  • Poziom 35  
    Podaj firmę kondensatorów które kupiłeś i oznaczenia na nim , low esr to nie oznacza że się nadaje , dużo sklepów niestety nie wie czym handluje .
  • Poziom 11  
    Jankolo, dzieki - zupelnie o tym zapomnialem.

    Co do kondesatorow, to sa to te: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1173...msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.
    Opuchłe kondensatory na płycie głównej ...
    Seria JKS, a tu dokladniejsza specyfikacja: http://luckswell.icorplink.com/web/item_details.jsp?gid=947

    Moderowany przez TONI_2003:

    Proszę nie podawać linków do Allegro tylko zamieszczać fotki!
    Akcja się z kończy czy coś w tym stylu i już nic nie zostaje dla potomnych....
    Sądzę że jest to zrozumiale dla wszystkich.