Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1 - problem z alarmem.

oleksy009988 02 Sie 2006 21:21 6775 16
  • #1 02 Sie 2006 21:21
    oleksy009988
    Poziom 20  

    Witam,
    jakiś czas temu padł mi do zera akumulator w Fiacie Punto 1, rocznik 1994. Po zakupie nowego akumulatora i podpięciu go alarm już nie działa. Centralny zamek działa bez problemów a alarm już nie.

    Jeden z mechaników powiedział mi, że ponieważ auto sprowadzono z niemiec alarm można zakodować tylko w niemczech.

    Czy ktoś jak to jest na prawdę? Czy da się jakoś zaprogramowac alarm w polsce?

    Po za tym, nie bardzo wiem, jaki to jest rodzaj alarmu, jeśli możecie to podajcie jak można to sprawdzić.

    0 16
  • #2 03 Sie 2006 00:37
    mos5
    Poziom 24  

    C zamek działą z pilota alarmu czy z klucza ?

    0
  • #3 03 Sie 2006 15:52
    oleksy009988
    Poziom 20  

    Z kluczyka. Jest tylko jeden przycisk na kluczyku, i on włączał c.zamek i alarm.

    0
  • #4 04 Sie 2006 22:22
    mos5
    Poziom 24  

    Możesz zidentyfikowąc czy to orginalny fabryczny alarm czy też tzw bezpilotowka montowana w sieci dilerskiej lub innym zakładzie.Może zrób foto i prześlij.

    0
  • #5 04 Sie 2006 23:40
    oleksy009988
    Poziom 20  

    Hmm... Niestety nie wiem na pewno, ale chyba fabryczny. W tym problem, że nie wiem gdzie jest centralka od alarmu :|

    0
  • #6 04 Sie 2006 23:56
    marek1977
    Poziom 33  

    gdzies pod deska. chyba ze ma w syrence alarmu. ale wtedy duuuzo kabli bedzie do niej szło. znajac zycie to ktos kto zakładał alarm wsadził go gdzies w okolicach skrzynki bezpieczników. jak troszke sróbek odkrecisz to oczom twym ukarza sie wiazki pewnie nie zaizolowane tak ładnie jak fabryczne. poszukasz to na pewno znajdziesz. zobacz po której stronie pod maska jest syrenka i zobacz po której stronie przewody wchodza do kabiny. Tak mi sie wydaje :D

    0
  • #7 05 Sie 2006 00:24
    grzesiekk
    Poziom 10  

    musisz sprawdzic jaki to jest alarm to podesle ci jak mam intrukcje kodowania. A spytaj sie tego mechanika czy jak kupisz w sklepie alarm jakiejs niemieckiej firmy to tez trzeba jechac do niemiec zeby go podlaczyć :D

    0
  • #8 05 Sie 2006 00:38
    mos5
    Poziom 24  

    Grzesiekk - najczęściej tak.

    0
  • #9 15 Sie 2006 10:18
    pablo11z
    Poziom 16  

    Czy to alarm radiowy, czy na podczerwień ?

    0
  • #10 01 Kwi 2007 11:33
    tzok
    Moderator Samochody

    Przepraszam za wykopalisko... ale przypadkiem znalazłem temat i chcę napisać sprostowanie.

    Punto mk.1 miało w opcji fabryczny autoalarm (jest opisany np. w niemieckiej wersji instrukcji obsługi)!
    Był sterowany pilotem centralnego zamka na podczerwień. Pilota koduje się wciskając przycisk przy odbiorniku IR (czarna kopułka w górnej konsoli) aż mignie czerwona dioda LED obok niego a następnie naciskamy przycisk na pilocie.

    0
  • #11 01 Kwi 2007 19:28
    oleksy009988
    Poziom 20  

    Tak zgadza się... Ale w ten sposób koduje się tylko sam centralny zamek, bez alarmu...

    0
  • #12 01 Kwi 2007 21:25
    tzok
    Moderator Samochody

    ...a alarm czasem nie był sterowany z centralnego zamka?

    0
  • #13 01 Kwi 2007 21:31
    oleksy009988
    Poziom 20  

    Tak, był... jeśli dobrze rozumiem. Mam pilota z jednym przyciskiem. I włączając centralny zamek włączał się alarm, a teraz działa tylko centr. zam.

    0
  • #14 01 Kwi 2007 21:52
    tzok
    Moderator Samochody

    Jeśli to w czymś pomoże, to w instrukcji jest taki opis:

    Cytat:
    Bei der Übergabe des neuen Fahrzeugs ist das elektronische Alarmsystem bereits vom Fiat-Kundendienstnetz programmiert. Für evtl. nachträgliche Programmierungen wird empfohlen, sich auf jeden Fall an das Fiat-Kundendienstnetz zu wenden.
    Die Bedingungen zur Durchführung der Programmierung sind folgende:
    - das elektronische Alarmsystem muß mit der Fernsteuerung ausgeschaltet sein;
    - der Notschlüssel des elektronischen Alarmsystems muß im Uhrzeigersinn gedreht sein (Position "ON" - siehe nächsten Abschnitt "Wie kann das System unwirksam gemacht werden")
    - der Zündschlüssel muß auf STOP stehen oder abgezogen sein;
    - die Türen müssen geschlossen und die Zentralverriegelung ausgeschaltet sein.
    Nun wie folgt vorgehen:
    1) Die Taste A, Abb. 5, mit einem spitzen Gegenstand (z.B. Kugelschreiber) gedrückt halten. Die rote LED-Leuchte B blinkt.
    2) Taste A gedrückt halten und die Fernsteuerung mit der anderen Hand bei mindestens 50 cm Abstand zum Empfänger richten und einen Impuls abgeben. Hierzu die Taste auf der Fernsteuerung drücken, bis die LED-Leuchte auf dieser einmal blinkt. Die LED-Leuchte B brennt nun mit Dauerlicht was bedeutet, daß der Code gespeichert wurde.

    w tłumaczeniu na angielski:
    Cytat:
    By the handing over of the new vehicle the electronic alarm system is already programmed by the Fiat-customer service net. For perhaps additional programmings it is recommended to turn anyway to the Fiat-customer service net.
    The conditions for the realization of the programming are the following:
    - the electronic alarm system must be switched off with the remote control;
    - the emergency key of the electronic alarm system must be turned clockwise (position "ON" - see the next segment " How the system can be made ineffective ")
    - the ignition key must stand on STOP or have departed;
    - the doors must be closed and the central locking be switched off.
    Now as follows go forward:
    1) Hold the key A, fig. 5, with a sharp object (e.g., ballpoint pen) low-spirited. The red LED light B flashes.
    2) Hold key A low-spirited and direct the remote control with the other hand with at least 50 cms of distance to the receiver and deliver an impulse. Moreover press the key the remote control, until the LED light on this flashes once. Now the LED light B burns with long-term light what means that the code was stored.

    0
  • #15 01 Kwi 2007 22:48
    oleksy009988
    Poziom 20  

    Jeśli można prosić o przełożenie na polski, to będę wdzięczny. Nie jestem Einsteinem w angielskim.

    0
  • #16 02 Kwi 2007 00:23
    tzok
    Moderator Samochody

    Prosze bardzo:

    Cytat:
    Odbierając nowy samochód ma on już zaprogramowany, przez sieć obsługi FIATa, system alarmowy.
    W razie ewentualnej potrzeby ponownego zaprogramowania systemu zaleca się skontakowanie z przedstawicielem sieci obsługi klienta Fiat.

    Warunki przeprowadzenia programowania są następujące:
    - alarm musi być wyłączony z pilota
    - kluczyk awaryjny systemu alarmowego musi być przekręcony zgodnie z kierunikiem ruchu wskazówek zegara (pozycja "ON")
    - stacyjka musi znajdować się w pozycji STOP lub wyjęty kluczyk
    - drzwi muszą być zamknięte a centralny zamek wyłączony (otwarty)
    Teraz należy wykonać następujące kroki:
    1) Nacisnąć i przytrzymać przycisk A, rys. 5 (przycisk w górnej konsoli, obok odbiornika IR) przy pomocy długopisu. Dioda LED B mignie.
    2) Trzymając przycisk A wciśnięty, drugą ręką, skierować pilot w odległości przynajmniej 50cm od odbiornika i wysłać impuls. Ponownie przycisnąć przycisk pilota dopuki dioda LED nie mignie raz. Teraz dioda zaświeci się na dłużej - potwierdzając przyjęcie kodu.
    3) Zwolnij przycisk przy odbiorniku: programowanie jest zakończone

    Centralka alrmu mieści się przed akumulatorem a awaryjna stacyjka jest od góry pod plastikową osłoną.

    P.S.
    Wyżej brakowało ostatniego punktu...

    0
  • #17 02 Kwi 2007 18:58
    oleksy009988
    Poziom 20  

    Robiłem tak jak pisze wyżej, ale jedyna co udało mi się zaprogramować to centralny zamek. Z alarmem nici... Może to trzeba jakoś inaczej kodować?

    0
  Szukaj w 5mln produktów