Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu

karol77222 29 Cze 2009 11:50 110853 52
  • #31
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Switch przy pedale hamulca.
  • MetalworkMetalwork
  • #32
    Jabcok20
    Poziom 18  
    problem juz rozwiazałem. byl to czujnik cisnienia w kolektorze( zanieczyszczony. teraz idzie jak ta lala. kontrolka zapala sie tylko przy 4 i 5 biegu ale czasami.
    jest jeszcze problem z kontrolka wiatraka bo pali sie cały czas?
  • #33
    misiek24242
    Poziom 9  
    a gdzie znajduje sie ten czujnik cisniena w kolektorze jakies wskazowki ja tez jestem posiadaczem astry z silnikiem 1,7 dti i u mnie tez autko nie ma mocy (moje odczucia sa takie jak by po zagrzaniu okolo 90 stopni czyli normalnma praca auta astra slabnie nie slychac turbiny i wywala blad 0335 czujnik obrotow wału korbowego prosze o pomoc
  • #34
    Jabcok20
    Poziom 18  
    no to pewnie czujnik do wymiany. podobno lubia sie psuc i takie sa objawy ze przy wyzszej temp daja zle odczyty.
    poszukaj tematów na temat tego czujnika.
    a propo czujnika ciśnienia to 1,7 ma turbine chyba zwykła bez geometrii wiec powinna miec wezyk idacy z muszli zimnej w turbinie do gruszki na turbinie. jeśli tak to czujnika cisnienia nie ma
  • #35
    pawfil1
    Poziom 11  
    Czujnik położenia wału znajduje się w bloku silnika od strony kabiny (przedziału osobowego) tuż pod rozrusznikiem. Najlepszy dostęp od strony podwozia. Jeżeli macie trochę zdolności manualnych to jest możliwość wymiany czujnika bez demontażu całej osłony silnika a można to wykonać otwierając tylko niewielką części osłony "rewizję" (centralna część dolnej osłony której demontaż pozwala na wymianę oleju)

    opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu
  • MetalworkMetalwork
  • #36
    Jabcok20
    Poziom 18  
    czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym na bloku?
    chodzi o czujnik cisnienia oleju? nie rozumiem...
  • #37
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #38
    select301
    Poziom 9  
    Witam
    Odświeżę temat. U mnie podobny problem: Silnik zimny-jedzie się super bez żadnych problemów, kiedy tylko złapie temperaturę to przy dodawaniu gazu zaczyna terkotać (jak traktor) -niekiedy zapala się check engine. Szlag mnie trafia bo nikt nie może pomóc. Na I badaniu komp pojawił się błąd czujnika wału, potem już się nie nagrywał.
    Znalazłem na pewnym forum identyczne objawy jak u mnie i koleś wymienił czujnik polozenia wału korbowego i jak ręką odjął. Co wy na to?
  • #39
    szafirek11
    Poziom 2  
    Wygląda na to, iż u Ciebie też uszkodził się ten czujnik.
    Ja miałem podobne objawy z tym czujnikiem lampka "check engine" podczas jazdy średnio, co kilka min. zapalali się i gasła na jakiś czas. Przy dołożeniu gazu silnik jak w ciągniku zaczynał terkotać. Na komputerze pokazało, iż uszkodzony czujnik obrotów wału. Po wymianie czujnika problem zniknął.
    Mam jeszcze jeden objaw z tym czujnikiem w drugim aucie jak jadle ponad 140 km/h po kilku km za każdym razem, auto traci moc, pojawi się chmurka dymu, zaświeca się "check engine", zwalniam do prędkości poniżej 130 km/h i moc juz normalna i po kilku km, kontrolka "check engine" głasnie samoczynnie. Na kompie pokazal się równiez błąd czujnika wału korbowego.
    Na chwilę obecną czujniki zamieniłem pomiędzy dwoma autami i pierwszego nie testowałem jeszcze na prędkości ponad 140 km/h, a drugi jeszcze nie miałem potrzeby używać.
  • #40
    fazi23
    Poziom 2  
    ten błąd to czujnik pedału chamulca
  • #41
    supmero
    Poziom 9  
    Witam,

    Mam ten sam problem z tym że ja wymieniam już po raz 4 i zamierzam tym razem kupić oryginał.
    1 raz miałem objawy typu klekotanie po czym zapalał się check (Ala po chwili gasł i tak co jakiś czas)
    2 i 3 raz czujnik się po prostu spalił (jasne światło pod spodem i Biały dym)
    4 raz check zapala się po uruchomieniu silnika i nie gaśnie (około 10 sek po uruchomieniu). Na chwilkę słychać klekotanie po czym praca się stabilizuje.

    Tak więc mi tylko pozostaje kupić nowy oryginalny czujnik. Dodam ze u mnie są jeszcze delikatne wycieki na którymi pracuje (jeden z elektryków stwierdził że może to być przyczyną). Wszystkie czujniki padały w odstępie miej więcej 1 mies. Tak więc jeśli ktoś znajdzie jakieś rozwiązanie inne niż wymienić na oryginał prośba o informacje.
    Jakby pojawiły sie jakieś dodatkowe pytania jestem na gg: 4322298
  • #42
    misiek24242
    Poziom 9  
    koledzy ja problem z błedem 0335 rozwiazałem wymieniłem czujnik najpierw kupiłem zaminnik około 130 zł firma EPS było dobrze przez jakieś trzy miesiace i znów to samo głowiłem sie czy to był czujnik czy nie
    ale mając stary z przed wymiany postanowiłem go załozyc i problem zniknął na krótki czas, wiedząc juz że to winna czujnika wybrałem sie do serwisu opla i zakupiłem nowy, cena około 230 zł juz po rabacie o któr nie musiałem sie zbytnio starać. Podpytując serwisanta dowiedziałem sie iż sa jakieś problemy z tymi czujnikami i zmieniają na innego dostawce oile pamietam chyba bło logo mitsubichi od tamtej pory problem czujnika zniknął
  • #43
    supmero
    Poziom 9  
    Nie wiem czy mogę zamieścić link do innej strony, ale tam jest poniekąd opisany cały problem: http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284287612 oraz opisana przyczyna uszkodzenia czujnika położenia wału. Mnie właśnie ten problem dotknął. Naprawiam właśnie w ASO również elektrozawór regulacji konta wtrysku w pompie - (sam zawór około 450 zł allegro w ASO zamiennik BOOSH około 700 zł) dodatkowo ktoś mądry wyciął oryginalną wtyczkę i pomimo że zakupiłem oryginalny czujnik to muszą jeszcze dorwać oryginalną wtyczkę do tego czujnika. W oplu tego dostać nie mogę - porażka.
  • #44
    viper_viper
    Poziom 2  
    Podzielę się swoim doświadczeniem na w/w temat.
    Astra 1.7 dti 2000r
    Problem pojawił się przy przebiegu 175 000 km
    W czasie jazdy, latem, rozgrzany silnik nagle zgasł. Przy próbie uruchomienia kontrolki się paliły prawidłowo z checkiem na czele ale nawet nie próbował odpalić, nawet nie kręcił.
    Co ciekawe jak ostygł palił bez problemu. Diagnoza komputerowa: czujnik położenia wału. Nie chciałem kupować w serwisie więc czujnik kupiłem w hurtowni, marki EPS ile kosztował nie pamiętam, ale był najdroższy wśród zamienników, a i miał logo Mitsubischi. Przejechałem na nim ok 5 tyś. km. gdy pewnego razu przy 120 km/h szarpnęło lekko samochodem zapalił się check a nieco później w kabinie poczułem swąd i zobaczyłem dym. Pod maską ogień... gaśnica...laweta (dziad się zapalił 200 km od domu)...warsztat. Czujnik się spalił i stopił przy okazji wtyczkę na wiązce. Samej wtyczki kupić nie można, okablowanie silnika kosztuje 800 zł. Na giełdzie udało mi się znaleźć silnik i wycięto mi z niego wtyczkę oraz wykręcono oryginalny (używany) czujnik: koszt całości 50 zł. Po złożeniu wszystkiego (100 zł)... servis opla... diagnostyka układu (130 zł)... i wszystko OK. ... zobaczymy na jak długo.
  • #45
    temariusz
    Poziom 1  
    tydzień temu jechałem astrą II z 2001r. 1.7d zapaliła się kontrolka błędu jak podejrzewałem - czujnik położenia wału - wymienionego pół roku temu oczywiście firmy EPS po przejechaniu jeszcze około 20 km zobaczyłem dym otworzyłem maskę i w ruch poszła gaśnica.
    to był 2 czujnik jaki wymieniałem
    pierwszy najtańszy - pociekł olej
    drugi nieszczęsny EPS przez który o mały włos nie spłoną mi samochód
    dzisiaj zaczynam proces reklamacji i nie podaruję tego.
  • #46
    Darooo282
    Poziom 1  
    Witam.

    Przepraszam za odkopanie tematu lecz nie znalazlem nowszego.
    Mam problem z moja Corsa C. Silnik 1.7 DTI Isuzu 75 km.
    Mam problem ze znacznym słabnięciem auta po rozgrzaniu.
    Sprawdziłem już:
    -pompe Vacum
    -Przewody podciśnieniowe nowe
    -Elektrozaworki sprawdzone
    -Egr Sprawny wyczyszczony z nagaru.
    -Turbo nie leje olejem i nie ma luzu.

    Wkońcu postanowiłem wyjąć czujnik obrotów wału korbowego aby go sprawdzic.
    lecz tu pojwia sie problem.
    Na zadnym ze styków nie mam wskazań gdy mierze Ohm. gdy robie test diody pokazuje na 1,2 pin -1020
    1,3 pin -1068

    Nie ma problemow z odpaleniem na cieplym ani zimnym, nie gasnie.
    Wyrażnie nagle traci moc po nagrzaniu, czasem aż czuc takie szarpniecie lekkie,.

    Brak błedów nawet przy agresywnej jezdzie.

    Auto Hałasuje bardziej po nagrzaniu, rozpedza się ociężale.

    Czujnik mam taki jak na zdjęciach. (czy to oryginał czy zamiennik z logiem mitsubishi firmy ERA, oraz co oznacza ta zielona kropka na nim?)

    opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu

    Prosze o pomoc.

    Dodam jeszcze, że gdy odłacze aku na noc corsa jezdzi świetnie przez ok 3 dni a poźniej problemy wracają
  • #47
    adams4lta
    Poziom 13  
    Mam problem z klekotaniem silnika. To pojawiło się po szarpnięciu autem jadąc ok 140km/h na A2. Zapaliła się kontrolka i błąd to p0335 - czyli czujnik położenia wału. Błąd skasowany i nie wraca ale klekotanie jest nadal. Brzmiało to tak:


    Link


    A teraz silnik po regulacji luzu zaworowego, wymianie rozrządu i wałków rozrządu chodzi tak:


    Link


    Coś jeszcze słychać i według jednego speca to wtryski klepią a według drugiego speca to czujnik położenia wału do wymiany bo jest zmieniony kąt wtrysku...
    Czy wam też tak klepał silnik jak był uszkodzony czujnik położenia wału czy u mnie to zupełnie inny dźwięk?
    Proszę o pomoc bo tracę siły do tego...
  • #48
    leon3029
    Poziom 8  
    Witam. Mam problem jak koledzy z Astrą G 1998r 1,7 TD Auto kiedy jade normanie bez zmiany biegów jedzie ok ale raz na iles przy zatrzymaniu i gdy obroty spadna zaczyna falowac na wolnych i czek oczywiscie. Co najciekawsze i najwazniejsze obrotomierz wtedy stoi. Dzis sprawdozny na kompie pokazuje błąd obrotow silnika. Pytanko czujnik wału korbowego ??


    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
  • #49
    kera70
    Poziom 2  
    Witam - w mojej astrze stopiła się wtyczka wraz z czujnikiem położeni wału.
    Zakupiłem nowy zamiennik wtyczkę dostałem dopiero na szrocie, i to od benzyniaka.
    Po podłączeniu i odpaleniu na wolnych obrotach OK, ale ok. 2,5tyś. obrotów traktor i czek silnika, autko nie gaśnie ale to nie jazda. Czy wymienić jeszcze raz czujnik i na jaki ? - Pozdrawiam
  • #50
    e30rs
    Poziom 7  
    hej szukaj problemu gdzie indziej wczorej zamontowalem czujnik od Delphi i nadal to samo traktor check tez se zapala..
  • #51
    kera70
    Poziom 2  
    Mój czujnik też DELPHI wyczytałem że wszystkie te czujniki to porażka najlepszy Mitsubishi. Tylko zastanawia mnie czemu stary czujnik tak mocno się stopił z kostką.
    To chyba nie wina sterownika ?
  • #52
    e30rs
    Poziom 7  
    jak ma dzialac to i Delphi bedzie dzialal lecz wina wydaje mi sie ze lezec moze po stronie wtryskiwaczy
  • #53
    kera70
    Poziom 2  
    Po podłączeniu na komp. pokazuje błąd ( mianowicie nie czyta obrotów silnika).
    Na wolnych czy zwiększonych obrotach 0.