Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu

karol77222 01 Sie 2006 13:29 105012 52
  • #1 01 Sie 2006 13:29
    karol77222
    Poziom 9  

    gdzie znajduje sie czujnik obrotów wału w oplu astrze 1.7 dti jak ktos wie prosze o dokładne instrukcje. Z góry wielkie dzięki

    2 29
  • Pomocny post
    #2 01 Sie 2006 13:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 01 Sie 2006 13:43
    karol77222
    Poziom 9  

    wielkie dzięki ale może troche dokładniej

    2
  • Pomocny post
    #4 01 Sie 2006 21:19
    poland
    Poziom 12  

    Witam!
    Czujnik obrotów wału korbowego znajduje się pod rozrusznikiem, bardzo ciężko jest się do niego dobrać-wiem to z autopsji.

    2
  • #5 03 Sie 2006 09:34
    karol77222
    Poziom 9  

    ja znowu pytam o ten czujnik moze ktoś ma zdjęcie tego czujnika albo miejsca położenia?? Jakie są objawy jego uszkodzenia

    3
  • Pomocny post
    #6 03 Sie 2006 09:59
    poland
    Poziom 12  

    Witm!
    Czujnik ten znajduje się pod rorusznikiem, jeżeli nie masz kanału to bardzo kiepskie jest do niego dojście. Ja u siebie też wymieniałem ten czujnik (błąd 370) ale bez rezultatu. A objawy jakie miałem to: przy stałej prędkości obrotowej przez dłuższy czas zapala się check engine, i przy dodawaniu gazu czuć szarpnięcie jakby brakowało paliwa.
    Pozdr.

    2
  • Pomocny post
    #7 03 Sie 2006 11:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #8 03 Sie 2006 15:07
    mekong1
    Poziom 11  

    Witam!
    Jest to czujnik przetwornika magnetycznego i ustala położenie odkorbowe i ilość obrotów na minutę.Czujnik ten ustala zwrotne położenie odkorbowe dla każdego cylindra wysyłając sygnał do układu sterowania. Sprawdź jego rezystancje powinna wynosić 800 - 1100 omów. A swoją drogą to jeśli jest on zepsuty to wogóle nie odpalisz auta.

    1
  • Pomocny post
    #9 03 Sie 2006 15:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 03 Sie 2006 15:34
    karol77222
    Poziom 9  

    ale on pali i na wolnych obrotach chodzi dobrze tylko jak gazu dodasz to klekocze silnik jakby zawory waliły i zapala sie check engine

    2
  • #11 03 Sie 2006 15:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 03 Sie 2006 16:29
    marek1977
    Poziom 33  

    Może czyjnik spalania stukowego i klekocze? Nie znam opla i nie wiem czy występuje w tym silniku ten czujnik :(

    0
  • Pomocny post
    #13 03 Sie 2006 17:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 03 Sie 2006 18:07
    karol77222
    Poziom 9  

    a czy jest jakiś sposób sprawdzenia tego czujnika np czy da cos wyjecie go i jeżeli silnik bedzie sie zachowywał tak samo jak z czujnikiem znaczy to że to on jest zepsuty

    1
  • #15 03 Sie 2006 18:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 03 Sie 2006 18:12
    karol77222
    Poziom 9  

    mam prośbe do elektrita czy mógłby powiedzieć coś wiecej o tym uszkodzonym sterowniku silnika i o ewentualnych kosztach naprawy

    2
  • #17 09 Sie 2006 22:47
    karol77222
    Poziom 9  

    mam pytanie czy podczas wymiany czujnika obrotów wału trzeba odczepić akumulator?? jak ktoś to robił prosze o wskazówki

    0
  • #18 30 Kwi 2008 12:57
    robartosz
    Poziom 1  

    W moim Oplu Atrze G z silnikiem 1.7 DTi Isuzu są identyczne objawy, które objawia się klekotaniem po dodaniu gazu. Zmniejsza się wtedy także moc silnika. Jeżeli ktoś mógł by mi pomóc proszę o wskazówki.

    4
  • #19 02 Maj 2008 20:56
    poland
    Poziom 12  

    robartosz napisał:
    W moim Oplu Atrze G z silnikiem 1.7 DTi Isuzu są identyczne objawy, które objawia się klekotaniem po dodaniu gazu. Zmniejsza się wtedy także moc silnika. Jeżeli ktoś mógł by mi pomóc proszę o wskazówki.


    Jakby co to mam taki-oddam za pół ceny, na pewno sprawny z mojego silnika.

    2
  • #20 14 Lip 2008 09:16
    ty.wies
    Poziom 9  

    witam mam astre G z silnikiem isusu objawy mam takie jak u kolegi czyli klekotanie, czy po wymianie tego czujnika klekotanie zniknie

    0
  • #21 14 Lip 2008 15:52
    pastor1974
    Poziom 1  

    Mam ten sam problem. Zastanawialem sie nad wymiana tego czujnika. Bylem jednak u mechanika, ktory odczytal blad techem, jednak wskazania na techu byly prawidlowe. Podejzewam, ze problem wywoluje cos innego. Mam naddzieje, ze ktos znajdzie przyczyne.

    0
  • #22 15 Lip 2008 08:16
    ty.wies
    Poziom 9  

    dzisiaj będę wyciągał czujnik to zobaczę czy jest dobry chciałem kupić wczoraj w sklepie okazało się że do isusu są dwa czujniki z dwoma i z trzema wyjściami

    2
  • #23 21 Paź 2008 12:57
    pawfil1
    Poziom 11  

    Ja już wymieniłem raz taki czujnik i posiadam ten który wymontowałem ale zastanawiam się jak go sprawdzić lub usprawnić zamontowany aby wytrzymał dłużej niż 6 miesięcy.
    Jeżeli ma ktoś taki pomysł to proszę informację.

    0
  • #24 21 Paź 2008 22:53
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Najlepiej sprawdzać zmontowany patrząc na to co widzi ECU ale można tez omomierzem, czujnik bez modernizacji powinien wytrzymać dużo dłużej. Panowie, nie piszcie głupot,ze wymiana czujnika zaradzi klekotaniu !!!

    1
  • #25 18 Sty 2009 19:24
    Morus3170
    Poziom 10  

    Witam odświeżę trochę temat przewinął się tutaj błąd p0370 i była mowa o często padającym czujniku położenia wałka pompy wtryskowej mam podobny problem czy ten czujnik można wymienić i jaka jest jego cena mój silnik 1.7 dti r2000

    2
  • #26 20 Lut 2009 17:31
    ab124
    Poziom 9  

    też się podlącze pod temat bo spotkałem się z podobnymi objawami w VW tdi oraz w Oplu dth czyli głośniejsza praca silnika i mniejsza moc , gdy silnik pracuje cicho ( nie słuchać klekotu) furka pędzi aż miło , komp nie zgłasza błędów , też myślałem o czujniku położenia wału . Może ktoś spotkał się z czymś podobnym?

    0
  • #27 20 Lut 2009 17:47
    trans-serwis
    Poziom 39  

    ab 124 z bzdurami jakie wypisujesz chyba się jeszcze nikt nie spotkał.

    3
  • #28 22 Lut 2009 15:21
    ab124
    Poziom 9  

    trans-serwis dzięki za pomoc .

    Moderowany przez Michu10:

    Czujnik wału nie ma nic do głośnej pracy silnika

    0
  • #29 21 Maj 2009 10:10
    pawfil1
    Poziom 11  

    Cena czujnika w serwisie Opla (oryginał) to 420 zł. Koszt czujnika produkcji włoskiej to ok. 150 - 170 zł niestety w moim przypadku ten czujnik wytrzymuje około trzech miesięcy. Po tym okresie przy uzyskaniu pewnej temperatury (ok. 40-50 C) pokazuje się błąd silnik traci na mocy głośniej pracuje. Gdy silnik uzyska normalną temp. pracy błąd (kontrolka gaśnie i jest tak jak powinno) gaśnie.
    Próbowałem rozebrać ten czujnik ale efekt był taki że zobaczyłem że w środku jest maleńka płytka z elementami elektronicznymi i małym magnesem stałym. Myślę że jeden lub kilka elementów pod wpływem temp. drgań lub jeszcze czegoś innego przestają pracować prawidłowo.
    Przy następnej rozbiórce czujnika spróbuję umieścić zdjęcia wnętrzności.

    opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu
    opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu
    opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu

    niestety lekko uszkodziłem płytkę przy demontażu i odciełem jej ostatnie trzy mm które do celów zdjęciowych podkleiłem taśmą.
    Teraz czekam na informacje od Was czy coś takiego można naprawić czy może skopiować i samą płytkę umieścić poza obudową czujnika.

    2
  • #30 29 Cze 2009 11:46
    Jabcok20
    Poziom 18  

    witam. podczepie sie pod temat z moja astra 2.0td 2000rok.
    mam takie objawy ze silnik chodzi dobrze az zapala sie lampka silnika.
    wyskakuje taki bład:
    p0703 przetwornik momentu obrotoweg włącznik hamulcaobwód b

    więc myśle że to czujnik obrotów wału. silnik nie mam mocy i po wciśnieciu gazu jakby glośniej chodzi tzn. stuka

    błąd raz jest raz nie.

    6