Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu

01 Sie 2006 13:29 111273 52
  • Poziom 10  
    gdzie znajduje sie czujnik obrotów wału w oplu astrze 1.7 dti jak ktos wie prosze o dokładne instrukcje. Z góry wielkie dzięki
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    wielkie dzięki ale może troche dokładniej
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Witam!
    Czujnik obrotów wału korbowego znajduje się pod rozrusznikiem, bardzo ciężko jest się do niego dobrać-wiem to z autopsji.
  • Poziom 10  
    ja znowu pytam o ten czujnik moze ktoś ma zdjęcie tego czujnika albo miejsca położenia?? Jakie są objawy jego uszkodzenia
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Witm!
    Czujnik ten znajduje się pod rorusznikiem, jeżeli nie masz kanału to bardzo kiepskie jest do niego dojście. Ja u siebie też wymieniałem ten czujnik (błąd 370) ale bez rezultatu. A objawy jakie miałem to: przy stałej prędkości obrotowej przez dłuższy czas zapala się check engine, i przy dodawaniu gazu czuć szarpnięcie jakby brakowało paliwa.
    Pozdr.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam!
    Jest to czujnik przetwornika magnetycznego i ustala położenie odkorbowe i ilość obrotów na minutę.Czujnik ten ustala zwrotne położenie odkorbowe dla każdego cylindra wysyłając sygnał do układu sterowania. Sprawdź jego rezystancje powinna wynosić 800 - 1100 omów. A swoją drogą to jeśli jest on zepsuty to wogóle nie odpalisz auta.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    ale on pali i na wolnych obrotach chodzi dobrze tylko jak gazu dodasz to klekocze silnik jakby zawory waliły i zapala sie check engine
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Może czyjnik spalania stukowego i klekocze? Nie znam opla i nie wiem czy występuje w tym silniku ten czujnik :(
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    a czy jest jakiś sposób sprawdzenia tego czujnika np czy da cos wyjecie go i jeżeli silnik bedzie sie zachowywał tak samo jak z czujnikiem znaczy to że to on jest zepsuty
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    mam prośbe do elektrita czy mógłby powiedzieć coś wiecej o tym uszkodzonym sterowniku silnika i o ewentualnych kosztach naprawy
  • Poziom 10  
    mam pytanie czy podczas wymiany czujnika obrotów wału trzeba odczepić akumulator?? jak ktoś to robił prosze o wskazówki
  • Poziom 1  
    W moim Oplu Atrze G z silnikiem 1.7 DTi Isuzu są identyczne objawy, które objawia się klekotaniem po dodaniu gazu. Zmniejsza się wtedy także moc silnika. Jeżeli ktoś mógł by mi pomóc proszę o wskazówki.
  • Poziom 12  
    robartosz napisał:
    W moim Oplu Atrze G z silnikiem 1.7 DTi Isuzu są identyczne objawy, które objawia się klekotaniem po dodaniu gazu. Zmniejsza się wtedy także moc silnika. Jeżeli ktoś mógł by mi pomóc proszę o wskazówki.


    Jakby co to mam taki-oddam za pół ceny, na pewno sprawny z mojego silnika.
  • Poziom 9  
    witam mam astre G z silnikiem isusu objawy mam takie jak u kolegi czyli klekotanie, czy po wymianie tego czujnika klekotanie zniknie
  • Poziom 1  
    Mam ten sam problem. Zastanawialem sie nad wymiana tego czujnika. Bylem jednak u mechanika, ktory odczytal blad techem, jednak wskazania na techu byly prawidlowe. Podejzewam, ze problem wywoluje cos innego. Mam naddzieje, ze ktos znajdzie przyczyne.
  • Poziom 9  
    dzisiaj będę wyciągał czujnik to zobaczę czy jest dobry chciałem kupić wczoraj w sklepie okazało się że do isusu są dwa czujniki z dwoma i z trzema wyjściami
  • Poziom 11  
    Ja już wymieniłem raz taki czujnik i posiadam ten który wymontowałem ale zastanawiam się jak go sprawdzić lub usprawnić zamontowany aby wytrzymał dłużej niż 6 miesięcy.
    Jeżeli ma ktoś taki pomysł to proszę informację.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Najlepiej sprawdzać zmontowany patrząc na to co widzi ECU ale można tez omomierzem, czujnik bez modernizacji powinien wytrzymać dużo dłużej. Panowie, nie piszcie głupot,ze wymiana czujnika zaradzi klekotaniu !!!
  • Poziom 11  
    Witam odświeżę trochę temat przewinął się tutaj błąd p0370 i była mowa o często padającym czujniku położenia wałka pompy wtryskowej mam podobny problem czy ten czujnik można wymienić i jaka jest jego cena mój silnik 1.7 dti r2000
  • Poziom 10  
    też się podlącze pod temat bo spotkałem się z podobnymi objawami w VW tdi oraz w Oplu dth czyli głośniejsza praca silnika i mniejsza moc , gdy silnik pracuje cicho ( nie słuchać klekotu) furka pędzi aż miło , komp nie zgłasza błędów , też myślałem o czujniku położenia wału . Może ktoś spotkał się z czymś podobnym?
  • Poziom 39  
    ab 124 z bzdurami jakie wypisujesz chyba się jeszcze nikt nie spotkał.
  • Poziom 10  
    trans-serwis dzięki za pomoc .

    Moderowany przez Michu10:

    Czujnik wału nie ma nic do głośnej pracy silnika

  • Poziom 11  
    Cena czujnika w serwisie Opla (oryginał) to 420 zł. Koszt czujnika produkcji włoskiej to ok. 150 - 170 zł niestety w moim przypadku ten czujnik wytrzymuje około trzech miesięcy. Po tym okresie przy uzyskaniu pewnej temperatury (ok. 40-50 C) pokazuje się błąd silnik traci na mocy głośniej pracuje. Gdy silnik uzyska normalną temp. pracy błąd (kontrolka gaśnie i jest tak jak powinno) gaśnie.
    Próbowałem rozebrać ten czujnik ale efekt był taki że zobaczyłem że w środku jest maleńka płytka z elementami elektronicznymi i małym magnesem stałym. Myślę że jeden lub kilka elementów pod wpływem temp. drgań lub jeszcze czegoś innego przestają pracować prawidłowo.
    Przy następnej rozbiórce czujnika spróbuję umieścić zdjęcia wnętrzności.

    opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu
    opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu
    opel astra 1.7 dti czujnik obrotów walu

    niestety lekko uszkodziłem płytkę przy demontażu i odciełem jej ostatnie trzy mm które do celów zdjęciowych podkleiłem taśmą.
    Teraz czekam na informacje od Was czy coś takiego można naprawić czy może skopiować i samą płytkę umieścić poza obudową czujnika.
  • Poziom 18  
    witam. podczepie sie pod temat z moja astra 2.0td 2000rok.
    mam takie objawy ze silnik chodzi dobrze az zapala sie lampka silnika.
    wyskakuje taki bład:
    p0703 przetwornik momentu obrotoweg włącznik hamulcaobwód b

    więc myśle że to czujnik obrotów wału. silnik nie mam mocy i po wciśnieciu gazu jakby glośniej chodzi tzn. stuka

    błąd raz jest raz nie.