witam subaru legacy 2.0 GL r 94 podczas jazdy zapala sie check i swieci kilka minut pozniej gasnie . dzieje sie to sporadycznie jednak coraz czesciej. jak odczytac bledy lub czym?
Witam.
W twoim samochodzie jest zastosowany bardzo skomplikowany system sterowania silnikiem SUBARU MPFI. Odcztanie kodu usterek (kody migowe dwucyfrowe) jest bardzo skomplikowane.Kody usterek wyświetlane są przez lampkę na tablicy oraz przez diode LED na urządzeniu sterującym. System MPFI ma cztery tryby diagnostyki, które korzystają z obu źródeł kodów, każdy tryb można uruchomić gdy zapłon jest włączony a silnik nie pracuje lub pracuje. Odczytanie ręczne jest bardzo trudne dla osoby która tego nie robiła. Również kasowanie ręczne jest inne niż standartowe(odłączenie klemy-). Więc może skorzystać z pomocy kogoś kto to robił lub ma czytnik kodów którym można też skasować błedy.Gdybyś chciał się pobawić to mam takie informację jak to zrobić(sam opis 4 kartki A4). Ale najpierw napisz jakie są objawy niesprawności.Pozdrowienia
oto chodzi ze nie ma zadnych objawow tylko sie to zapala coraz czesciej i nie wiem co sie dzieje mozesz zamiescic skan tych kodow? gdzie jest urzadzenie sterujace z ta dioda led?
Witam ! widzę, że jesteś uparty wiec postaram ci jakoś to wyjaśnić.Jeszcze jedno pytanie czy masz założony gaz jeśli tak to jaki( I czy II generacja) czy masz emulatordo gazu czy sterownik.Odpowiedz szybko a ja będę pisał ci o tych Kodach
Witam, mam Legacy 2,2 16v 94r. Kontrolka "check engine" również mi się włączała i gasła. Jeśli była by to usterka trwała(np:uszkodzony element) komputer sygnalizuje dość konkretnie i w powtarzalny sposób, przy chaotycznych informacjach, najprawdopodobniej mamy do czynienia ze złym połączeniem elektrycznym(ew. uszkodzona izolacja na przewodzie) uniemozliwiającym sprawne działanie oraz kontrolę danego elementu. W takim przypadku doradzam przejrzenie kabelków ps zacznij od sądy lambda...
Witam.
Ja mam Legacy 2.0 93r bez gazu.
Jakiś czas temu zapalił się Check Engine (nie mrugał tylko świecił) ale samochód chodził normalnie więc to zlekceważyłem. Teraz nadal świeci lecz gdy silnik trochę pochodzi (zagrzeje się) nie może przekroczyć 2000obr/min - wskazówka cofa się gdy trzymam wciśnięty gaz i znów leci do 2000. Pomożecie?
Witam Zasada diagnozowania subaru nie jest wcale taka trudna wystarczy troche cierpliwosci
krok pierwszy schylic sie pod kierownice znajdziemy tam kilka kostek nas interesuja 4 kostki jedne sa zielone drugie czarne
w przypadku spiecia tych zielonych razem nastepuje diagnoza silnika auto samo sie sprawdza Zeby odczytac bład nalezy odpalic i przejechac sie z predkoscia minium 20 km\h przez chyba ponad 1 minute (nie pamietam tego dokładnie) ale bedzie to widac na desce to kontrolka zacznie pokazywac sygnały błyskowe w postaci kodu
kostki czarne to kostki które pokazuje nam błedy komputera jakie ma w pamieci ale pierwsza metoda jest dużo lepsza i dokładniejsza
Jak juz zaczyna nam mrugac kontrolka to liczymy błysniecia
pierwsze to dziesiatko czyli 1 mrugniecie to 10 2 to 20 itd chwial przerwy i kolejne błyski ale z mniejszymi przerwami niz pierwsze to jednostki czyli 1,2,3 itd
liczac wychodzi na bład np 16 42 po pokazaniu jednego błedu przechodzi na kod błyskwy do nastepnego i tak az pokaze wszystkie i on nowe w koło.
mam nadzieje że opisałem w miare dobrze jak cos to dajcie znac to moge powiedziec co oznacza jaki kod
a jak czegos nie wiadomo jeszcze to prosze o kontakt ogólnie subaru znam można powiedziec że bardzo dobrze
witam - bardzo jestem zainteresowany kodami do subaru. Mam legacy 2200 z gazem 1995r. po wymianie silnika. Cały czas świeci check engine, samochód pracuje normalnie. Bardzo prosze o pomoc. molo33(_at_)op.pl
Witam
Mam problem wlasnie z Check Engine. Subaru Legacy `97 2.0 4wd. Jezdzac po Warszawie przejezdzalem przez tory tramwajowe, mialem moze z 80 na liczniku, po tym zwariowal mi predkosciomierz. Zaczal sie wahac non stop, np jadac ok 50 latal caly czas miedzy 40 a 60. Po chwili wylaczyl sie kompletnie, zlekcewazylem pojechalem moze z 2 km i zapalila sie lampka check engine. Zgasla po minucie, zatrzymalem sie na chwile. Po 15 minutach ruszylem dalej bo mialem 1 km do przejechania i na calej trasie gasl na kazdym skrzyzowaniu, obroty spadaly do 0. Oddalem do mechanika, cos podobno sie rozpielo, polaczyl, wyczyscil silnik krokowy i samochod przestal gasnac. Natomiast znow zapalila sie lampka CHECK ENGINE i pali sie juz non stop, predkosciomierz nie dziala i przebieg stoi w miejscu. Jesli ktokolwiek potrafi pomoc prosze o wiadomosc marekundys(_at_)poczta.onet.pl gg:1558092 (zawsze niedostepny)
Dokładnie w 9 dni temu kupiłem Subaru Imprezę TS 2001 (był to piątek)
Przed zakupem auto było sprawdzone w serwisie.
Podpięty został komputer. Nie wykazał żadnych błędów.
w rozmowie z serwisantem, usłyszałem same pozytywne opinie o tym aucie, że w sumie nie ma co tu się zepsuć bo autko nie było mocno eksploatowane.
Dodam że zaraz po zakupie zatankowałem autko by móc sprawdzić realne spalanie
Dzisiaj tj. niedziela.
Wyruszyłem do sklepu na zakupy Subaru.
oczywiście zalałem do pełna w celu sprawdzenia spalania.
w drodze do domu zauważyłem że świeci się kontrolka "check engine "
Nie poczułem w trakcie jazdy żadnej różnicy.
Ale kontrolka się świeci nawet po ponownym wyłączeniu i uruchomieniu silnika.
Wyczytałem na internecie że należy odłączyć akumulator.
Tak też postąpiłem.
Jedyne co mi to dało to wykasowanie małego przebiegu.
Jeśli chodzi o spięcie wtyczek, to postąpiłem zgodnie z zaleceniami.
Kontrolka miga nieustanie po załączeniu zapłonu. na zmianę słychać (pompkę paliwa, jeszce jakiś inny elektryczny silniczek i wentylator.)
ale kontrolka check engine cały czas miga.
Po odpaleniu świeci ciągle
potem po zgaszeniu i odpoleniu znów miga nieustannie dość szybko
po rozpięciu wtyczek.
przekrcam kluczyk i po odpaleniu kontrolka check engine wciąż świeci
Kolejny raz muszę jechać do serwisu i zostawić 120zł za podpięcie komputera??
Trochę to irytujące ..
Autko kupiłem z przekonaniem o bezawaryjności, a tu proszę jaka niespodzianka po 9 dniach.