Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1,6benz '95 gaśnie na biegu jałowym

robi10 04 Sie 2006 18:43 3969 9
  • #1 04 Sie 2006 18:43
    robi10
    Poziom 12  

    Witam wszystkich !!

    Problem dotyczy: Golf III 1,6benz '95 wtrysk wielopunktowy.

    Usterka: Gaśnie na biegu jałowym, brak błędów w pamięci, po włączeniu klimatyzacji gaśnie od razu, ewentualnie pracuje na 400 obr/min;
    przy wyłączonej klimatyzacji gaśnie sporadycznie np. po zatrzymaniu na swiatłach- jak szybko schodzi z obrotów to ma problem z ich utrzymaniem i gaśnie.

    Sprawdziłem i wykonałem:
    nastawnik sprawdzono, instalację do komputera sprawdzono, nastawnik wyczyszczony, gdy komputer był odłączony dłuższy czas to autko przestało gasnąć,ale był błąd : nie przeprowadzono nastaw podstawowych. po dopasowaniu nastawnika znów gaśnie, ale nie ma błędu.

    Proszę o pomoc, POZDRAWIAM ROBERT

    0 9
  • #2 04 Sie 2006 18:54
    momik12
    Poziom 31  

    adaptacja przepustnicy do wykonania.

    0
  • #3 04 Sie 2006 19:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 04 Sie 2006 20:11
    robi10
    Poziom 12  

    przepustnice wyczyściłem , wydechu nie odpinałem ale nie sądzę że mógłby być jakiś problem bo bez problemu sie wkręca na obroty.
    Po adaptacji kąt otwarcia nastawnika wynosi 1< a obroty przy włączonej klimie 400-500, ""pokuleje"" i zgaśnie, a nastawnik sie nie chce bardziej otworzyć żeby podnieść obroty, a jak adaptacja nie jest wykonana to nastawnik trzyma obroty 900-1100 i nie gaśnie( po włączeniu klimy spadnie o 50obr i od razu wzrośnie) a jak adaptacja jest wykonana to po włączeniu klimy spada o 300 obr i wiecej i nie podnosi do obrotów biegu jałowego - w przypadku AEE 600 - 700.
    A jak myślicie może przeskoczył pasek?

    1
  • #5 04 Sie 2006 20:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 04 Sie 2006 20:59
    marek1977
    Poziom 33  

    jak by przeskoczył pasek to by dziwnie jezdził, dzwoniły by zawory albo jakies inne licho. A co z zaworem wolnych obrotów?

    0
  • #7 04 Sie 2006 21:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 07 Sie 2006 22:15
    robi10
    Poziom 12  

    Dopasowanie przepustnicy robi prawidłowo, może nie 10 s., ale 6s i pojawia sie komunikat: adaptacja ok, ale w tryb regulaccji zapłonu nie wchodzi. Błędów nie ma. Na drugiej przepustnicy ale z inną literką i tymi samymi cyframi (ma na końcu F oryginalna ma na końcu D) kodowanie też trwa 6s, ale w pamięci zostaje błąd : nastawy podstawowe nie zostały przeprowadzone, i nie kasuje sie pomimo kodowania przepustnicy- jest ona sprawna bo w drugim autku działa, a obroty biegu jałowego zostają na okolo 1000, a powinno byc 600-700 (silnik AEE)
    Podejrzewam, że oryginalna przepustnica jest sprawna a ta z literką F sie nie koduje bo jest nieodpowiednia, a uszkodzenie jest w ECU. A jakie jest wasze zdanie??
    Dodatkowo sprawdzałem pasek(ustawienie oczywiscie)- ok, nowe paliwo , cisnienie paliwa -ok, cisnienie spreżania-ok, układ WN-ok, instalacje elektryczną ECU nastawnik.
    A golf-ik dalej gaśnie po załączeniu klimy (chyba że dodam gazu na 1500obr) oraz na biegu jałowym bez klimy, gdy schodzi z wysokich obrotów np. na skrzyżowaniu .

    0
  • #9 07 Sie 2006 22:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 02 Mar 2007 20:10
    robi10
    Poziom 12  

    wymiana przepustnicy nie pomogła.
    podczas włączania świateł obroty malały a potem rosły i stabilizowały sie na troche wyższych niz jalowy bieg

    Po wymianie sterownika silnika wszystko wróciło do normy, pozdrawiam
    i kończę temat.

    0