Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik wycieraczek od malucha + NE521

Krystian Bartuś 04 Aug 2006 18:44 5918 8
  • #1
    Krystian Bartuś
    Level 12  
    Wiatam :!: Mam problem dot podłącznia regulatora wycieraczek Nord Elektronik 521 z silnikiem o malucha. :| Nie wiem równierz jak ma być podłączony wyłącznik krańcowy.. (ucięte kable) :cry: jest tam blaszka ktora jest zwarta lub rozwarta z danym stykiem w zależnosci o położenia wycieraczek i nie wiem jak podłączć te blaszki alby wycieraczki zatrzymywały sie na dole szyby. Proszę o pomoc. (Dodam że silnik ten umiesciłem w innym samochodzie niz 126p)
  • #2
    BOLO300
    Level 16  
    Witaj, ten wyłącznik krańcowy powinien podać masę w momencie wyłączenia napięcia załączającego prace wycieraczek. Jeden przewód powinien podać + stały po zapłonie, aby silnik powrócił do punktu „0” po wyłączeniu pracy wycieraczek, drugi masę stałą, trzeci + z włącznika wycieraczek, czwarty masę, która powinna pokazać się po wyłączeniu włącznika wycieraczek, aby zatrzymać silnik w punkcie „0”. Narysuje Ci schemat, ale z skanować i zamieścić tu będę mógł dopiero w poniedziałek Z regulatorem jest podobnie. Trzeba wpiąć go w obwód czwartego przewodu(w szereg). Przekaźnik tam zawarty także ma za zadanie rozłączyć jednym stykiem masę przewodu czwartego i podać impulsem + na przewód trzeci, aby silnik ruszył. Ten przewód można podłączyć równolegle z przewodem trzecim, jeśli regulator ma swój wyłącznik. Jeśli chcemy, aby był włączany z wyłącznika pod kierownicą to musimy wpiąć go szeregowo. Pozdrawiam
  • #3
    Krystian Bartuś
    Level 12  
    witam...dzięki kolego. ja jednak poczekam na ten schemat (nie chcę wysadzic autka w powietrze :D ). Pozdrawiam
  • #4
    BOLO300
    Level 16  
    Witaj, schemat narysowałem, ale z regulatorem będzie gorzej. Napisz ilu pozycyjny jest włącznik w tym samochodzie. Podeślij jakiś schemat elektryczny tego włącznika czasowego. Pomyślimy jak go wpiąć w instalacje. Dodam jeszcze, że włącznik i silnik znajdują się w punkcie „0”.
  • #5
    Krystian Bartuś
    Level 12  
    Witam. Dzięki za schemat. Niestety mam problem dot wyłącznika wycieraczek. ja mam tylko kostke w ktorej jest +12 po włącznieu stacyjki i do tego +12 po włączeniu wycieraczek.... czy musze w miejsce wył wyc (na schemacie) włożyć przekaźnik??? :|
  • #6
    BOLO300
    Level 16  
    Witam, masz tylko dwa przewody? Powinny być w kostce cztery przewody. Powinna być tam także masa stała i masa pokazująca się w momencie wyłączenia włącznika wycieraczek. Co to za samochód? Jaki tam był silnik wycieraczek? Jeśli nie masz masy pojawiającej się po wyłączeniu + to silnik nie zatrzyma się. Rozwiązaniem tego problemu może być przekaźnik. Masz jeszcze jeden schemat z przekażnikiem.
  • #7
    Krystian Bartuś
    Level 12  
    Witam. Mam 4przewody lecz masa jest stała. reszta to +12 po stacyjce i 12 na każdym kolejnym biegu.. Samochód to fiat Brava 97r.. Problem pojawił się z silnikiem.. w pkt 0 mam zwarcie (czerwona linia na schemacie) czy to normalne..?
  • #8
    BOLO300
    Level 16  
    Witaj, zrób tak jak na zdjęciu to musi działać. Działać będzie tylko na biegu 2. Pierwszy wykorzystamy do pracy czasowej. Podłącz tylko jeden przewód +12 po włączniku. Powiedz jeszcze czy pali ci bezpiecznik? Tam pojawia sie masa. Prześledź schemat. Jeśli silnik znajduje się w punkcie 0 to ma z dwóch stron masę, aby sie zatrzymał. W momencie załączenia pracy silnika przekaźnik wyłącza masę i nie może jej tam być. Po wyłączeniu pracy silnika, silnik dostaje + stały przez styk w silniku aby mógł powrócić do punktu 0, jak znajdzie sie w punkcie 0 następuje przełączenie z + stałego na masę, którą poda przekaźnik w momencie wyłączenia włącznika pracy wycieraczek i silnik staje.
    Podłącz to tak, jest to bezpieczniejsze rozwiązanie na wypadek uszkodzenia się cewki przekaźnika. Sprawdź jeszcze czy nie masz masy na jednym z tych dwóch przewodów w ustawieniu 0 włącznika wycieraczek. Może ten styk w silniku jest niepotrzebny, było by prościej.
  • #9
    Krystian Bartuś
    Level 12  
    Witam. podłączyłem wszystko i działa... z czasówką też sobie poradziłem... :D Dziękuje bardzo za porady!!!
    Pozdrawiam :!: